Collega's UBers..
Kan iemand me een suggestie geven voor een betaalbare buitencamera waarbij je je (POE) CAT kabel rechtstreeks kan inpluggen in de camera?
Ik zie redelijk wat deftige camera's maar bij veel van die modellen hangt er dan een stukje kabel aan, met meestal diverse connectoren (aparte voeding indien geen poe, netwerk, soms externe contacten)... Omdat mijn netwerkkabels inclusief RJ stekker al uit de buitenmuur komen kan ik dit onmogelijk proper afwerken, tenzij misschien door alles in een naastliggende aansluitdoos te stoppen.. Alles behalve proper, en in zekere zin ook ietwat minder veilig.
Bij (bijvoorbeeld) Axis camera's loopt de netwerkkabel door de voet van de camera en wordt daar rechtstreeks ingeplugd. Prima oplossing, maar die camera's zijn dan weer zo ontiegelijk duur (voor wat ik er wil aan uitgeven) dat ik op zoek ben naar een betaalbaarder alternatief met idem aansluitmogelijkheden..
Suggesties (en ervaringen?) uitermate welkom..
buitencamera met rechstreekse RJ aansluiting
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 4 keer
lijkt me dat je dat niet snel zal vinden, zeker niet in de goedkopere categorie.
afaik hebben zelfs de meeste hikvision en dahua camera's allen een externe plug....
meest voorkomende oplossing is een junction box erbij aanschaffen waarin je dat allemaal wegmoffelt, en waarop de camera gemonteerd kan worden.
bv deze: https://www.onlinecamerashop.nl/nl/dahu ... era-s.html
afaik hebben zelfs de meeste hikvision en dahua camera's allen een externe plug....
meest voorkomende oplossing is een junction box erbij aanschaffen waarin je dat allemaal wegmoffelt, en waarop de camera gemonteerd kan worden.
bv deze: https://www.onlinecamerashop.nl/nl/dahu ... era-s.html
-
- Elite Poster
met de unifi reeks ben je toch gebonden om ook 1 van de bijhorendheden te hebben? (cloudkey of (self)hosted controller op zijn minst?)
persoonlijk heb ik dahua's vanaf aliexpress die hier ondertussen al een jaar of 5 dienst doen, aan een dahua nvr, dewelke ook in HA zit.
en recentelijk ben ik ook aan het kijken naar frigate voor object detectie e.d. (zit ook in de nvr, maar daar gebruik ik het niet)
persoonlijk heb ik dahua's vanaf aliexpress die hier ondertussen al een jaar of 5 dienst doen, aan een dahua nvr, dewelke ook in HA zit.
en recentelijk ben ik ook aan het kijken naar frigate voor object detectie e.d. (zit ook in de nvr, maar daar gebruik ik het niet)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 490 keer
UVC-G4 heeft standalone mode met RTSP, en firmware updates staan op de Ubiquiti website. De G5 werkt enkel met Protect controller (firmware updates ook via controller).Splitter schreef: 13 nov 2023, 10:46 met de unifi reeks ben je toch gebonden om ook 1 van de bijhorendheden te hebben? (cloudkey of (self)hosted controller op zijn minst?)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 44 keer
Het assortiment van Dahua heb ik eens bekeken. De ali prijzen zijn zeker interessant. maar zo'n junction box blijkt dus quasi altijd noodzakelijk. Maar 't wordt puzzelen om uit te vissen welke junction box op welke camera past...
-
- Elite Poster
dat valt heel erg mee...tdemeyer schreef: 13 nov 2023, 19:14 Maar 't wordt puzzelen om uit te vissen welke junction box op welke camera past...
eens je weet welke camera je wil, ga je naar de dahua site, zoek je de camera op, klik je bij accesories, en hoppa.
dus:
- camera opzoeken op ali
- model ingeven in de zoekbalk rechtsboven op dahuasecurity.com
- klikken op het resultaat
- klikken op accessories
- profit
-
- Elite Poster
Bleh, toch OP even aan herinneren dat dit merk gesanctioneerd is verschillende Westerse landen, maw kunnen geen onderdelen importeren daaruit (geen probleem uiteraard - ze hebben die componenten ook niet nodig). Omgekeerd zijn hun producten ook verbannen van import in enkele Westerse landen. Bij ons is dit niet het geval, niet omdat we niet willen, wel omdat we te afhankelijk zijn van China. Het kan natuurlijk altijd verbannen worden nav een incident, en zeg dan maar dag aan support of vervangonderdelen.
