Het bedrijf hu.ma.ne zal vanaf morgen bestellingen aanvaarden voor hun zogenaamde 'AI Pin', een digitale assistent met (quasi) alle belangrijke functies van een smartphone, maar dan zonder scherm én volledige gebaseerd op een streaming AI platform.
Je kan het nog het best omschrijven als de eerste stap naar jouw persoonlijke AI assistant ...
Persoonlijk:
- Ik vind het wel iets hebben, ik zie veel voordelen op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Daarnaast is het een scherm minder om aan gekluisterd te zitten.
- Ik zie ook het nadeel én het feit dat je persoonlijke leven nog meer elders geraadpleegd kan worden, het toestel is letterlijk gemaakt om alles wat je doet bij te houden en er modellen op los te laten. Als dit niet gereguleerd wordt kan dit een mega-ramp worden inzake privacy ... stel je voor dat je morgen niet verzekerd bent omdat je AI assistant heeft gemerkt dat je te weinig hebt gegeten en daarom was gevallen tijdens je sport oefening :o
Anyway ... let the debate begin ...
Voor zie die nog onder de steen zitten ...: https://hu.ma.ne
Vaarwel smartphone - Hier is de AI Pin ?
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 164 keer
Ik denk dat het prachtig gaat zijn icm met de metaverse, 3D televisie en de vraag- en aanbodsturing van de digitale meter. Lees: nobody cares buiten een selecte groep techfanaten. Na 2 jaar wordt het in alle stilte afgevoerd omdat we "er nog niet klaar voor zijn" maar vooral omdat het geld op is.
Ondertussen gebeurt er iets nieuws met A.I. dat we allemaal toch net niet zagen komen zoals met de smartphone.
Ondertussen gebeurt er iets nieuws met A.I. dat we allemaal toch net niet zagen komen zoals met de smartphone.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1684 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Hoezo, vaarwel scherm en knopjes? Dit product wordt nooit succesvol.
We kijken al honderd jaar naar schermen om verhalen te zien. Van de allereerste cinemavertoning tot Tiktok.
We communiceren al honderden jaren schriftelijk met elkaar. Van handgeschreven brief tot Whatsapp.
Mensen zijn ondertussen 4K-schermen en handige toetsenborden gewoon. Het is ook al meermaals gebleken dat stembediening nooit veralgemeend zal worden. Mensen willen ook in stilte via tekst en foto's kunnen communiceren.
Vaarwel smartphone? 100% zeker van niet.
We kijken al honderd jaar naar schermen om verhalen te zien. Van de allereerste cinemavertoning tot Tiktok.
We communiceren al honderden jaren schriftelijk met elkaar. Van handgeschreven brief tot Whatsapp.
Mensen zijn ondertussen 4K-schermen en handige toetsenborden gewoon. Het is ook al meermaals gebleken dat stembediening nooit veralgemeend zal worden. Mensen willen ook in stilte via tekst en foto's kunnen communiceren.
Vaarwel smartphone? 100% zeker van niet.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 464 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Mark my words ... ik zie hier toch wel een mooie toekomst in ... zeker niet zo snel als dat de makers willen hopen en vermoedelijk zal het pas aanslaan als Samsung, Apple e.a. het overnemen, maar de smartphone is imho achterhaald nu. Zal het nieuwe product volledig zoals deze AI Pin zijn, zeker niet, maar geef deze AI pin een 'connected' scherm en 't is af 
NExt step ... connect AI Pin met bluetooth aan de smartphone

NExt step ... connect AI Pin met bluetooth aan de smartphone

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 514 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Het lijkt hard op het toestel in de film/het boek The Circle.
Een toestel dat je draagt en dat je overal eigenlijk volgt. Uiteraard gaat het in het boek nog verder en filmt het ding je ganse leven en wordt dat door anderen gevolgd maar dit kan eigenlijk met bestaande tech ook al. Een smartwatch meet bvb ook al tal van gezondheidsparameters, je smartphone weet waar je bent en waar je was.
