'Slimme' deurbel die gebruik kan maken van bestaande 12/24v adapter en bel

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 662 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb het gevoel dat het domweg niet bestaat: een video-deurbel die bij voorkeur zonder cloud/abonnement werkt, maar lokaal en in staat is de bestaande "gong" te besturen.
Elk toestel dat ik gevonden heb lijkt enkel te werken via notificaties op smartphone en/of aparte gong/bel die je in het stopcontact moet steken.

De meeste kunnen wel gebruik maken van de bestaande 12/24v-lijn, maar dus niet de bestaande bel. Waarom? Of zijn er die wél?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Unifi doorbell (non-PoE versie, pro of niet-pro) werkt met 16-24V en kan een 16-24V bel aandrijven ook.

Ja, ze verkopen ook de Chime, een bel die je in een stopcontact kan steken, en dat werkt er ook mee. Maar ze kunnen daarnaast dus ook een klassieke bel aansturen - de Chime werd trouwens pas later gereleased dan de non-PoE deurbellen dus een aparte bel was toen nog een vereiste.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 okt 2023, 09:57, in totaal 1 gewijzigd.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

o.a de ring video doorbell (2) kan dat:
Hardwire Video Doorbell Pro 2 to your existing doorbell wiring and doorbell chime inside using the included tool kit for around-the-clock power and peace of mind.
https://www.amazon.de/ring-video-doorbell-pro-2

en ook netatmo zou dat moeten kunnen: https://www.netatmo.com/en-eu/smart-video-doorbell
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

Eufy doet dit ook, maar werkt niet altijd even goed, omdat er door de bel toch altijd wel stroom gaat hoor je de bel soms zacht afgaan door de stroom, dus heb de bel er hier tussenuit gehaald en gebruik de homebase, maar beide kunnen tegelijk gebruikt worden.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer

Bericht

datakiller schreef: 25 okt 2023, 10:14 omdat er door de bel toch altijd wel stroom gaat hoor je de bel soms zacht afgaan door de stroom
Als je zo'n deurbel steekt in een bestaand klassiek deurbel circuit ga je idd altijd stroom hebben die door de bel zelfgaat, met mogelijks geluid tot gevolg. In de verpakking van de Unifi deurbel zit er een soort van relay of resistor die door de deurbel bestuurd op afstand bestuurd wordt en die je voor de bel zelf kan steken om dit op te lossen als dit probleem zich voordoet.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 93 keer

Bericht

Misschien bie dhet volgende inspiratie?
----------------------------
Mijn vereisten waren:
-lokale opslag zonder abbo
-poe
-notificaties op gsm zonder abbo
-meegeleverde gong (stopcontact, om eentje extra te hebben)
-bestaande gong ondersteunig
=> Was ook niet te vinden.

Oplossing: reolink doobell poe + de bestaande gong aansturen door het opvangen van het draadloze signaal dat verstuurd word naar de meegeleverde stopcontactgong. Voorbeeld: https://www.amazon.com.be/gp/product/B0 ... UTF8&psc=1 (afhankelijk van je voltage voeding of gong zijn er andere modellen te vinden.)
=> werkt voortreffelijk, mijn gong was echter wel een 9v batterij gevoed exemplaar die werkt door contact-sluiting.
=> leuke bijkomstighed: 2 afstandsbedieningen om de deurbel te laten afgaan om een practical prank uit te halen met je vrouw :angel: )

De reolink doorbell wifi kan draaien op jou voeding lijkt me. Even zoeken naar hoe je gong werkt & geschikt model voor aansturing vinden dan.
Met andere fabrikanten lukt het mogelijk/allicht ook.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Mijn Eufy deurbel doet dit...werkt met de bestaande trafo en bel en is zonder abo...
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 182 keer

Bericht

Vergeet toch die bestaande bel :) hier is die bij de verbouwingen gewoon verwijderd wegens overbodig. Gebruik de chime van de bijgeleverde bel en notificaties op je gsm. Meer dan goed genoeg :) met wat automatisatie kan je bij de meeste bellen je oude bel of extra bellen ook nog laten afgaan moest dat nodig zijn…
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

De Netatmo deurbel doet dit inderdaad ook allemaal, met lokale opslag of mogelijkheid om naar een lokale NAS weg te schrijven.
Het probleem hier is dat de software enorm brak is, en de ingebouwde wifi antenne eveneens.
Geen aanrader.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Hier ook Eufy, zonder abo en met bestaande transfo en 2 gongen, 1 beneden en 1 boven
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dave schreef: 25 okt 2023, 12:18 Mijn Eufy deurbel doet dit...werkt met de bestaande trafo en bel en is zonder abo...
*brrr* eufy, degene die je privacy beschermen en alles beveiligd hebben en niets naar de cloud sturen...
tot ze gehackt worden en moeten toegeven dat ze alles, in hd kwaliteit, zonder encryptie, doorstuurden naar hun cloud,
of je die optie nu aan of uit had staan...

https://www.zdnet.com/article/eufys-sec ... orst-part/

ook al heb je niks te verbergen, ook al is het "maar een deurbel camera"... dan nog vind ik zo'n lek/houding niet bepaald iets dat me vertrouwen geeft in het bedrijf of product.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 345 keer

Bericht

Ook ik kijk al lang naar zo'n oplossing, maar is er ook iets dat continu kan filmen op een NAS bijkomend, of ander streamingprotocol ondersteunt?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 448 keer
Recent bedankt: 21 keer

Bericht

Hier ook EUFY, heb nog getwijfeld om de bestaande gong te behouden maar ook gewoon afgebleven en de homebase met extra gong genomen ... 10 minuten install.
... in combinatie met de camera's die gevoed worden door een mini zonnepaneel ... super :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Ik heb toevallig vandaag ook de Eufy besteld na lang tobben, hard twijfelen en het internet uitspitten naar het privacy lek maar... Zoals het werd opgeblazen hoor je nadien nergens meer hoe het ondertussen staat... Zoals met zoveel nieuws dat hot is en nadien hoor je er niets meer van, of staat er een rectificatie ergens op een nietszeggende uithoek.

Na wat zoeken dit gevonden: https://www.theverge.com/23573362/anker ... encryption

Alles wat aangesloten is op het internet heeft natuurlijk een zekere mate van risico en misschien is iets vandaag waterdicht en krijgen je apparaten een update en...

Is de Homebase gong niet luid genoeg dat iedereen er hier extra bestelt? Ik hoor mijn huidige deurbel amper in de keuken dus hoopte dat deels op te lossen met de Homebase in de living te zetten en als ik boven of buiten zit en ik hoor het niet zal de watch of gsm wel rinkelen zeker? De huidige dingdong behouden kan ook maar mijn huidige bel zit op 12V dus moet ik nog een 24V transfo zetten natuurlijk.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Welke Eufy heb je bestelt? Die van ons werkt perfect op 12V/1A.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

SPR schreef: 25 okt 2023, 21:16 Ik heb toevallig vandaag ook de Eufy besteld na lang tobben, hard twijfelen en het internet uitspitten naar het privacy lek maar... Zoals het werd opgeblazen hoor je nadien nergens meer hoe het ondertussen staat...
tuurlijk hoor je na een tijdje niets meer... anker heeft uiteindelijk ipv ontkennen toch maar mea culpa geroepen en sorry gezegd, en dan is de meute weer blij.
mij gaat het er bij eufy om dat ze eerst ontkennen, dan proberen in de doofpot te stoppen, en dan komen met "oeps, ja sorry, het is toch gebeurd"....
dat doet mij denken dat zij eerder het absolute minimum doen, en dan alleen bij uiterste nood om niet helemaal af te gaan, ipv effectief het product te verbeteren.

dat internet-connected devices te hacken zijn is een simpel feit, maar dat een bedrijf ervoor zorgt dat hun product niet eens gehackt hoeft te worden om misbruikt te worden.... dat is een heel ander niveau van screw-it-uperij.

dat gezegd zijnde, zullen er vast nog meer van dat type producten rondhangen (en zou het me niet verbazen als veel ervan uit dezelfde fabriek komen als de tuya spulletjes.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 106 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Hier ook eufy.
Werkt zeer goed en leuke prijs aankoop
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Luboli schreef: 25 okt 2023, 21:33 Welke Eufy heb je bestelt? Die van ons werkt perfect op 12V/1A.
De Dual Pro 2.

