Oorlog Palestina Israël
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Uh?
Die wapenleveringen zijn al decennia lang bezig.
Uiteraard voornamelijk richting onrechtmatige bezetter.
Op wereldvlak ook begrijpelijk want het westen heeft die "bezetter" decennia geleden dat "gebied" ook (onrechtmatig) toegekend. Dat het daarna keer op keer terug uit de hand loopt (bezetter is nooit tevreden en eigent zich eenzijdig steeds meer grondgebied toe) is wegens "relatief ver van mijn bed" blijkbaar niet zo problematisch als de angst (van sommigen) dat een macht met vergelijkbare intenties plots aan eigen achterdeur klopt.
Sol Invictus!
-
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
wat heeft dit met rusland te maken?
het lijkt er nu eerder op dat je geen moer geeft om de palestijnen maar hun lijden hier nu schaamteloos misbruikt en uitbuit, om poetin in oekraine zijn zin te geven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 161 keer
Weinig met Rusland. Alles met geopolitiek, wat hier al dikwijls ter sprake gebracht werd. Er wordt gewerkt met 2 maten en 2 gewichten.
Een bezet land (Oekraïne/Palestina) vecht terug tegen de bezetter (Rusland/Israël). Het ene land (Oekraïne) heeft de steun van de hele Westerse wereld. Vandaar mijn vraag, wanneer starten we de militaire hulp op voor Palestina?
Edit: en straks zijn we waarschijnlijk weer verbolgen wanneer Iran wel militaire steun verleent aan de Palestijnen? En opnieuw gaan we geen opgaande vergelijking zien met andere situaties?
Nu, we moeten ons ook geen illusies maken. Israël heeft het in het verleden al opgenomen tegen de volledige Arabische wereld en gewonnen. Imho een collectieve zelfmoordaanslag van Hamas
-
- Elite Poster
Het gaat hier over de "honderdjarige" oorlog tussen de Israëlische bezetter tegen de oorspronkelijke bevolking van Palestina. Heeft dus maar weinig met Rusland noch Poetin te maken en deze laatste "zijn zin te geven" maar wel alles met de aanhoudende hypocrisie van het westen en sommige nalopers en napraters wiens individuele denken blijkbaar al zo door de westerse propaganda zijn ingenomen dat ze niet meer voor zichzelf kunnen denken en anderen laten bepalen vanuit "welke goede kant" ze telkens ongenuanceerd moeten meeroepen.sukkelaar schreef: 07 okt 2023, 09:39 het lijkt er nu eerder op dat je geen moer geeft om de palestijnen maar hun lijden hier nu schaamteloos misbruikt en uitbuit, om poetin in oekraine zijn zin te geven
Moest je het (bewust) nog niet begrepen hebben veroordeel ik bij deze nog eens ondubbelzinnig deze door het oude koloniale westen in gang gezette bezetting, blijkbaar politiek gesteund tot op de dag van heden.
Ik kom minstens één keer per jaar in o.a. de talrijke vluchtelingenkampen van deze regio (hier zijn deze vluchtelingen blijkbaar niet zo welkom dan vluchtelingen uit andere oorlogsgebieden, blijkbaar bestaat er een bepaalde "rangorde" in het westen tussen vluchtelingen uit oorlogoorlogsgebied
Daaruit blijkt dat ik wel degelijk daadwerkelijk regelmatig iets doe om de lokale situatie van de Palestijnen iets te kunnen verbeteren en dat bijgevolg je voorgaande insinuaties volledig ongegrond zijn en niet op feiten gebaseerd.
Vraagt toch iets meer inzet en doorzettingsvermogen dan zonder enige kennis van zaken vrijblijvend en ongegrond weer iets rond te bazuinen op het www dat nergens op slaat en al zeker geen weergave van de feiten is.
Toegevoegd na 22 minuten 34 seconden:
Volgens mijn bescheiden mening is die oorlog tussen de bezette gebieden en de vreemde bezetter nog altijd gaande.woutervh schreef: 07 okt 2023, 10:15 Nu, we moeten ons ook geen illusies maken. Israël heeft het in het verleden al opgenomen tegen de volledige Arabische wereld en gewonnen. Imho een collectieve zelfmoordaanslag van Hamas
Je kan niet van een "gewonnen" oorlog spreken wanneer je mannen en vrouwen voor meerdere jaren moet inzetten om het veroverde grondgebied tot de tanden gewapend te blijven verdedigen en je afhankelijk bent van de wapenleveringen en politieke steun van een groot deel van het westen om ter plekke te overeind te houden.
Trek de aanhoudende westerse militaire, politieke en financiële steun in en de Israëlische situatie wordt op termijn ook onhoudbaar.
Ze leven er nu in een quasi permanente staat van oorlog. Niet in een permanente staat van vrede na een gewonnen oorlog.
En hoe oorlogszuchtiger de taal en veroveringsdrang van de bezetter wordt hoe langer en verbetener het verzet daartegen zal blijven duren.
Op termijn is, zoals na iedere oorlog, het enige uitzicht onderhandelen, elkaar kennen in de verzuchtingen, wat geven en nemen en zich schikken naar een bepaald territorium en niet steeds maar willen uitbreiden en meer willen.
Zolang dat niet geregeld kan worden zal oorlog steeds een deel blijven van de regio's die zich niet kunnen vinden in elkaars verzuchtingen.
Sol Invictus!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Zo lang Israël o.a. blijft nederzettingen bouwen buiten "hun" grondgebied en dat door de internationale gemeenschap niet veroordeeld wordt zal er geen vrede kunnen gesloten worden. Vanaf zijn ontstaan is Israël bezig met "terroristen" te kweken en elke veroordeling door de UN wordt netjes afgeblokt door een US veto.
De bron van het hele conflict is gecreëerd in 1948 en er zal, vooral van Israëlische kant, een pak toegevingen moeten gedaan worden om dit op te lossen. Of dat gaat gebeuren is een andere vraag want ja, het uitverkoren volk en zo...
De bron van het hele conflict is gecreëerd in 1948 en er zal, vooral van Israëlische kant, een pak toegevingen moeten gedaan worden om dit op te lossen. Of dat gaat gebeuren is een andere vraag want ja, het uitverkoren volk en zo...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Dit of effectief genocide. Maar je kunt geen miljoenen mensen alle uitzicht op een toekomst afnemen en verwachten dat deze op een bepaald moment zich niet gaan roeren...ivob schreef: 08 okt 2023, 07:46 Op termijn is, zoals na iedere oorlog, het enige uitzicht onderhandelen, elkaar kennen in de verzuchtingen, wat geven en nemen en zich schikken naar een bepaald territorium en niet steeds maar willen uitbreiden en meer willen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
- Bedankt: 124 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De bron van het conflict zit veel fundamenteler, er zal nooit vrede zijn in die gebieden, die plaatsen zijn heilig voor heel veel godsdiensten en dat trekt fundamentalisten aan van over heel de wereld.on4bam schreef: 08 okt 2023, 08:18 Zo lang Israël o.a. blijft nederzettingen bouwen buiten "hun" grondgebied en dat door de internationale gemeenschap niet veroordeeld wordt zal er geen vrede kunnen gesloten worden. Vanaf zijn ontstaan is Israël bezig met "terroristen" te kweken en elke veroordeling door de UN wordt netjes afgeblokt door een US veto.
Dit gezegd zijnde ziet de CIA/US ook wel dat als je de joden weghaald in die regio de invloed van Iran te groot zal worden dus kan je ze beter sponsoren om zo wat controle te behouden in die regio.
De US zal Israel nooit in de steek laten, dan nog eerder Ukraine.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 135 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik denk als US niets doet in het midden oosten het nog veel erger wordt, dus logisch dat ze ietwat steun geven. Het middenoosten kan altijd ontploffen, het is precies buskruit.
-
- Elite Poster
Dan moesten ze maar gekozen hebben voor Oeganda of Argentinië voor de oprichting van een Joodse staat. Dan ging het Midden-Oosten tenminste al geen kruitvat zijn... Of de Argentijnen of Oegandezen zo happig gingen zijn valt te betwisten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In Rusland heb je toch Joodse Autonome Oblast opgericht door Lenin Was geen "succes". Bestaat nog steeds dacht ik.woutervh schreef: 08 okt 2023, 11:02 Dan moesten ze maar gekozen hebben voor Oeganda of Argentinië voor de oprichting van een Joodse staat. Dan ging het Midden-Oosten tenminste al geen kruitvat zijn... Of de Argentijnen of Oegandezen zo happig gingen zijn valt te betwisten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiede ... ome_Oblast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 205 keer
@Gray
De wereld begint zich eindelijk af te vragen of die dure "praatbarak" nog overeind moet blijven...
De wereld begint zich eindelijk af te vragen of die dure "praatbarak" nog overeind moet blijven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Correct.woutervh schreef: 08 okt 2023, 08:54 Maar je kunt geen miljoenen mensen alle uitzicht op een toekomst afnemen en verwachten dat deze op een bepaald moment zich niet gaan roeren...
Daarom dat ik er zelf ook voor kies om ze daadwerkelijk bij te staan.
Algemene opmerking en niet persoonlijk: mijn idee terzake is dat je ook beter ter plaatse kan gaan om een beter idee te krijgen van de toestand op het terrein dan vanuit de veilige luie zetel en vanachter het (game)toetsenbord van alles "te denken" en dit louter gebaseerd op wat je oppikt via de eigen media.
Sol Invictus!
-
- Plus Member
los vd wederzijdse haat
hoe los je dit vandaag op?
2,5 miljoen mensen op 300 vierkante meter (als gaza al zo groot is)
Israel waar de chassidische joden electoraal nu al genoeg invloed hebben om de rechterlijke macht bijna uit te schakelen en de israelische democratie af te schaffen is ook een vrij groot probleem denk ik
discussiëren over 50 of 100j geleden en wie al dan niet gelijk heeft levert volstrekt niets op.
hoe los je dit vandaag op?
Israel waar de chassidische joden electoraal nu al genoeg invloed hebben om de rechterlijke macht bijna uit te schakelen en de israelische democratie af te schaffen is ook een vrij groot probleem denk ik
discussiëren over 50 of 100j geleden en wie al dan niet gelijk heeft levert volstrekt niets op.
-
- Elite Poster
2.500.000 mensen op 300 m² lost zich binnen de kortste keren zelf op.
En in plaats van alleen maar vragen te stellen hoe anderen een probleem kunnen oplossen kan je beter aan jezelf de vraag stellen hoe je daadwerkelijk kan bijdragen - hoe klein ook - aan het verlichten van een probleem van anderen.
Vrijblijvend vragen stellen (zonder zelf een antwoord te geven) kan iedereen. Redenen verzinnen waarom je (weer) zelf niets kan doen en/of het niets uitmaakt eveneens.
Daden verrichten en er een deel van de eigen tijd insteken is blijkbaar iets moeilijker dan vanachter een klavier wat te zitten tokkelen?
En in plaats van alleen maar vragen te stellen hoe anderen een probleem kunnen oplossen kan je beter aan jezelf de vraag stellen hoe je daadwerkelijk kan bijdragen - hoe klein ook - aan het verlichten van een probleem van anderen.
Vrijblijvend vragen stellen (zonder zelf een antwoord te geven) kan iedereen. Redenen verzinnen waarom je (weer) zelf niets kan doen en/of het niets uitmaakt eveneens.
Daden verrichten en er een deel van de eigen tijd insteken is blijkbaar iets moeilijker dan vanachter een klavier wat te zitten tokkelen?
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dat denk ik ook, m'n dochter was er een tijdje geleden ook en ik moet er niet aan denken dat ze er nu zou zijn.ivob schreef: 08 okt 2023, 11:28Algemene opmerking en niet persoonlijk: mijn idee terzake is dat je ook beter ter plaatse kan gaan om een beter idee te krijgen van de toestand op het terrein
Zoveel gruwelijkheden, en de vraag is.. wat zit er nog meer achter.
Ik lees dat andere landen ook reeds klaar staan..
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 110 keer
Wat me bezighoudt…wel, uiteraard de gruwel van weer een nieuwe oorlog en het onnoemelijk menselijk leed van de vele onschuldige burgerslachtoffers.
Een nieuwe polarisatie ook, ditmaal tussen zij die Israël steunen en aanhangers van Hamas. Ook hier.
Maar tegelijk de vraag hoe het mogelijk is dat de beste inlichtingendienst ter wereld dit niet zag aankomen?
Of hoe het kan dat Hamas zo makkelijk langs de best bewaakte grens ter wereld Israël binnen kwam rijden?
Of waarom de ‘Iron Dome’ deze keer niet werkte?
Hoe het kan dat een van de beste legers ter wereld er meer dan 6 uur over doet om de aangevallen dorpen te beschermen?
Hoe verregaand zal de escalatie zijn?
