Net op mijn werk gsm gekeken en via de app in Roaming is mij opgevallen dat Mobile Vikings omstreeks 19.30 Uur de EU surf limit heeft opgetrokken van 27Gb naar 31 Gb !
Dit is een zeer mooie innovatie , echt TOP !
Mobile Vikings verhoogt EU limit ( 27Gb -->31Gb )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dit heeft enkel te maken met EU regelgeving waar men verplicht aan moet voldoen en is daarom geen vrijwillige keuze:
27 GB + 16% = 31 GB.
Jaar na jaar ga je dus meer data in EU roaming kunnen gebruiken.
Dank u Europa!
En.. fijn dat operatoren zich aan de wetgeving houden en je gewoon geven waar je recht op hebt.
Dus:https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm
Het exacte volume hangt af van de prijs die u betaalt voor uw mobiele bundel. Het moet ten minste het dubbele zijn van het volume dat wordt verkregen door de prijs van uw mobiele bundel (excl. btw) te delen door de maximale groothandelsprijs.
Wat zijn de wholesale prijzen:https://digital-strategy.ec.europa.eu/n ... es/roaming
2 x (prijs van mobiele bundel exclusief btw/gereglementeerd maximum wholesaleplafond per GB) = datalimiet (in GB) bij roaming
Tussen 2023 en 2024 is de daling van het tarief dus 16% oftewel ga je 16% meer data kunnen verbruiken..https://ec.europa.eu/commission/pressco ... 198_EN.pdf
The wholesale caps are set at levels that ensure that operators can sustain and recover the cost of providing roaming services to consumers at domestic prices:
€2.00 in 2022, down to €1.80 in 2023, €1.55 in 2024, €1.30 in 2025, €1.10 in 2026 and just €1 from 2027 onwards.
27 GB + 16% = 31 GB.
Jaar na jaar ga je dus meer data in EU roaming kunnen gebruiken.
Dank u Europa!
En.. fijn dat operatoren zich aan de wetgeving houden en je gewoon geven waar je recht op hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ze zijn inderdaad een maand te vroeg met de implementatie dus dat is netjes.ghostboy1993 schreef: ↑28 nov 2023, 19:27 aan jou laatste zin , idd , op dat vlak kei veel respect aan MV
Het is dus wel belangrijk om te beseffen dat de telecom operatoren zich gewoon aan regelgeving moeten houden maar dit vaak verkopen als innovatie of verruiming van de bundels / verbeterde dienstverlening.
Terwijl men in de werkelijkheid keihard heeft moeten vechten tegen de lobby en tegenwerking van operatoren om deze regulering na wat uitstel eindelijk mogelijk te maken sinds een aantal jaren nu zodat we op een zorgeloze manier onze smartphones over de grens kunnen gebruiken.
Ik denk dan ook dat consumentenrechten zoals deze rond roaming of reizen in het algemeen wel iets is waar we in Europa heel veel baat bij hebben en best ook trots op mogen zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Klopt maar hou rekening Mobile Vikings heeft wel al X aantal jaar netjes zijn prijs kunne behouden EN beiden voor die prijs ' Onbeperkt ' data ook aan.
Niet veel providers doen hun na.
Bij Orange en Proximus BV is dat enkel hun aller duurste abo vanaf 40 Euro + en Base bied niet meer zo'n mooi aanbod aan omdat telenet bewust hun beperkt ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
@ghostboy1993 Heb jij ondertussen ook mobile IPv6 en 5G? Ik heb een pre-paid MV data-only (die ik zelden gebruik, het is een reserve SIM) maar, ik testte zopas, en ik krijg het niet werkend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 453 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Misschien toch eens opzoeken wat innovatie is.
‘t Is ver gekomen als we op onze knieën moeten vallen van dankbaarheid wanneer een provider met kruimels gooit, gedwongen door de wet.
‘t Is ver gekomen als we op onze knieën moeten vallen van dankbaarheid wanneer een provider met kruimels gooit, gedwongen door de wet.
-
- Pro Member
Ik heb enkel de 29 Euro abo van MV , ik zou eerlijk begod niet weten hoe je dat zou werkend krijgen helaas.
Misschien eens polsen bij MV ?
En heb je wel 5G op je locatie ?
@cadsite ik weet wat je wilt zeggen maar soms is positief zijn ook een schoon deugd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 453 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dat je er tevreden mee bent kan ik goed geloven. Maar om hen nu te gaan bejubelen is er voor mij inderdaad ver over.
Ze volgend gewoon de wet. Als je dus iemand zou bejubelen zou ik eerder gaan voor de mensen die deze wet gemaakt hebben.
Wat de link met innovatie is, dat is me nog altijd niet duidelijk.
Ik was ook heel blij dat ik aan de Belgische grens niet meer moest stoppen voor de douane, maar daarvoor bedankt ik niet de politie, maar de EU.
Ze volgend gewoon de wet. Als je dus iemand zou bejubelen zou ik eerder gaan voor de mensen die deze wet gemaakt hebben.
Wat de link met innovatie is, dat is me nog altijd niet duidelijk.
Ik was ook heel blij dat ik aan de Belgische grens niet meer moest stoppen voor de douane, maar daarvoor bedankt ik niet de politie, maar de EU.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Inderdaad, mensen kunnen wel kankeren op de EU maar de voordelen willen ze niet eens zien.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, wat stelt die verhoging voor kruimels en men is weer happy met dat groot nieuws.
Laat er nu een speler zijn die sinds augustus 200 Gb in België en Europa aanbiedt, dit zonder Europese regeltjes voor 30 € inbegrepen onbeperkt bellen, sms.
Moest Proximus (MV) dit aanbieden zou het pas hip hip hoera zijn.
Mobile data de gold mine van de providers.
Heel benieuwd met wat City Mesh gaat op de proppen komen.
Laat er nu een speler zijn die sinds augustus 200 Gb in België en Europa aanbiedt, dit zonder Europese regeltjes voor 30 € inbegrepen onbeperkt bellen, sms.
Moest Proximus (MV) dit aanbieden zou het pas hip hip hoera zijn.
Mobile data de gold mine van de providers.
Heel benieuwd met wat City Mesh gaat op de proppen komen.
-
- Pro Member
moet wel zeggen heb ook hoge hoop op city mesh .
hoplijk bieden ze abos aan zoals Unlimited Smaal , Unlimited Medium en Unlimited Large met als verschil enkel de snelheid en bij die large totaal volle snelheid onbeperkt data ! Dat is pas innovatief en ook natuurlijk tegen een echte maatschappelijke prijs , wil dan proximus , orange en telenet zien huile
hoplijk bieden ze abos aan zoals Unlimited Smaal , Unlimited Medium en Unlimited Large met als verschil enkel de snelheid en bij die large totaal volle snelheid onbeperkt data ! Dat is pas innovatief en ook natuurlijk tegen een echte maatschappelijke prijs , wil dan proximus , orange en telenet zien huile