Enerzijds is zo'n spraakgericht toestel wel handig en je kan het nu ook al door bvb Siri te gebruiken op een iwatch maar het voelt inderdaad onnatuurlijk om tegen een ding te spreken. Ook zijn er meer communicatiefouten waardoor je de commando's moet herhalen en in West Vlaanderen is het hopeloos
Ik heb de Apple TV en die afstandsbediening kan je ook via Siri bedienen en dat is handiger dan door de menu's navigeren MAAR je moet wel die commando's kennen en ze werken ook niet bij elke app. Het is wel een oplossing voor mensen die het zappen missen want je kan gewoon zeggen open VRT max.
Is er ergens een overzicht van de commando's die je Siri kan geven vooral voor een AppleTV?
Dit zal gewoon een aanvulling worden van de smartphone die ook nog veel andere functies heeft. Fotografie bvb is nu heel belangrijk voor smartphones maar zo'n toestel gaat de foto niet voor u nemen, laat staan de juiste houding aannemen. Foto's zouden er dus allemaal vanaf hetzelfde standpunt genomen worden wat boring is en dus een dealbreaker voor een grote groep.
Een toestel dat je draagt en dat je overal eigenlijk volgt. Uiteraard gaat het in het boek nog verder en filmt het ding je ganse leven en wordt dat door anderen gevolgd maar dit kan eigenlijk met bestaande tech ook al. Een smartwatch meet bvb ook al tal van gezondheidsparameters, je smartphone weet waar je bent en waar je was.
Enerzijds is zo'n spraakgericht toestel wel handig en je kan het nu ook al door bvb Siri te gebruiken op een iwatch maar het voelt inderdaad onnatuurlijk om tegen een ding te spreken. Ook zijn er meer communicatiefouten waardoor je de commando's moet herhalen en in West Vlaanderen is het hopeloos

Ik heb de Apple TV en die afstandsbediening kan je ook via Siri bedienen en dat is handiger dan door de menu's navigeren MAAR je moet wel die commando's kennen en ze werken ook niet bij elke app. Het is wel een oplossing voor mensen die het zappen missen want je kan gewoon zeggen open VRT max.
Is er ergens een overzicht van de commando's die je Siri kan geven vooral voor een AppleTV?
Dit zal gewoon een aanvulling worden van de smartphone die ook nog veel andere functies heeft. Fotografie bvb is nu heel belangrijk voor smartphones maar zo'n toestel gaat de foto niet voor u nemen, laat staan de juiste houding aannemen. Foto's zouden er dus allemaal vanaf hetzelfde standpunt genomen worden wat boring is en dus een dealbreaker voor een grote groep.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik erger me nu al dood aan die hipsters die constant met hun earbuds (wat een woord ook) in lopen en lopen te praten tegen het 'niets' terwijl ze aan het afrekenen zijn aan de kassa van één of andere winkel. Onze wereld en het fatsoen is ver heen...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1036 keer
- Bedankt: 358 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Rare opmerking, ik zie mezelf nu niet bepaald als iemand die onder een steen leeft, maar had hier nog nooit over gehoord.
My thoughts... om te beginnen veel te duur voor zoiets revolutionair. Er gaat echt bijna niemand $699 + $24/m neerleggen voor iets dat zich nog moet bewijzen en in een markt opereert die nog vol praktische en morele vraagtekens zit:
* hoe wordt je privacy beschermd ?
* hoe gebeurt integratie met andere diensten (er kwam daar Google, Microsoft, Slack, enz) en hoe gaat dat allemaal beschermd/beveiligd worden.
* hoe gaat je omgeving reageren als je daar met iets rondloopt dat potentieel alles registreert (video en audio).
* hoe gaat je omgeving reageren als je daar tegen schijnbaar niets zit te praten, zoals Joe hierboven al aanhaalt.
Ik denk dat AI met persoonlijke data ook niet iets is dat je snel aan een startup gaat toevertrouwen, maar eerder bij een Google, Apple of Microsoft gaat willen hebben (hoe ironisch dat ook moge klinken).