Hamas<—>Iran<—>Rusland? Extra legitimatie voor ook een verdere escalatie tegen Rusland?
Is er een verband met de deblokkering van de 6 miljard dollar aan Iran?
Hoe objectief zal de reguliere media ons over deze oorlog berichten?
Waar zal de komende tijd géén aandacht aan gegeven worden dat net onze aandacht wél verdient?
Wie kiest ‘partij’ voor wie?
Met wie gaan we nu ruzie maken ‘om ons gelijk te halen’?
Welke ‘experten’ zullen we nu voorgeschoteld krijgen?
Vroeger geloofde ik zogoed als alles wat de media en de overheid ons vertelde…nu weet ik dat bijna niets is wat het lijkt. Daarom dat ik vragen stel.
Maar vooral blijf ik denken aan (weeral) het onnoemelijk menselijk leed en de gruwel van weer een nieuwe oorlog…
Een nieuwe polarisatie ook, ditmaal tussen zij die Israël steunen en aanhangers van Hamas. Ook hier.
Maar tegelijk de vraag hoe het mogelijk is dat de beste inlichtingendienst ter wereld dit niet zag aankomen?
Of hoe het kan dat Hamas zo makkelijk langs de best bewaakte grens ter wereld Israël binnen kwam rijden?
Of waarom de ‘Iron Dome’ deze keer niet werkte?
Hoe het kan dat een van de beste legers ter wereld er meer dan 6 uur over doet om de aangevallen dorpen te beschermen?
Hoe verregaand zal de escalatie zijn?
Hamas<—>Iran<—>Rusland? Extra legitimatie voor ook een verdere escalatie tegen Rusland?
Is er een verband met de deblokkering van de 6 miljard dollar aan Iran?
Hoe objectief zal de reguliere media ons over deze oorlog berichten?
Waar zal de komende tijd géén aandacht aan gegeven worden dat net onze aandacht wél verdient?
Wie kiest ‘partij’ voor wie?
Met wie gaan we nu ruzie maken ‘om ons gelijk te halen’?
Welke ‘experten’ zullen we nu voorgeschoteld krijgen?
Vroeger geloofde ik zogoed als alles wat de media en de overheid ons vertelde…nu weet ik dat bijna niets is wat het lijkt. Daarom dat ik vragen stel.
Maar vooral blijf ik denken aan (weeral) het onnoemelijk menselijk leed en de gruwel van weer een nieuwe oorlog…
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 38 keer
De dag dat we godsdiensten zien als het meest kwalijke wat er ooit heeft bestaan in onze geschiedenis, is de dag dat er heel erg veel problemen zullen worden opgelost. Geloven in een God anno 2023 is voor mij een reden om je knettergek te beschouwen. Ge kunt kracht putten uit de natuur, in bepaalde filosofieën, andere mensen, enz. Maar nog geloven in sprookjes? En dan alles in naam van hun God gaan vergoelijken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 112 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Das een bevolkingsdichtheid van ongeveer 6500 inwoners/km.sukkelaar schreef: 08 okt 2023, 13:27
Dat lijkt veel, in vgl. met andere landen. Maar is ook weer niet zoveel in vergelijking met veel dichtbevolkte steden, aangezien je de Gazastrook qua grootte het best kan vergelijken met een stadstaat. Monaco heeft bv. een bevolkingsdichtheid van 18000 inwoners/km2.
Het is gewoon het regime(hamas) in Gaza dat geen oplossing wil. Als je 5000 raketten kan kopen(of krijgt van één of andere schurkenstaat), maar geen eten/medicijnen/ investeringen in onderwijs wil of kunt doen. Dan liggen je prioriteiten verkeerd.
En ja Israël heeft ook fouten gemaakt, maar hebben zich al jarenlang eenzijdig teruggetrokken uit Gaza. Het resultaat was dat ze raketten op hun kop kregen.
-
- Plus Member
dit conflict duurt al 70 jaar, gaza is al een gevangenis sinds de jaren 70 en Hamas bestaat amper 30j
de religieuze fundamentalisten in netanyahu's regering helpen ook niet echt mee
-
- Elite Poster
Door toegevingen te doen uiteraard. Ontruiming van alle illegale nederzettingen om te beginnen. Niet onmiddellijk platbombarderen als de Palestijnen iets proberen op te bouwen (elektriciteitcentrale, haven, luchthaven, ...) Niet direct de boer of visser doodschieten die te ver uit de kust of te dicht bij het grenshek komt. Zorgen dat ze ook watervoorziening hebben etc...
