Nieuw Telenet TV abonnement, geen signaal.
Geplaatst: 19 nov 2023, 12:41
Een paar weken geleden heb ik de beslissing gemaakt om voor televisie terug over te schakelen naar Telenet, door de zoveelste prijsverhoging bij Proximus was het niet langer interessant om mijn pack tv+internet te behouden.
Twee weken gelden naar het dichtstbijzijnde Telenet verkooppunt gegaan en een kabelabonnement laten activeren. Na een week wachten op een mogelijke actieneringsdatum en afspraak met technieker voor de aansluiting in orde te brengen, kreeg ik tot mijn verbazing al een factuur vanaf de dag dat ik naar het Telenet verkooppunt was geweest. Als ik mijn televisie aansluit op het aansluitpunt waar de straatkabel op toekomt vind ik geen zenders op zowel 290 als 322 MHz op DVB-C. Als ik scan naar DVB-T komen er wel de zenders door voor van de TV Vlaanderen Antenne TV. Uiteraard geëncrypteerd, enkel het infokanaal is is niet gecodeerd en kan ik bekijken.
Ik vermoed dus dat mijn kabel nog niet/niet meer verbonden is in de straat, wat mij normaal lijkt aangezien ik een 9 jaar geen klant meer ben geweest bij Telenet.
Ik had de klantendienst gecontacteerd en als eerste antwoord kreeg ik dat alles langs hun kant correct geactiveerd is. Toen ik vroeg of er mogelijks een filter op mijn aansluiting zat of of mijn kabel überhaupt aangesloten is op de straatkabel konden ze dat niet met zekerheid zeggen, dus ze moeten een technieker sturen.
Is het normaal dat Telenet niet weet op welke aansluitingen een filter zit en welke aansluitingen al dan niet aangesloten zijn op de straatkabel?
Hier in de straat loopt de kabeldistributie en elektriciteit nog bovengronds. Als ik kijk zie ik dat mijn kabel naar een vierkant bakje loopt met 4 connectors met blauwe dopjes. Op de plek waar mijn kabel verbindt met het bakje zit een vrij dik verloopstukje (plastic?), is dat een onderbreker of filter?
Twee weken gelden naar het dichtstbijzijnde Telenet verkooppunt gegaan en een kabelabonnement laten activeren. Na een week wachten op een mogelijke actieneringsdatum en afspraak met technieker voor de aansluiting in orde te brengen, kreeg ik tot mijn verbazing al een factuur vanaf de dag dat ik naar het Telenet verkooppunt was geweest. Als ik mijn televisie aansluit op het aansluitpunt waar de straatkabel op toekomt vind ik geen zenders op zowel 290 als 322 MHz op DVB-C. Als ik scan naar DVB-T komen er wel de zenders door voor van de TV Vlaanderen Antenne TV. Uiteraard geëncrypteerd, enkel het infokanaal is is niet gecodeerd en kan ik bekijken.
Ik vermoed dus dat mijn kabel nog niet/niet meer verbonden is in de straat, wat mij normaal lijkt aangezien ik een 9 jaar geen klant meer ben geweest bij Telenet.
Ik had de klantendienst gecontacteerd en als eerste antwoord kreeg ik dat alles langs hun kant correct geactiveerd is. Toen ik vroeg of er mogelijks een filter op mijn aansluiting zat of of mijn kabel überhaupt aangesloten is op de straatkabel konden ze dat niet met zekerheid zeggen, dus ze moeten een technieker sturen.
Is het normaal dat Telenet niet weet op welke aansluitingen een filter zit en welke aansluitingen al dan niet aangesloten zijn op de straatkabel?
Hier in de straat loopt de kabeldistributie en elektriciteit nog bovengronds. Als ik kijk zie ik dat mijn kabel naar een vierkant bakje loopt met 4 connectors met blauwe dopjes. Op de plek waar mijn kabel verbindt met het bakje zit een vrij dik verloopstukje (plastic?), is dat een onderbreker of filter?