Als ik nu zie hoe slecht nog altijd allerhande voice operated zaken werken, dan wil ik eerst daar toch verbetering in zien. De helft van de keren dat ik zoiets probeer (meestal Google) erger ik me steendood... Zelfs simpele zaken als "Speel muziek van Angèle" om dan Adèle te horen, of gewoon namen van artiesten of songs die heel dubbelzinnig zijn voor speech recognition. We hebben thuis zo een Google Nest speaker (gratis gekregen bij mijn Samsung telefoon) en dat ding wordt nog altijd gewoon als veredelde radio gebruikt (en zelfs daarop is het gewoon enorm lastig om systematisch bvb QMusic op te luisteren). Andere gezinsleden vinden het ook vervelend om daar tegen te 'praten' om bvb de radio uit te doen. Mijn dochter vraagt het zelfs gewoon aan mij om die uit te doen. Dus er is toch ook bij het grote publiek nog altijd een grote weerstand om tegen het 'niets' te praten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 514 keer
Even advocaat van de duivel spelen ***devil mode on***
Te duur? Met GSM's van 1.500 EUR valt het relatief mee.
Privacy? who cares, blijkbaar niemand als je zo eens om je heen kijkt.
Integratie is geen probleem, dat was het bij andere zaken ook niet. Als de vraag er is en de mogelijkheden duidelijker worden springt elk bedrijf dat geld wil verdienen erop, als vliegen op...
Hoe wordt de cloud beschermd/beveiligd?
Hoe reageert de omgeving op je GSM, een toestel dat alles kan registreren en veel meer?
Hoe reageer omgeving nu al op mensen die schijnbaar tegen zichzelf spreken of tegen Siri?
Google, Apple enz zijn ook ooit gestart en de oprichters hier zijn ex medewerkers van hen. Van de "do no evil"-slogan zijn ze ondertussen ook al afgestapt.
Alles evolueert en wordt beter. Soms is het trager, soms beter dan klassieke bediening maar het vraagt enkel gewenning voor wie al bestond voor de tech bestond.
***devil mode off***
Te duur? Met GSM's van 1.500 EUR valt het relatief mee.
Privacy? who cares, blijkbaar niemand als je zo eens om je heen kijkt.
Integratie is geen probleem, dat was het bij andere zaken ook niet. Als de vraag er is en de mogelijkheden duidelijker worden springt elk bedrijf dat geld wil verdienen erop, als vliegen op...
Hoe wordt de cloud beschermd/beveiligd?
Hoe reageert de omgeving op je GSM, een toestel dat alles kan registreren en veel meer?
Hoe reageer omgeving nu al op mensen die schijnbaar tegen zichzelf spreken of tegen Siri?
Google, Apple enz zijn ook ooit gestart en de oprichters hier zijn ex medewerkers van hen. Van de "do no evil"-slogan zijn ze ondertussen ook al afgestapt.
Alles evolueert en wordt beter. Soms is het trager, soms beter dan klassieke bediening maar het vraagt enkel gewenning voor wie al bestond voor de tech bestond.
***devil mode off***
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Het ding is gereleased en blijkt een regelrecht fiasco: https://www.standaard.be/cnt/dmf20240413_94823750
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 813 keer
- Bedankt: 533 keer
https://wapo.st/4cWKjDp
(gift article)
I’ve been living with a $699 AI Pin on my chest. You probably shouldn’t.
(gift article)
I’ve been living with a $699 AI Pin on my chest. You probably shouldn’t.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
MKBHD review:
Offtopic voor de mods: hoe komt het dat deze thread nooit in zoekresultaten terecht komt ? Ik heb die dit weekend maar kunnen vinden via Google. Lijkt erop dat deze thread gewoon compleet niet geïndexeerd wordt. Gelijk welk woord ik probeer ontbreekt de post in de zoekresultaten.
Offtopic voor de mods: hoe komt het dat deze thread nooit in zoekresultaten terecht komt ? Ik heb die dit weekend maar kunnen vinden via Google. Lijkt erop dat deze thread gewoon compleet niet geïndexeerd wordt. Gelijk welk woord ik probeer ontbreekt de post in de zoekresultaten.
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten