Veranderen provider?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
skank01
Starter
Starter

Bericht

Hoi
Ik heb nu bij orange:
- internet start fiber 40 euro
- 2x go light 10euro/stuk
- 1x go plus 16 euro

Totaal bedrag liefst niet hoger
Mijn internet download mag sneller, niet trager
- go lights: verbruikt de helft vd data
- go plus, verbruikt bijlange na niet de data, zou in principe ook een go light kunnen zijn

Welke opties heb ik zoal?
Telenet duurder... proximus ook

Wat zouden jullie doen?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

150/15 en "niet trager" dan stopt het al hé.

- indien je fiber hebt, kan je rondkijken naar welke providers op die fiber zitten
- indien niet, en het mag "niet trager" en "niet duurder" heb je geen opties meer (vdsl is 'maar' 100 down, en als je te ver zit, iets minder)
skank01
Starter
Starter

Bericht

Ik vraag me af of ik niet naar een pack kan met zen pack (400 up en 40 down) voor 40 euro per maand (1ste 6 maand) en een go light ipv de plus...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 94 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Enige andere op de kabel is het dochtermerk van orange , namelijk Hey! telecom
-vast internet aan 150 / 15 aan 29 € eerste 3 maanden , dan aan 39 €
-Gsm abo aan 15 € voor 20 GB , na een jaar 40 GB (soms is er een actie aan 10 € voor 2 jaar of levenslang - 5 €)

https://www.heytelecom.be/nl

https://www.heytelecom.be/nl/internet-thuis
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Bericht

Er zijn twee andere alternatieven: Mobile Vikings of afwachten een paar weken. Telenet zal haar BASE merk gebruiken om nieuwe producten op het kabel netwerk te lanceren.

De aankomst van Telenet op het Waalse kabel van het VOO netwerk is voorzien voor eind januari of begin februari. Het is het gevolg van de overname van VOO door Orange Belgium en het overeenkomst tussen die twee operatoren om het akkoord van de Europese commissie erover te krijgen. Er is dus een grote kans dat Telenet die nieuwe producten op heel België lanceert. Ik ben ook ervan overtuigd dat Telenet met hun JV met Fluvius (Wyre) in de voorkomende maanden en jaren een fiber portfolio aanbiedt.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Luc Watrin schreef: 10 dec 2023, 10:55 Ik ben ook ervan overtuigd dat Telenet met hun JV met Fluvius (Wyre) in de voorkomende maanden en jaren een fiber portfolio aanbiedt.
wat eigenlijk onbegrijpbaar is dat fluvius zich weer zo laat vangen....
(daarmee verwijs ik naar het feit dat ze telenet het alleenrecht verhuurden van midden-jaren 90 voor 30+jaar, en daarmee hun eigen aanbod -indi- toen de das om hebben gedaan nog voor het verwekt was)

maar "wachten" heb je natuurlijk niets aan - als er geen fiber bij je in straat ligt, is dat allemaal geen optie.
ook MV is dan geen optie (want dat is, indien er geen fiber is, dus over koper - en die snelheid zal lager liggen dan 150 down)