proximus decoder v5c

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Bericht

wat een ellendig ding. om de haverklap loopt die vast soms 2 x na elkaar. Er gaat geen week voorbij of die loopt vast. In het begin was dit niet zo frequent. Soms gebeurt het bij het kijken van een opname soms bij live tv. Is het een buffer die snel volloopt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

Ik heb dit voorgehad met een V7 ook, 6 keer per dag moest ik de stekker uittrekken.
Ik ben toen een tijdje naar orange dacht ik gegaan.
Derna terug naar proximus met een apple tv , dat was beter dan de vorige keer dat ik bij proximus zat. Maar toch moet ik de apple tv ook wel eens uittrekken, helaas.
Ondertussen heb ik al even een splinternieuwe V7 gekregen en er is blijkbaar ook effe geleden denk ik een grote update softwarematig voor gekomen en ongelooflijk maar waar, ik heb diene stekker nog niet 1 keer moeten uittrekken nu en ik heb ook meteen die laatste nieuwe internet box erbij genomen.
En nu werkt eindelijk alles steengoed. Ik denk dat het door de software al die tijd kwam dat de decoder altijd maar moet worden uitgetrokken.

Mss moet je eens de V7 testen ook? En wel vragen naar een splinternieuwe, geene gebruikten.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Ben ik blij dat ik niet de enigste persoon ben met dit probleem.
Proximus gecontacteerd maar dan krijg je een antwoord van doe eens een factory reset... ja ja, allemaal al gedaan.
Ook al een andere modem ontvangen omdat de service desk zag dat het daar aan zou liggen, Niet dus.

Tegenwoordig zet ik de decoder af en aan alvorens ik TV ga kijken.

Toch serieus aan het denken om enkel internet te nemen en alles via de apps te bekijken.
Victory Not Vengeance
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
Bedankt: 516 keer
Te Koop forum

Bericht

Koop een AppleTV of gelijkaardig en schakel over op MV, je krijgt een snellere lijn voor minder geld. Met de besparing is de AppleTV snel terugverdiend en zeker als je de vikingpunten gebruikt. Vind je het zappen belangrijk, neem dan TVV.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Bericht

Dizzy schreef: 06 dec 2023, 08:56 Koop een AppleTV of gelijkaardig en schakel over op MV, je krijgt een snellere lijn voor minder geld. Met de besparing is de AppleTV snel terugverdiend en zeker als je de vikingpunten gebruikt. Vind je het zappen belangrijk, neem dan TVV.
Mja, ik moest hier de apple tv ook iedere dag uittrekken hoor.
En ik zat bij bepaalde opgenomen programma’s met haperingetjes.

Wrm moest ik die stekker uittrekken? Omdat er niets tot weinig doorkwam, bv mijn opgenomen programma’s en noem maar op bleef op 0 staan. En zo moest ik iedere dag minstens 1 keer de apple tv kabel uittrekken. De decoder lang geleden tot 5-6 keer per dag.

En nu nieuwe V7 decoder, nieuwste internet box en ik denk mss die nieuwe software die ze veranderd hebben dat dat al mijn problemen heeft weggenomen , hopelijk blijft het zo.

Het enige dat op die decoder niet goed werkt bij mij is de netflix app en youtube, netflix en youtube haperen en bij netflix veel ruis in het beeld.

Gelukkig heb ik een goeie oled lg tv die netflix perfect afspeelt in topkwaliteit.

Toegevoegd na 4 minuten 24 seconden:
testertje schreef: 06 dec 2023, 07:42 Ben ik blij dat ik niet de enigste persoon ben met dit probleem.
Proximus gecontacteerd maar dan krijg je een antwoord van doe eens een factory reset... ja ja, allemaal al gedaan.
Ook al een andere modem ontvangen omdat de service desk zag dat het daar aan zou liggen, Niet dus.

Tegenwoordig zet ik de decoder af en aan alvorens ik TV ga kijken.

Toch serieus aan het denken om enkel internet te nemen en alles via de apps te bekijken.
Heb jij ook die nieuwe software gekregen op uwe decoder? Vraag mij niet van wanneer die grote update werd doorgevoerd voor de V7 box, geen idee omdat ik nog niet zolang die box heb ontvangen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Vreemd, ik heb de AppleTV na maanden gebruik nog nooit moeten geforceerd opstarten. Haperingen zie ik ook niet, integendeel, it just works. Wel geregeld updates met nieuwe functionaliteiten. Misschien ligt het aan de lijn, hier is het fiber via MV wat eigenlijk hetzelfde is als PX.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Bericht

Dizzy schreef: 07 dec 2023, 08:36 Vreemd, ik heb de AppleTV na maanden gebruik nog nooit moeten geforceerd opstarten. Haperingen zie ik ook niet, integendeel, it just works. Wel geregeld updates met nieuwe functionaliteiten. Misschien ligt het aan de lijn, hier is het fiber via MV wat eigenlijk hetzelfde is als PX.
Met de apple tv had ik dus bij youtube en netflix ook grote haperingen, onkijkbaar die netflix.
Bizar allemaal.
Apple tv is ondertussen verkocht hier wegens niet meer nodig.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Mocht het aan de Apple toestellen liggen dan was er al lang veel meer spel over gemaakt. Een probleem met uw aansluiting lijkt me logischer. Als Netflix ene probleem zou zijn voor het toestel dan was dat hier en bij anderen ook zo. Misschien bedoel je de brakke app van PX, die bleef inderdaad hangen, maar dat was ook zo op hun eigen bakske.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

II sta ook op het punt een apple tv 128GB dus met ethernetaansluitinr aan te schaffen. De bbox3v+ werd een tijd geleden al vervangen door een internetbox en heb al meer dan een jaar fiber 500/500 van Proximus. De pickx app is dus als ik goed begrijp beschikbaar in de apple store en kan op de apple tv geïnstalleerd worden? Dit dus dan in tegenstelling tot android want daar is de pickx app niet beschikbaar voor mijn nvidia shield

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Klopt, je kan de app installeren zolang je klant bent bij PX maar verwacht er niet teveel van.

