Financiële Resultaten Telenet Q3 2023

Nieuws omtrent telecommunicatie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 522 keer
Bedankt: 322 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

https://nl.investors.telenet.be/nl/fina ... sultaten-0
Higher net subscriber losses1 across all fixed products in Q3 2023 (video: -27,300, fixed-line telephony: -23,600 and broadband: -13,500) due to the implementation of the June 2023 rate increase and a temporary halt to our marketing campaigns during the summer following IT platform migration issues
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Ziggo in Nederland (ook van de hongerige wolven van Liberty Global) is nog een groter drama, vooral vanwege de prijsverhogingen die mensen zat zijn: https://tweakers.net/nieuws/215166/voda ... ernet.html

Ik hoop zo hard dat het bij Telenet dezelfde kant opgaat zodat het eindelijk eens afgelopen gaat zijn met het graaien, belonen van de aandeelhouders op de kap van de Belgische gezinnen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 751 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

Er is niets mis met een vergoeding voor aandeelhouders, dat streeft elk bedrijf na.
De vraag is of er zelfs iets mis is met het verhogen van de prijzen: het is duidelijk dat heel veel mensen met open ogen in de marketing-onzin van Telenet tuinen en dus klakkeloos elk jaar meer en meer euro's overschrijven voor wat in sé gewoon een ISP is.

Het is wel te bejubelen dat - gegeven de dalende cijfers - meer en meer mensen opteren voor een ander aanbod en Telenet (en Proximus natuurlijk ook) op die manier onder druk zetten om hun waterhoofd af te bouwen.
Bijkomend voordeel: inflatiedruk zal wat lager komen te liggen :).
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

heist_175 schreef: 02 nov 2023, 07:36 De vraag is of er zelfs iets mis is met het verhogen van de prijzen: het is duidelijk dat heel veel mensen met open ogen in de marketing-onzin van Telenet tuinen en dus klakkeloos elk jaar meer en meer euro's overschrijven voor wat in sé gewoon een ISP is.
Het kan natuurlijk ook dat er nog mensen (ik reken mezelf daar ook toe) gewoon klant zijn bij Telenet omdat de mogelijke alternatieven gewoon niet (aanzienlijk) goedkoper zijn. Je gaat geen internet switchen telkens het elders mogelijks een euro goedkoper is (als het dat al is). Ik toch niet.
Met marketing van wie dan ook heeft dat dan ook weinig te maken noch je laten beïnvloeden door commentaren op het www. :P
Eerder met weten wat je zelf wil en dan de rekening maken en zelf beslissen wat voor ieder het beste past bij de eigen situatie.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Ik was van dag 1 fan van TN en was overtuigd om zo snel mogelijk weg te kunnen bij de graaiers van Belgacom destijds. Als het goedkoper was stapte ik over, ik ben nooit bij TN geweest en ben nu bij MV dat wel degelijk aanzienlijk goedkoper is voor hogere snelheid.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Al in 1999 opgestapt bij TN, en geen seconde spijt van gehad, wellicht kan iedereen stilaan gaan genieten van hun ondergang, het water staat hoog aldaar.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 02 nov 2023, 08:46 Ik was van dag 1 fan van TN en was overtuigd om zo snel mogelijk weg te kunnen bij de graaiers van Belgacom destijds. Als het goedkoper was stapte ik over, ik ben nooit bij TN geweest en ben nu bij MV dat wel degelijk aanzienlijk goedkoper is voor hogere snelheid.
Klopt.
Maar daarom ook de opmerking dat iedereen zijn eigen rekening moet maken.
Wanneer je die hogere snelheid voor niets nodig hebt is het economisch onzinnig om over te schakelen naar een duurder abo voor iets dat je toch niet gebruikt.
Ik ben "fan" van geen enkele provider. Het is voor mij een dienstverlening als een andere.
Ik neem gewoon een aansluiting bij de provider die mij (binnen de technische mogelijkheden) het goedkoopste abo kan aanbieden dat overeenkomt met de eigen behoeften. En toevallig is dat, ondanks de prijsstijgingen, hier nog altijd Telenet.
Dat vanuit een verschillende situatie het resultaat anders kan zijn is nogal evident.
Maar dat is iets totaal anders dan dat klanten van TN noodzakelijk altijd slaafs in de marketingval van TN lopen. :nono:

Het gaat ook volledig mijn petje te boven (maar dat zal dan wel aan mij liggen) dat sommige mensen "fan" of "antifan" van een bedrijf zijn en in die mate dat men zelfs persoonlijk plezier kan scheppen in de mogelijke neergang (of opgang) van een bedrijf.
Beantwoord een bepaald bedrijf niet meer aan je verwachtingen of lijkt het elders voor je beter dan stap je gewoon op en wordt elders klant. Zoniet dan blijf je. Meer of minder moet dat niet zijn.
Sol Invictus!
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Mee eens dat je beter geen “fan” bent van dat soort bedrijven maar best gewoon je gezond verstand gebruikt en je financiële balans opmaakt.

