SIM Kaart Canada

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 173 keer

Bericht

Beste Ub'ers,

In december vertrekken we voor een 20 tal dagen naar Canada. Kan iemand mij een goede/goedkope SIM kaart adviseren ? Let op, e-sim is helaas geen optie.

VOiD
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Zelf heb ik een Rogers prepaid simcard op eBay gekocht (gelijkaardig aan dit) en naar hier laten komen voor vertrek. Rogers is de Proximus van Canada, grootste en beste netwerk, niet het goedkoopste, maar ook weer niet extreem duur. Werkte uitstekend ginder. Top up vouchers te koop in alle convenience stores/grocery stores. Je moet die bij aankomst wel nog activeren via hun website, en IIRC moest je ook al een voucher hebben om dat te kunnen doen.

Nu, die sim werd verzonden uit Canada en kwam wel nog voor EU de de minimis afschafte, dus nu kan het duur worden gelet op importkosten, ook al rekent eBay wel BTW aan en zou het IOSS verstuurd moeten worden. Nu zou ik het eerder naar het eerste hotel in Canada sturen. Of gewoon een Rogers winkel binnenstappen en daar ene ophalen, want er waren er wel genoeg. Weliswaar niet in, of in de buurt van, Toronto luchthaven als ik mij goed herinner, maar neem gewoon de "UP Express" trein naar het centrum en de eindhalte "Union Station" is midden in het economisch hart van de stad waar er wel enkele zijn. Montreal hetzelfde, weliswaar met een bus ipv trein.

Hier algemene referentie over prepaid simkaarten in Canada.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
Bedankt: 504 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Heb op aanraden van een andere UB-er gegaan voor Airalo, super gemakkelijk, niet duur en flexibel want je kan gewoon extra data bijnemen indien je niet zou toekomen. De service werkte met 3 telco's van Canada waaronder Rogers dat inderdaad vaak het beste bereik had.
https://www.airalo.com/canada-esim

Als je echt in afgelegen gebieden gaat zoals oa de rockies (Banff, Jasper,...) hou dan rekening dat op bepaalde plaatsen er totaal geen bereik is, van geen enkele provider. Dat wordt echter aangegeven met borden.

Ik ga die service nog gebruiken voor andere bestemmingen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 510 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bericht

Ik zou eerst eens checken welke provider de beste dekking heeft in het gebied dat je gaat bezoeken. De dekking zal in zowat alle dichtbevolkte streken goed zijn maar als je in de natuurgebieden "off the beaten track" of in b.v. de Yukon zit heb je veel kans dat er een merkelijk verschil is tussen marginaal of geen bereik. (doet mij er aan denken dat we nog een half afgewerkt reisplan voor o.a. de Yukon hebben liggen, maar ja, corona...)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

on4bam schreef: 04 nov 2023, 11:17 (doet mij er aan denken dat we nog een half afgewerkt reisplan voor o.a. de Yukon hebben liggen, maar ja, corona...)
OFFTOPIC
Yukon stond vreemd genoeg de hele zomer zéér goedkoop rechtstreeks vanuit Frankfurt (met Condor). Idem met Anchorage.

https://www.fly4free.com/?s=Yukon
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

In december zal het steden zijn ofwel skivakantie. De dekking was niet zo verschillend in de natuurparken maar Rogers was toch vaak de beste. Het voordeel van Airalo is dat je meerdere providers hebt in 1 sim. Mijn vriendin had op een bepaald moment geen bereik en ik 3 streepjes, ze zat bij een andere provider en dat konden we manueel aanpassen. Ben er 3 weken geweest en we kwamen net toe met 5 GB.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Airalo is eSIM… en dat was nu net niet wat die wou :-)
Lokale sim van netwerk die goede dekking heeft op bestemming.
Onderstaande link is niet 100% betrouwbaar, maar geeft wel een idee van de dekking.
https://www.gsma.com/coverage/#406

Ps: grote fan van Airalo zelf, Zuid-Afrika, Brazilië, USA,… nooit problemen gehad en heel goedkoop in vergelijking met roaming passes van de Belgische operatoren.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Wat is de reden van gewone sim? Geen geschikte GSM? Dat is toch gewoon handig want je kan je eigen sim gewoon in je toestel laten en gebruiken, samen met de esim?

Ik heb vroeger ook vaak sims gekocht maar dan zit je met die andere kaart die je niet mag verliezen of beschadigen. Het is ook niet overal zo eenvoudig om een sim-kaart te kopen. In andere landen kon je ze dan wel kopen maar werkte ze niet omdat je ze niet geactiveerd kreeg. Soit, de esimoplossing veegt al die problemen van de eugh... kaart :)
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

Je spreekt van 'we'...met hoeveel zijn jullie op reis?

Als wij met ons gezin (4p.) de grote oversteek maken, zowel USA als Canada, dan rij ik even de grens over naar Frankrijk (Halluin) en ga een sim-kaart halen aan een Free-automaat (https://www.free.fr/boutiques/ kies 'bornes').
Voor €19,99 (abo 1 maand) + €10,00 (sim-kaart) mag je 35GB verstoken, maar is de sim ook als hotspot te gebruiken.
Wel te betalen met een kredietkaart, abo is 1 maand geldig.

Wij nemen dan een oude GSM mee (4G compatibel, ook in USA en Canada) die we aan een powerbank in de rugzak stoppen, en zo als hotspot gebruiken. Gewoon afspreken dat niet iedereen de hele tijd filmpjes gaat bekijken of zo.

Is denk al de vierde keer dat we zo een Free-sim zijn gaan halen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 173 keer

Bericht

Top, bedankt iedereen voor de antwoorden.

De Free optie lijkt mij momenteel de beste vermits we beiden geen e-sim ondersteuning hebben op onze GSMs.

@lukadad, kan je zo'n sim kopen en nadien een abbo activeren via internet of moet je dat direct aan die automaat doen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

De sim-activatie is volgens mij onmiddellijk. Daarom doe ik dit pas enkele dagen/daags voor vertrek.
(https://assistance.free.fr/articles/bor ... -cest--888 : binnen de 3 minuten actief volgens de FAQ).
Als je langer dan een maand weg bent, dan zal je dacht ik een gewoon abo moeten selecteren, en niet deze die slechts 1 maand geldig is.

Weet welk soort sim-kaartje in je gsm moet.
Kies je gsm-nummer.
Als adres gebruik je gewoon het adres van de krantenwinkel waar de sim-automaat staat.
Gebruik een kredietkaart voor de eenmalige betaling.

In dit filmpje kun je de stappen goed zien :

Welke operatoren je dan in de USA en Canada krijgt, dat weet ik niet meer. Maar we hebben nooit moeilijkheden met ontvangst gehad eigenlijk, maar dat ligt ook af aan de gsm die je daar gaat gebruiken natuurlijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat is het leuke aan de esims bij Airalo, ze worden meestal pas actief als je in het betrokken land bent. Voor Canada heb ik de esims dus thuis geïnstalleerd en ze werden actief toen we in Canada waren. Wel opletten dat je de andere sim uitschakelt bij vertrek om extra kosten te vermijden.