Wastafel kraan verlengen / verhogen?

Voor de makers en doe-het-zelvers onder ons
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

We hebben een leuke betaalbare waterval kraan gevonden die bedoeld is om aan de wasbak te monteren.

Deze kraan is te kort voor de opstelling die we voor ogen hebben. Nu kunnen we uiteraard een langere / hogere kraan kopen maar ik vroeg me af: is het ook mogelijk deze te verlengen / verhogen zodat het toch past in de onderstaande setup?

Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

je kan ze op een pied-de-stalle zetten, dus het oppervlak waar ze op staat lokaal verhogen. Of er verlengstukken bestaan die ook nog eens mooi gaan ogen weet ik niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 657 keer
Bedankt: 214 keer

Bericht

Een apart element toevoegen (extra watervalleke ertussen)? Gaat wel raar lijken, waarschijnlijk.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Misschien een 3d print adapter eronder om te verlengen ? Maar ik denk dat je dan sowieso de draadstang waarmee de kraan vastgezet wordt, ook gaat moeten verlengen.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Ik denk inderdaad dat het mogelijk moet zijn maar tegelijkertijd wellicht verstandiger om gewoon een geschikte langere kraan te kopen.
Gisteren in verschillende winkels geweest en iedereen zegt dat het kan maar dat ze het materiaal niet hebben dus dan moet je inderdaad met een soort blok gaan werken waar deze kraan dan op staat maar dit gaat best een gedoe zijn en het geheel niet mooier maken.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef: 24 nov 2023, 09:18 je kan ze op een pied-de-stalle zetten, dus het oppervlak waar ze op staat lokaal verhogen.
De afstand door het blad is normaal beperkt... ga je er dus een "pied-de-stalle" onder zetten dan kan je dit volgens mij niet meer vastmaken.

En verlengen zie ik al helemaaml niet zitten... ik zou dus een andere kraan zoeken.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 53 keer

Bericht

Is die foto van de situatie bij u, zoals hij nu is met die nieuwe kranen?

Als je de draadstang om de kraan vast te zetten kan vervangen (ik zou denken van wel) door een langere, zou je evt met een buis van dezelfde diameter, waarschijnlijk best metaal waardoor je evt kan proberen dezelfde look te creëren, kan het iets worden.
Het hangt er natuurlijk allemaal van af wat deze of nieuwe kranen kosten, hoe handig je bent en of jullie zich ermee kunnen verzoenen dat er iets van een naad zichtbaar kan zijn + misschien niet dezelfde finish te verwezenlijken is.
Heppie NY!