https://support.eufy.com/s/article/How- ... hime-UK-EU

Op Tweakers zie ik dan weer wel mensen die gewoon 12V/1A gebruiken en waar het wel gewoon werkt. Heum. :)

In de handleiding uit de doos staat er helemaal niets op van welke transfo je nodig hebt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
Bedankt: 130 keer

Bericht

meon schreef: 25 okt 2023, 08:53 Ik heb het gevoel dat het domweg niet bestaat: een video-deurbel die bij voorkeur zonder cloud/abonnement werkt, maar lokaal en in staat is de bestaande "gong" te besturen.
Elk toestel dat ik gevonden heb lijkt enkel te werken via notificaties op smartphone en/of aparte gong/bel die je in het stopcontact moet steken.

De meeste kunnen wel gebruik maken van de bestaande 12/24v-lijn, maar dus niet de bestaande bel. Waarom? Of zijn er die wél?
Meon, wat heb je uiteindelijk gekocht en werkt het goed ? Ik had dezelfde vraag als jou ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Kleine update, ik heb mijn Eufy op de bestaande 12V/1A gehangen en dat werkt tot nu toe gewoon perfect. Ook de bestaande gong doet niet raar en belt gewoon aan.

Het enige wat ik niet kan vinden is hoe ik het aanbellen tijdelijk mute. Ik zou deze graag echt op stil kunnen zetten met een optie zodat niemand me kan wekken als ik overdag moet slapen bvb. Bij de normale deurbel was het gewoon de zekering uitschakelen maar hier blijft het basisstation wel de beltoon doorgeven tenzij ik die ergens ver ver in de opties op stil zet.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Eufy E340 besteld, op amazon vanaf vandaag korting Black Friday, 140 Euro ipv 180
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1031 keer
Bedankt: 355 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Is er eigenlijk een minimum hoogte waarop zo een deurbel (neem bvb die E340) moet hangen om de bezoeker goed in beeld te hebben ? Onze bestaande deurbel hangt eigenlijk vrij laag (1m15) waardoor ik een beetje schrik heb dat een slimme deurbel daar niet eens het gezicht van de aanbeller zal kunnen tonen.
EDIT: even gegoogled en Eufy zegt 1m20 als minimum hoogte. Ik denk dat bij ons ook de bel wat schuin zijwaarts gaat moeten gepositioneerd worden, want tussen deurbel en deur hebben we nog een smal venster... Blijkbaar heeft Eufy daar ook een beugel voor, al kunnen we die misschien ook gewoon 3D-printen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 448 keer
Recent bedankt: 21 keer

Bericht

Bij Eufy zit de 'schuine' beugel meegeleverd bij het toestel
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Iemand ervaring met HA integratie van die Eufy ? Ik zie dat die bewegingsdetectie heeft, dus kan ik bvb mijn voorlichten (die al in HA hangen) laten aangaan als er iemand voor de deur staat ? Zou ook voor ons zelf handig zijn bij het thuis komen.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 25 keer

Bericht

Als de Eufi beweging detecteerd dan meld die dit op je smartphone, en er wordt een opname van aan aantal seconde gemaakt.
Er wordt dus al gefilmd voor er wordt aangebeld.

Dit ga je niet kunnen gebruiken om je licht aan te doen.

Misschien als je ze beiden koppeld met Google home of Alexa dat je het voor mekaar krijgt.

Mvg
AfAX
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 28 keer

Bericht

Eufy met bestaande gong.
Beweging-alert zit er wel niet in vermits ik aan een drukke straat woon en dit telkens gedetecteerd wordt als er een wagen voorbij rijdt, zelfs al heb ik dit uitgeschakeld in de 'detectiezone'. Hun support zei dus at ik detectie moet uitschakelen vermits er een interne batterij in de bel zit die dus leegloopt zelfs als is deze aan de 16V aangesloten. Batterij leeg= werkt niet meer.
Werkt dus wel goed als bel met melding op de smartphone, de oude gong en gong van de base.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

eufy e340 nu geïnstalleerd aangesloten op bestaande deurbel. Alles werkt behalve de ledring van de bel. Die licht pas op als je op de knop drukt. Maar in het donker kan je daardoor amper het verschil tussen de lens en de knop zien want allebei zijn ze groot rond ...