Ik heb nu MV met TVV. Die app van TVV is ook niet perfect maar toch stabieler dan die van PX. Je kan dan alle Nederlandstalige zenders zien en voor velen is dat genoeg.

Uiteraard kan je ook werken via de apps van de zenders zelf zoals VRTmax, VTMgo en Play. Ik kijk vooral via TVV en VRTmax. Films huur ik via Picl en ik heb soms tijdelijk Netflix.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

TVV moet je dan een schotel aan je gevel hangen?

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Maar neen, er is ook een gewoon abo via uw internetverbinding, het is hetzelfde als bvb Netflix, een online dienst. Het heet appTV en je kan kiezen uit een aantal varianten light, basic en plus.

https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-int ... -tv-light/
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 08 dec 2023, 08:13 Maar neen, er is ook een gewoon abo via uw internetverbinding, het is hetzelfde als bvb Netflix, een online dienst. Het heet appTV en je kan kiezen uit een aantal varianten light, basic en plus.

https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-int ... -tv-light/
onze Panasonix tv accepteert USB externe harde schijf. Kan ik dan van alle zenders programma's opnemen zoals we nu doen met de v5c decoder?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

De programma's zijn waarschijnlijk nog beveiligd dus ik betwijfel of opnemen zomaar kan.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Mogelijk worden de opnames op HD geëncrypteerd zodat ze enkel op dezelfde TV kunnen afgespeeld worden. Op die manier kan je je HD niet zomaar meenemen en elders naar de opnames kijken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 910 keer
Bedankt: 3509 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

bartman schreef: onze Panasonix tv accepteert USB externe harde schijf. Kan ik dan van alle zenders programma's opnemen zoals we nu doen met de v5c decoder?
Neen, waarschijnlijk niet.
Alleen zenders die de TV zelf ontvangt via de ingebouwde tuner (dus als je Telenet klant bent met een CI+ module).

Jouw Panasonic TV zal m.i. geen opnames doen van een HDMI bron.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Bericht

Dizzy schreef: 07 dec 2023, 12:52 Mocht het aan de Apple toestellen liggen dan was er al lang veel meer spel over gemaakt. Een probleem met uw aansluiting lijkt me logischer. Als Netflix ene probleem zou zijn voor het toestel dan was dat hier en bij anderen ook zo. Misschien bedoel je de brakke app van PX, die bleef inderdaad hangen, maar dat was ook zo op hun eigen bakske.
Op mijn oled zelf speelt netflix het beste af met de beste kwaliteit ook. Perfect dus.
Op mijn nvidia shield gaat het ook best goed maar heel klein beetje minder dan op de tv zelf maar is oke.

Op de apple tv en v7 android decoder hapert netflix hier. Ik heb nog een chromecast 4K en ook daar hapert netflix als ik cast let de iPhone, bij dat moet ik nog eens een instelling mss aanpassen maar voorlopig ook haperen .
Laatst gewijzigd door Rocky2014 11 dec 2023, 00:07, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Ik heb de v7 android decoder ook gehad. Die speelde meestal goed af maar soms kon er inderdaad een hapering zijn. Bij enkel de Apple TV 4K nog nooit een hapering gehad. Hoe meer je er tussen steekt, hoe meer er kan haperen.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member

Bericht

Dizzy schreef: 10 dec 2023, 17:52 Ik heb de v7 android decoder ook gehad. Die speelde meestal goed af maar soms kon er inderdaad een hapering zijn. Bij enkel de Apple TV 4K nog nooit een hapering gehad. Hoe meer je er tussen steekt, hoe meer er kan haperen.
Maar soit; alles is oke nu, ik heb meerdere oplossingen op alles wat ik wil deftig te bekijken.
Jammer dat niet alle apps op mijn tv beschikbaar zijn maar goed, die nvdia shield pro is ook heel goed, zeker met kodi ook en youtube, steengoed.
Beste mediaplayer die er is volgens mij.

En die V7 decoder die nu ook mega mega goed werkt, wat denk jij, zou het door die nieuwe software komen die alles hier opgelost hebben? Ik moest 1.5j ervoor die stekker 5-6 keer per dag uitrekken, zo erg was het, toen was ik naar telenet/orange gegaan, derna toch terug naar proximus vanwege de champions league voetbal en nu werkt alles perfect & de decoder nog niet 1 keer de stekker moeten uittrekken.

Ook mijn nvidia moest ik regelmatig beginnen uittrekken, ik denk dat die aan het vechten was met mijn apple tv ofzo, mijn tv die er gelijk moeite mee had ofzo, raar allemaal ;).