Vragen over OVH telecom
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Dag forummers, ik heb enkele vragen over OVH telecom.
Ik ga binnenkort alleen wonen en voor tv en internet zou ik een contract afsluiten met Orange of Proximus. Omdat ik graag een vaste lijn in huis heb, maar €12 per maand mij teveel is, zou ik opteren voor OVH telecom als telefoonaanbieder.
Ik las de handleiding op dit forum hoe een OVH-pakket aan te vragen, wat mij al veel vooruit heeft geholpen, maar ik heb een vraag over de installatie.
Ik heb reeds een eigen handset, een Philips Linea V-model M3501R/34 (Dect-telefoon) aangekocht.
Als de installateur van Orange of Proximus een modem installeert, kan ik deze telefoon daar dan op aansluiten? Is dat mogelijk draadloos of moet er een kabel ingeplugd worden tussen telefoon en de modem ? Ik zou graag de telefoon in de woonkamer hebben staan, terwijl de modem in de berging zal komen te staan.
Hoe zorg ik ervoor dat alles naadloos werkt na de bestelling bij OVH om de telefoon op een correcte manier aan te sluiten en te doen functioneren?
Ik ga binnenkort alleen wonen en voor tv en internet zou ik een contract afsluiten met Orange of Proximus. Omdat ik graag een vaste lijn in huis heb, maar €12 per maand mij teveel is, zou ik opteren voor OVH telecom als telefoonaanbieder.
Ik las de handleiding op dit forum hoe een OVH-pakket aan te vragen, wat mij al veel vooruit heeft geholpen, maar ik heb een vraag over de installatie.
Ik heb reeds een eigen handset, een Philips Linea V-model M3501R/34 (Dect-telefoon) aangekocht.
Als de installateur van Orange of Proximus een modem installeert, kan ik deze telefoon daar dan op aansluiten? Is dat mogelijk draadloos of moet er een kabel ingeplugd worden tussen telefoon en de modem ? Ik zou graag de telefoon in de woonkamer hebben staan, terwijl de modem in de berging zal komen te staan.
Hoe zorg ik ervoor dat alles naadloos werkt na de bestelling bij OVH om de telefoon op een correcte manier aan te sluiten en te doen functioneren?
Int + Tel. + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1673 keer
- Recent bedankt: 11 keer
De Philips Linea V-model M3501R/34 ondersteunt geen Voice-over-IP (VoIP), dus moet er tussen het DECT-basisstation nog een toestel (bekabeld) aangesloten worden dat de vertaalslag van analoge telefonie naar VoIP kan doen.
Ik weet niet of de standaard meegeleverde modem van Orange of Proximus VoIP ondersteunt en kan geconfigureerd worden met de SIP-logingegevens die OVH ter beschikking stelt. Alleszins zullen Orange en Proximus geen hulp bieden om een OVH-telefoonlijn op hun modem te configureren.
Dus ofwel koop je een telefoontoestel dat rechtstreeks VoIP ondersteunt, ofwel bestel je samen met de telefoonlijn bij OVH ook een adapter (ATA) om analoge telefonie om te zetten naar VoIP. Nog een andere mogelijkheid is een Fritz!Box kopen, die standaard DECT en VoIP ondersteunt, als je bijvoorbeeld Proximus VDSL op je nieuwe adres gaat hebben.
Ik weet niet of de standaard meegeleverde modem van Orange of Proximus VoIP ondersteunt en kan geconfigureerd worden met de SIP-logingegevens die OVH ter beschikking stelt. Alleszins zullen Orange en Proximus geen hulp bieden om een OVH-telefoonlijn op hun modem te configureren.
