Speciaal vraagje:
Ik zit thuis al wel ns aan de salontafel te werken op de pc, terwijl ik wat naar tv kijk.
Op zich gaat dat wel, maar comfortabel zitten is dat niet altijd, zeker na een tijdje, en mijn rug doet daar wat ambetant over soms.
Soms zie je zo van die opvouwbare gamingstoelen passeren, waarbij je de zit gewoon op de grond zet zonder voet.
Omdat dat bestaat, vroeg ik me af of er iets soortgelijk bestond in bureaustoelen, of tenminste een comfortabele zetelachtige stoel.
De zithoogte zou liefst ergens tussen de 15 en 30 cm moeten zijn; echte bureaustoelen beginnen pas vanaf 40-45cm.
De tafelhoogte is ongeveer 40-50cm, dus standaard stoelen zijn te hoog.
Ik weet niet of zo'n dingen bestaan, en ik vind ook niet direct de juiste zoektermen om ze te vinden.
Weet iemand mss een goeie oplossing?
Gezocht: Lage bureaustoel of comfortable zetelstoel voor salontafel
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er bestaan van die "bean bag" zetels met een vorm ipv gewone zak maar dat zou je best eerst uitproberen. Heb je al getest of je zo'n lage zithouding wel leuk vindt?
Je kan ook de poten van een gewoon zetelke eraf schroeven (en wieltjes in de plaats?) of desnoods afzagen (van een tweedehands misschien?)
Je kan ook de poten van een gewoon zetelke eraf schroeven (en wieltjes in de plaats?) of desnoods afzagen (van een tweedehands misschien?)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 761 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ja, ik zit al lange tijd zo laag (ik heb zoiezo veel lage meubels, de tv staat ook maar op een kastje van 45cm ofzo hoog), maar de huidige opstelling van een kussen en de voet van de zetel begint een beetje tegen te steken, ook voor de rug.
Ik heb intussen nog advies gehad om ns te zoeken op "floor gaming chair", en da's een belovende start, maar het aanbod in pakweg de BE amazon is bedroevend en velen zijn meer dan dubbel de prijs van hun US tegenhanger.
Poten van een bureaustoel afhalen heb ik al ns geprobeerd, maar dan zit die stoel zeer wankel, en dan doet mijn rug zeer van de moeite om dat stabiel te houden (wat nu deel van het probleem is).
Ik zoek iets dat toch wel iets meer ergonomie geeft dan bric-a-brac DIY opstellingen; van die liggende floor gaming chairs vind je er al wel wat, maar tis ni om achterover te gamen maar om wel iets rechter te zitten, anders had ik zo al eentje op de kop getikt.
Ik heb intussen nog advies gehad om ns te zoeken op "floor gaming chair", en da's een belovende start, maar het aanbod in pakweg de BE amazon is bedroevend en velen zijn meer dan dubbel de prijs van hun US tegenhanger.
Poten van een bureaustoel afhalen heb ik al ns geprobeerd, maar dan zit die stoel zeer wankel, en dan doet mijn rug zeer van de moeite om dat stabiel te houden (wat nu deel van het probleem is).
Ik zoek iets dat toch wel iets meer ergonomie geeft dan bric-a-brac DIY opstellingen; van die liggende floor gaming chairs vind je er al wel wat, maar tis ni om achterover te gamen maar om wel iets rechter te zitten, anders had ik zo al eentje op de kop getikt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Zou een zeteltafel geen oplossing kunnen zijn? Dan kan je op jouw zetel zitten.
https://www.leenbakker.be/nl/tafels-en- ... houder-wit
Je hebt er ook die op de grond staan, een beetje zoals een lessenaar.
Je hebt er ook die op de grond staan, een beetje zoals een lessenaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
zoek eens op japanse/tatami stoelen (niet de juiste benaming maar op amazon geeft het wel de juiste resultaten). Met wat geluk vind je zelfs ook koffietafels die misschien beter geschikt zijn om aan te werken
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 678 keer
- Recent bedankt: 5 keer

Meet the Mind Behind the Weirdest New Outdoor Gear Brand
How the once professional chef and former Tom Sachs' fabricator creates materials-driven "expedition gear" for outdoor wear in New York City
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 761 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Nee, want ik werk altijd met een apart keyboard en muis, en soms ook met een apart scherm.dragonflo schreef: 27 okt 2023, 05:52 Zou een zeteltafel geen oplossing kunnen zijn? Dan kan je op jouw zetel zitten.
Het gaat om de gezelligheid, alsook om een beetje een mentale scheiding te maken tussen werk en vrije tijd.woutervh schreef: 27 okt 2023, 11:58 Mag ik eens vragen waarom? Is het dan niet handiger van een tv op uw bureau te zetten?