Wifi Bridge proximus

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
jacanape
Starter
Starter

Ik gebruik de technicolor WifiBridge single TG234 van proximus om het TV signaal van mijn proximus modem draadloos te verzenden naar mijn proximus decoder. Dit werkt prima.
Probleem is dat mijn wifi signaal niet sterk genoeg is om streaming diensten op mijn TV te gebruiken.
Ik zie dat er aan de achterzijde van de Wifi Bridge 2 UTP aansluitingen mogelijk zijn. Dus één is verbonden met mijn decoder. Kan ik de andere gebruiken
om mijn smart TV op aan te sluiten? Zo ja, hoe moet ik de bridge dan instellen zodat het internet signaal via UTP bij mijn TV geraakt?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3732 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider

Ja, dat zou geen probleem mogen zijn.
De 2 UTP poorten zijn gewoon een switch, je kan daar dus gewoon je TV op aansluiten. Er moet niets ingesteld worden (buiten op jouw TV).

Maar of dat je probleem zal oplossen is niet zeker ...
  • Het toestel zelf (Technicolor TG234) maakt via WiFi een verbinding met je modem, en stuurt dit ethernet signaal door op beide ethernet poorten.
  • Als je dus geen goede WiFi hebt op die plaats, zal de TG234 wellicht ook niet goed presteren :-(
  • Daarbij komt nog dat de Proximus WiFi bridge (voor zover ik weet) een 5Ghz verbinding maakt met de modem. Hiermee bereik je wel een hogere snelheid, maar geen grote afstanden. Jouw TV toestel kan ook op 2.4 GHz verbinden ...
Ik zou zeggen: gewoon proberen:
Eventueel op jouw Smart TV een Speedtest App downloaden. Hiermee kan je dan goed vergelijken tussen beide opties:
  • Smart TV via WiFi
  • Smart TV bedraad via de WiFi bridge
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”