Dus ofwel koop je een telefoontoestel dat rechtstreeks VoIP ondersteunt, ofwel bestel je samen met de telefoonlijn bij OVH ook een adapter (ATA) om analoge telefonie om te zetten naar VoIP. Nog een andere mogelijkheid is een Fritz!Box kopen, die standaard DECT en VoIP ondersteunt, als je bijvoorbeeld Proximus VDSL op je nieuwe adres gaat hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 46 keer
Of je neemt EDPnet ipv Proximus en dan zit je vaste lijn zonder uitgaande telefoons mee inbegrepen in de prijs. Of je betaalt 5 euro extra aan EDPnet voor onbeperkt bellen, da's duurder dan de 1,20 die OVH rekent, maar je kiest dan voor gemak.
-
- Starter Plus
Ja, heb ik ook al zitten bedenken, echter zou ik ook graag een tv-aansluiting willen (met tv-digicorder of tv-box). Maar ik zie bv. bij Orange dat je niet afzonderlijk een tv-abonnement kunt afsluiten ondanks ze wel een aantrekkelijk tarief hebben (19 euro/maand). Proximus werkt niet met kabeltelevisie dus ook al niet mogelijk. Enkel bij Telenet lijkt het mogelijk, ik heb contact opgenomen met Telenet wat de tarieven zijn. In combinatie hiermee zou dat eventueel wel een goede optie zijn die je voorstelt.jutuiz schreef: 12 dec 2023, 11:37 Of je neemt EDPnet ipv Proximus en dan zit je vaste lijn zonder uitgaande telefoons mee inbegrepen in de prijs. Of je betaalt 5 euro extra aan EDPnet voor onbeperkt bellen, da's duurder dan de 1,20 die OVH rekent, maar je kiest dan voor gemak.
Laatst gewijzigd door Sanatax 12 dec 2023, 13:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
Ik vond aan de hand van uw uitleg dit terug op het forum van Orange: 'Bellen met Voip op orange modem' (kan helaas geen link plaatsen omdat ik nog niet voldoende posts hier heb op het forum). Dan is het een beetje deze oplossing die ik nodig heb?raf1 schreef: 12 dec 2023, 08:11 De Philips Linea V-model M3501R/34 ondersteunt geen Voice-over-IP (VoIP), dus moet er tussen het DECT-basisstation nog een toestel (bekabeld) aangesloten worden dat de vertaalslag van analoge telefonie naar VoIP kan doen.
Laatst gewijzigd door Sanatax 12 dec 2023, 13:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 4 keer
als je vooral prijsbewust wil gaan, dan:Sanatax schreef: 12 dec 2023, 13:30 Ja, heb ik ook al zitten bedenken, echter zou ik ook graag een tv-aansluiting willen (met tv-digicorder of tv-box).
- kies je ofwel voor scarlet trio (int+tel+tv) voor 42/maand, of maak je combinaties zoals:
- internet bij edpnet (vdsl xl, 32/maand)
- telefonie bij ovh (1,2/maand)
- tv (app tv) bij tv vlaanderen (tv light, 9,95/maand)
dan heb je internet + tv + telefonie voor 43/maand met iets meer administratie.
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 198 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat is een combinatie die ik ook zou nemen, alleen ben ik nog niet uit over het TVV-deel.
Waarop kan je dat draaien zodat het in de praktijk een Proximus-decoder wordt (incl. opnamemogelijkheden, maar dan lokaal)?
Telefonie heb ik momenteel bij WeePee zitten.
Waarop kan je dat draaien zodat het in de praktijk een Proximus-decoder wordt (incl. opnamemogelijkheden, maar dan lokaal)?
Telefonie heb ik momenteel bij WeePee zitten.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
"opname" is een irritant ding bij de tvv app, gezien dat gewoon domweg ontbreekt.
je kan pauzeren en je kan replay doen op vrij veel, maar je kan niet zeggen "dit neem ik even op voor volgende week te kijken" ofzo.
verder draait de app op android, dus als je een android smart tv of een box of stick hebt met android tv (zoals die van xiaomi) kan je daarop de app gebruiken.
1 tv hier gebruikt zelfs de xiaomi stick en krijgt zijn stroom van de usb2 poort van de tv
je kan pauzeren en je kan replay doen op vrij veel, maar je kan niet zeggen "dit neem ik even op voor volgende week te kijken" ofzo.
verder draait de app op android, dus als je een android smart tv of een box of stick hebt met android tv (zoals die van xiaomi) kan je daarop de app gebruiken.