Al synchro knop gebruikt achteraan apparaat, zowel 1 sec reset als 5x binnen 3 sec. Helpt allemaal niets.
Leds kunnen niet defect zijn want werken dus als je op de knop drukt.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 106 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Probeer support eens aan te schijven via mail of kijk eens elke instelling 1per1 na staat soms goed verstopt bij eufy
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
edwin.d
Pro Member
Pro Member

Bericht

Staat je deurbel zodanig ingesteld dat deze ook beweging moet detecteren?
De LED's gaan pas aan als de drukknop een beweging detecteert.

Mvg
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Nee bewegingssensor staat uit, rijwoning langs straat dus teveel meldingen anders
edwin.d
Pro Member
Pro Member

Bericht

Zit je dan vlak tegen de straat?
Je kan het detectieveld waarop hij moet reageren instellen.
Dit werkt behoorlijk goed hier, maar ik zit dan ook niet vlak tegen de straat.
Verder kan je ook nog instellen dat hij enkel op mensen mag reageren. Dus niet op voertuigen of dieren.

Mvg
simtom
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Bericht

Heb reeds de Eufy E340 thuis liggen (was een mooie deal op recent i.c.m. andere eufy producten). We verhuizen binnenkort naar onze nieuwbouwwoning maar goed om te horen dat het werkt op de bestaande 12V 1.0A aansluiting. Op Tweakers had ik al wel eens gelezen dat hij niet genoeg stroom kreeg voor het opladen van de batterij. Maar dit ging veelal over 8V (blijkbaar lager in NL?).
AfAX
Premium Member
Premium Member

Bericht

AfAX schreef: 20 nov 2023, 16:12 Eufy met bestaande gong.
Beweging-alert zit er wel niet in vermits ik aan een drukke straat woon en dit telkens gedetecteerd wordt als er een wagen voorbij rijdt, zelfs al heb ik dit uitgeschakeld in de 'detectiezone'. Hun support zei dus at ik detectie moet uitschakelen vermits er een interne batterij in de bel zit die dus leegloopt zelfs als is deze aan de 16V aangesloten. Batterij leeg= werkt niet meer.
Werkt dus wel goed als bel met melding op de smartphone, de oude gong en gong van de base.
Even een update hierover. Ik had de support dus aangeschreven, veel screenshots en logs moeten sturen. Hetgeen ze aanhaalden: zelf al stel je een zone in, er is steeds detectie van het verkeer buiten de zone, zelfs al geeft die geen alert hierop. Continue detectie, dus platte interne batterij (batterij wordt gevoed door de aansluiting op de kabelkast, je werkt niet rechtstreeks op de 12V). Ik was hier niet tevreden mee, er moet geen detectie zijn buiten de ingestelde zone...
Had dus nadien de optie ingesteld: max 1 alert per X(weet niet meer) minuten. Dat werkte, maar hij miste dus meestal de alerts als er iemand aan de deur (in de zone) kwam zonder bellen.
Nu had ik gemerkt dat in mijn scherm nadien de werkelijke voltage van de batterij stond. Later was die voltage verdwenen. Ergens had ik iets van zouden ze dat gepacht hebben. Dus de continue detectie weer aangezet, en werkt nu perfect. Kan de bel dus weer aan iedereen aanraden en niet enkel aan de kalme straatbewoners.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

AfAX schreef: 17 apr 2024, 10:11 Nu had ik gemerkt dat in mijn scherm nadien de werkelijke voltage van de batterij stond.straatbewoners.
Waar kon je dit zien ?
De mijne is dus ook aangesloten op de bestaande 12V, en ik wist al dat die gebruikt wordt om de batterij op te laden ipv rechtstreeks de bel te voeden. Maar ik kan eigenlijk nergens de status van de batterij terugvinden. In de app zie ik enkel een symbooltje van een stekker, dus dat hij permanent gevoed wordt. Qua Modus stond die origineel op 'Optimale batterijlevensduur' maar heb dat gewijzigd naar 'Optimale bewaking'. Op minder dan 2 weken tijd overigens al meer dan 2000 events gefilmd.
AfAX
Premium Member
Premium Member

Bericht

Tomby schreef: 17 apr 2024, 11:23
Waar kon je dit zien ?
Sorry voor het late antwoord, had dit gemist...
Ik kon dit dus zien ipv de groene stekkertje. Maar zoals ik meldde, dit was tijdelijk.