Er zijn natuurlijk redenen waarom specifiek dit merk alsook Hikvision getroffen worden. Ze leveren medewerking aan de Chinese overheid voor de surveillance in Xinjiang, het gebied ter wereld waar de meeste cameras hangen, en waar het ingezet wordt in de stille genocide van de Oeigoeren. Het is niet dat de Chinese overheid gewoon producten koopt die je in hun catalogus kan vinden, Dahua en Hikvision ontwikkelen specifieke producten om de overheid daarbij te helpen. "Uyghur Alert," software waarbij deze mensen met AI geprofileerd worden om de politie over hun aanwezigheid te waarschuwen, is bijvoorbeeld een uitvinding van Dahua. Beeld je eens in wat het zou betekenen voor jou als er camera's getraind zouden zijn om je te spotten obv je huidskleur en gezichtskenmerken, en je binnen de kortste keren achtervolgd wordt door de politie...
Ik weet het, bijna elke camera, van welk merk dan ook is om economische redenen Made in China, en voor de meesten is daarmee de kous af. Maar het is geen kwestie van Made in China, het is een kwestie van actieve betrokkenheid bij de schending van mensenrechten. Een keuze voor een merk houdt ook een keuze in voor de waardes en praktijken van het bedrijf achter dat merk. Verder is het niet de bedoeling om daar in deze topic verder over te discussieren.
-
- Elite Poster
daar was ik niet van op de hoogte, maar na wat googlen zou er inderdaad wat van aan zijn...
daarentegen zou dat me eveneens niet weerhouden om dahua of hikvision te kopen
(an sich is er zelfs niets mis met camera's die ras herkennen - het draait allemaal om waarvoor het ingezet zou worden, anders kan je argumenteren dat een wapen nooit had uitgevonden mogen worden en dan liep onze politie rond met een wattenstaafje)
het draait, zoals altijd, ongetwijfeld gewoon om geld (veel geld zorgt ervoor dat je bedrijf goed kan draaien, en als daar onrechtstreeks wat mee misdaan zou worden... tja)
wil je daar écht op letten, ga je ook geen enkel coca cola product meer nemen (https://www.smith.edu/docs/cccp/2012CokeInfoPacket.pdf), geen dingen van nestle (https://www.reuters.com/business/us-sup ... 021-06-17/ - hoewel ze vrijgesproken zijn), en nog een hoop andere multinationals.
ik denk dat je zelfs kan zeggen dat per 10 multinationals, er minstens een paar zijn die rechten zullen schenden ergens, maar daar heb ik (natuurlijk) geen harde cijfers voor.
mnee, daar ben ik het niet echt mee eens.CCatalyst schreef: 13 nov 2023, 21:05 Een keuze voor een merk houdt ook een keuze in voor de waardes en praktijken van het bedrijf achter dat merk.
een keuze voor een merk (of beter: product van dat merk) draait, net zoals quasi alles, om het economische:
doet het product wat ik wil, doet het dat voor een deftige prijs, en voldoet het aan de eisen die ik stel aan een product.
(daar kan tussenzitten dat jij zegt 'het bedrijf moet 100% braaf zijn', maar dat is zeker geen algemene regel)
-
- Elite Poster
Welja, dat was ook het punt en het verschil met andere merken. Dahua heeft "Uyghur Alert" uiteraard niet ontwikkeld om dat aan consumenten te marketen tussen andere features als pakweg "Weatherproof" en "Night Vision". Het is niet onrechtstreeks, het is doelbewust ontwikkeld voor de redenen hierboven aangehaald.
Uiteraard gebruikt de Chinese overheid ook financiële inkomsten van Westerse bedrijven om haar misbruiken te bekostigen, er is geen twijfel aan die onrechtstreekse en onbedoelde hulp. Maar het gaat toch nog een stap verder om geld te aanvaarden van de Chinese overheid en producten als "Uyghur Alert" te ontwikkelen waarbij het overduidelijk is waarvoor het zal ingezet worden. Dat is wat Dahua doet.
Ik denk dat ze dat alle 10 wel op de een of andere manier doen. Maar ik denk ook wel dat er geen enkele Amerikaanse of Europese multinational geld aanvaardt om actief medewerking te verlenen aan een genocide met onder meer gedwongen abortus en sterilisatie, medische experimenten en massaverkrachting. Al was het maar om zakelijke redenen: de liability die komt door in zoiets verwikkeld te zijn is gewoon veel te groot in Westerse landen. In de VS ligt abortus sowieso erg gevoelig, en gedwongen medische experimenten roepen meteen de analogie met Tuskagee op, wat de zwarte gemeenschap in het hart raakt.Splitter schreef: 13 nov 2023, 22:23ik denk dat je zelfs kan zeggen dat per 10 multinationals, er minstens een paar zijn die rechten zullen schenden ergens, maar daar heb ik (natuurlijk) geen harde cijfers voor.
Soit, zoals ik zei, deze topic moet niet in een discussie daarover verzanden, ik wou enkel maar aanhalen waar dit bedrijf ook mee bezig is, want het zijn heel erge dingen die niet genegeerd mogen worden. Het is aan OP om te beslissen of dat een factor is of niet.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb een box met mijn 3D printer afgeprint in het wit, zeer netjes.
https://www.printables.com/en/model/246 ... -box/files
https://www.printables.com/en/model/246 ... -box/files