1 tv hier gebruikt zelfs de xiaomi stick en krijgt zijn stroom van de usb2 poort van de tv
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 205 keer
Scarlet loco (34€) icm Nokia 8000 box werkt perfect om gratis app's VRTmax, VTMgo en GOplay te streamen.
Opnemen doe ik via usb-stick op mijn Sony bravia TV...
Opnemen doe ik via usb-stick op mijn Sony bravia TV...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 15 keer
Heeft nog iemand problemen tussen Base en OVH?
Iedere keer iemand belt die Base heeft ,hoort die me perfect en ik hoor hem niet.
Iedere keer iemand belt die Base heeft ,hoort die me perfect en ik hoor hem niet.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
-
- Premium Member
Gebruikt er iemand OVH via een analoge telefoon met een Fritzbox,die enentueel zijn instellingen wil delen.
Voordien met een Fritzbox 7360 en 7490 geen enkel probleem met OVH.
Nu enkel gesprekken waar men de gesprekspartner niet hoort sinds ik een Fritzbox 7530 AX heb.
Als ik de andere Fritzboxen terugplaats is alles ok.
Voordien met een Fritzbox 7360 en 7490 geen enkel probleem met OVH.
Nu enkel gesprekken waar men de gesprekspartner niet hoort sinds ik een Fritzbox 7530 AX heb.
Als ik de andere Fritzboxen terugplaats is alles ok.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb net hetzelfde maar dan met Telenet Mobile.Waterboy schreef: 20 jan 2024, 09:43 Heeft nog iemand problemen tussen Base en OVH?
Ik heb het gemeld aan OVH en zij zeggen dat het komt door gebruik van een verkeerde codec.
Codec G729 zou het moeten oplossen. Helaas ondersteunt mijn Fritz!box 7430 deze niet...
-
- Elite Poster
het zou me sterk verbazen als G.711 (pcmu/pcma) niet geschikt zou zijn, ik ken geen enkel netwerk dat deze niet zou ondersteunen?Pieter55 schreef: 14 feb 2024, 18:22 Codec G729 zou het moeten oplossen. Helaas ondersteunt mijn Fritz!box 7430 deze niet...
-
- Premium Member
AVM heeft me medegedeeld dat bij een volgende beta versie het probleem zou opgelost worden.Maar dat ik voor deze versie nog een beetje geduld moet hebben.Pieter55 schreef: 14 feb 2024, 18:22
Ik heb net hetzelfde maar dan met Telenet Mobile.
Ik heb het gemeld aan OVH en zij zeggen dat het komt door gebruik van een verkeerde codec.
Codec G729 zou het moeten oplossen. Helaas ondersteunt mijn Fritz!box 7430 deze niet...
Op de oudere Fritzboxen was dit probleem niet aanwezig 7490 en 7360V2.
-
- Starter
Ik heb de VOIP functie van de Fritzbox uitgeschakeld en mijn Yeastar PBX centrale aangesloten en daar heb ik heb geen problemen mee, die kan wel overweg met codec G729Waterboy schreef: 19 feb 2024, 15:13AVM heeft me medegedeeld dat bij een volgende beta versie het probleem zou opgelost worden.Maar dat ik voor deze versie nog een beetje geduld moet hebben.Pieter55 schreef: 14 feb 2024, 18:22
Ik heb net hetzelfde maar dan met Telenet Mobile.
Op de oudere Fritzboxen was dit probleem niet aanwezig 7490 en 7360V2.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 468 keer
Onderbrekingen bij OVH hebben we hier ook last van, zowel met mobiele als vaste lijnen. Misschien toch eens naar die codecs kijken.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Ik heb vroeger nog (eerste FritzBox 2007) met de Codecs gespeeld in de FritzBox config file.
Geen idee of dit nu nog werkt:
Doe dit op eigen verantwoordelijkheid, en bewaar eerst een kopie van een werkende config!