Toegegeven, ik heb dat zelf wel een beetje bij Apple, zij hanteren nochtans ook absurde marges maar ik ben als klant zo extreem tevreden van hun service en de kwaliteit van hun producten dat mij dit tot een loyale klant maakt omdat het me gemoedsrust geeft en ik me hierdoor minder stoor aan de (eenmalige) prijs.
Dus we bekijken het niet altijd rationeel maar ook vanuit gevoel.

Want wat bedrijven als Telenet aangaat, net als Proximus of banken, zij hebben zich zo onpopulair gemaakt bij hun klanten door hun opportunistische gedrag, dat ik het zelf als rechtvaardigheid en karma zie, dat deze manier van “snel rijk worden op kap van de vaak arme consument” dat deze manier van zakendoen gewoon niet duurzaam en dus niet oké is. Als ze dan aangepakt worden door vertrekkende klanten of door maatregelen vanuit de overheid dan roept dat bij mij wel een positief gevoel op ja.

Het is al zo vaak besproken dat telecomdiensten te duur zijn in België dus men heeft zich hier gewoon onpopulair mee gemaakt. En daar komen dan reacties / emoties vandaan bij mensen.
Laatst gewijzigd door philippe_d 02 nov 2023, 10:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ieder zijn ding en uitgangspunt maar de eerste doelstelling van een commercieel bedrijf is winst uitkeren aan zijn aandeelhouders.
Voor de klant is dat het streven naar een max. dienstverlening volgens eigen behoefte voor de laagste prijs.
Met rechtvaardigheid en karma heeft dat, mijn mening, weinig tot niets te maken.
Commerciële bedrijven zijn geen liefdadigheids- noch godsdienstige instellingen. Al lijkt de periodieke voorstelling van nieuwe producten bij sommige merken idd meer op een soort aanbidding van de nieuwe "wijze", au fond is ook daar de doelstelling winstmaximalisatie voor het eigen bedrijf en niet het zieleheil van de aanbiddende klant.

En laat inspelen op en laten handelen vanuit gevoel ipv rationele overwegingen nu net wel één van de lokkertjes van marketing zijn.
Consumenten die zich daar keer op keer laten vangen zijn dus vaak zelf de oorzaak van hun "arm" zijn. Er is nl. geen enkele verplichting tot het aankopen van wat dan ook en al zeker niet de blinde aanbidding van merk x of y. Die keuze ligt nog altijd bij de klant. Toch als hun de emoties achterweg kan laten en overwegend rationele beslissingen wenst te nemen.

In verhouding tot de totaliteit van mijn inkomsten en uitgaven lijken mij telecom uitgaven (en wat daar tegenover staat) ook helemaal niet duur.
Je maakt het zelf zo duur of goedkoop als je zelf wil. Ook dat is niet de schuld van de anderen. Moest ik tot een tegengesteld besluit komen wisselde ik gewoon van dienstverlener of deed bepaalde aankopen niet meer. Makkelijk hoor.
Of een bepaald bedrijf of merknaam door zijn handelswijze meer of minder populair is bij de massa zou bij het nemen van individuele beslissingen dan niet mogen meespelen. Mag uiteraard maar de gevolgen zijn dan ook voor wie die beslissingen neemt.

Je moet de reacties op bepaalde sociale media ook niet meer waarde toekennen dan het in se maar is. Het is niet omdat er op het www af en toe wat geageerd wordt tegen bedrijf x of dat men bedrijf y de hemel inprijst dat de doorsnee gebruiker daar echt wakker van ligt en naar gaat handelen.
Kreten als "alle klanten gaan weglopen" zijn eerder gebaseerd op individuele emoties dan feitelijke gebeurtenissen.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Men is hier nogal snel om over een woord te vallen als fan. Daarom even verduidelijken dat dit louter bestond uit blij zijn dat er eindelijk wat concurrentie en vernieuwing kwam. Veel mensen waren daar "fan" van en ik ben nog altijd fan van meer concurrentie. Je moet het dus meer bekijken als vernieuwing en mensen kijken daar naar uit. Het is te vergelijken met de reacties hier op de komst van fiber. Je kan ze fans van fiber noemen.

Dat je niets bent met een abo/capaciteit dat je niet gebruikt is evident maar dat gaat hier niet op. Ik en mijn partner werken veel thuis en gebruiken de lijn dus intensief, ook voor zware bestanden en voor mij hobby (fotografie). Ik betaal nu veel minder voor een betere lijn, dat is gewoon winst. De prijs neemt nog af als ik dingen koop die ik voorheen ook al kocht (Colruyt, bol, booking,...).

Of TN of PX het al dan niet goed doen kan me weinig schelen, wel wat ik moet betalen voor mijn internetgebruik. Ik heb lang gewacht op telenet hun lagere prijzen die nooit zijn gekomen, het zogenaamde godottarief maar nu ben ik overgestapt naar een provider met een andere naam en vooral een andere rekening voor nog meer dan wat ik vroeger had. Ik denk dat door de continue prijsverhogingen en de slechte service nog meer mensen eens zullen rondkijken en de duopolisten klanten verliezen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.