Code: Selecteer alles
use_audiocodecs = yes;
audiocodecs = "iLBC", "G729", "G726-32", "G726-40", "G726-24", "PCMA", "PCMU";
dyn_codecs = yes;
prio_low_codec = yes;
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
Sinds de aanschaf van de Fritzbox 7530AX had ik dit probleem.Op het forum wist niemand de oplossing.Dus heb ik contact opgenomen met AVM.
Eerst winpelde men mij af en zei dat het geen probleem van de Fritzbox was ,maar een probleem was van OVH.
Maar als ik terug mijn Fritzbox 7490 aansloot geen problemen meer met gsm gesprekken van Base/Telenet.
Dus het probleem moest in de software zitten.
Toen had AVM me gevraagd om de nieuwste versie FRITZ!OS 7.80 te installeren.Juist hetzelfde.
Toen stelde men me voor om 7.58-109985M BETA te installeren.
Eerst een recover naar FRITZ!OS 7.57 en daarna naar FRITZ!OS 7.58-109985M BETA.
Sinds gisteren geen problemen meer.
Probleem zou opgelost moeten zijn met de volgende FRITZ!OS versie.
Eerst winpelde men mij af en zei dat het geen probleem van de Fritzbox was ,maar een probleem was van OVH.
Maar als ik terug mijn Fritzbox 7490 aansloot geen problemen meer met gsm gesprekken van Base/Telenet.
Dus het probleem moest in de software zitten.
Toen had AVM me gevraagd om de nieuwste versie FRITZ!OS 7.80 te installeren.Juist hetzelfde.
Toen stelde men me voor om 7.58-109985M BETA te installeren.
Eerst een recover naar FRITZ!OS 7.57 en daarna naar FRITZ!OS 7.58-109985M BETA.
Sinds gisteren geen problemen meer.
Probleem zou opgelost moeten zijn met de volgende FRITZ!OS versie.
-
- Starter
Ja dat zou moeten helpen, maar je moet dan de cofig files downloaden, manueel aanpassen, de checksum aanpassen en terug uploaden. Ik heb dat geprobeerd maar Fritz!box weigert telkens het bestand. Ik vermoed dat het met de checksum te maken heeft. Ik heb dan met andere checksum software geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. Dus daar ben ik op vastgelopen. Ik gebruik de Fritz!box nog steeds, maar enkel als router en niet meer als VOIP PBX. Wellicht zal een software update, zoals Waterboy in de volgende post vermeldt, mijn probleem ook oplossen. Maar ik ga het niet meer proberen: ik heb nu een Yeastar pbx en daar kan heb ik meer instelmogelijkeden en alles werkt goed, dus ik ga het zo houden.philippe_d schreef: 20 feb 2024, 12:55Ik heb vroeger nog (eerste FritzBox 2007) met de Codecs gespeeld in de FritzBox config file.
Geen idee of dit nu nog werkt:
Doe dit op eigen verantwoordelijkheid, en bewaar eerst een kopie van een werkende config!
Misschien helpt dit jouw probleem?Code: Selecteer alles
use_audiocodecs = yes; audiocodecs = "iLBC", "G729", "G726-32", "G726-40", "G726-24", "PCMA", "PCMU"; dyn_codecs = yes; prio_low_codec = yes;
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Om de checksum aan te passen dien je het programma fritzchecksum te gebruiken, zodat de Fritzbox het gewijzigde bestand accepteert.
https://github.com/mementum/fritzchecksum/
Indien je firmware > 7.12, dien je versie 0.0.4 te gebruiken, zoniet volstaat versie 0.0.3.
Versie 0.0.4 vond ik hier:
https://pypi.org/project/fritzchecksum/0.0.4/
https://github.com/mementum/fritzchecksum/
Indien je firmware > 7.12, dien je versie 0.0.4 te gebruiken, zoniet volstaat versie 0.0.3.
Versie 0.0.4 vond ik hier:
https://pypi.org/project/fritzchecksum/0.0.4/