Heeft misschien wel degelijk gewerkt, maar ik vermoed dat een paar 1000 raketten misschien wat te veel was.
Heeft bitter weinig met godsdienst te zien imhoPengu schreef: 08 okt 2023, 16:03 De dag dat we godsdiensten zien als het meest kwalijke wat er ooit heeft bestaan in onze geschiedenis, is de dag dat er heel erg veel problemen zullen worden opgelost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 466 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Voor zover ik op de hoogte ben, is het probleem dat ingewikkelder dan 'godsdienst' of 'landjepik' alleen. Soms vraag ik me af hoeveel van die 'ruige mannen' die je nu op TV ziet zwaaien met geweren echt nog weten waar dit over gaat.
Los van de methodiek, die langs beide kanten te veroordelen is, weet ik niet wie hier 'de goeien' of 'de slechten' zijn.
J.
Los van de methodiek, die langs beide kanten te veroordelen is, weet ik niet wie hier 'de goeien' of 'de slechten' zijn.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 11 keer
Volgens mij zijn er geen goeien in dit conflictJoe de Mannen schreef: 09 okt 2023, 10:19 Voor zover ik op de hoogte ben, is het probleem dat ingewikkelder dan 'godsdienst' of 'landjepik' alleen. Soms vraag ik me af hoeveel van die 'ruige mannen' die je nu op TV ziet zwaaien met geweren echt nog weten waar dit over gaat.
J.
-
- Elite Poster
Die 'ruige mannen' die je nu op TV ziet zwaaien met geweren zijn mannen die totaal geen toekomst zien. Die leven met 2 miljoen in tot steden uitgroeide vluchtelingenkampen op een lapje grond van +- 10km x 40km. Vissers die verder dan 5km uit de kust gaan worden neergeschoten. Boeren die dichter dan 300m bij het grenshek met Israël komen worden doodgeschoten. Elektriciteitcentrale wordt met grote regelmaat gebombardeerd, haven en luchthaven vernietigd. Ziekenhuizen gebombardeerd. Hun situatie is gewoon uitzichtloos. Ik denk dat die 'ruige mannen' heel goed weten waarover dit gaat. En nu zitten ze als ratten in de val, wacht komende dagen maar eens af.Joe de Mannen schreef: 09 okt 2023, 10:19 Soms vraag ik me af hoeveel van die 'ruige mannen' die je nu op TV ziet zwaaien met geweren echt nog weten waar dit over gaat.
En ja, mensen neermaaien op een vredes muziekfestival was niet hun beste PR-zet... Maar denk dat ze vooral met wraak bezig zijn, en minder met PR
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik lees net de bijdrage van Joren Vermeersch (NVA) in DeStandaard:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20231008_95908052
Hij noemt de recente uitspatting van geweld vanuit de Gazastrook niet minder dan racisme: tegen de joden. Terwijl het net de onderdrukten zijn die weerstand bieden tegen de bezetter. Voor iemand uit een partij die de Vlaamse ontvoogding beweert te vertegenwoordigen, is dat wel pijnlijk.
Verder bordurend op de logica van Vermeersch: ik betwijfel dat bij het moorden er eerst naar al dan niet joods-zijn gevraagd werd. De apartheid vanuit ISraël is echter wél institutioneel. Toch een behoorlijk verschil, me dunkt.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20231008_95908052
Hij noemt de recente uitspatting van geweld vanuit de Gazastrook niet minder dan racisme: tegen de joden. Terwijl het net de onderdrukten zijn die weerstand bieden tegen de bezetter. Voor iemand uit een partij die de Vlaamse ontvoogding beweert te vertegenwoordigen, is dat wel pijnlijk.
Verder bordurend op de logica van Vermeersch: ik betwijfel dat bij het moorden er eerst naar al dan niet joods-zijn gevraagd werd. De apartheid vanuit ISraël is echter wél institutioneel. Toch een behoorlijk verschil, me dunkt.
-
- Plus Member
Waarom heeft men in de jaren 40 van vorige eeuw beslist om net daar de joden hun land te geven?heist_175 schreef: 09 okt 2023, 10:54 De wortels van wat daar gebeurt is macht en geopolitiek.
Het heeft bitter weinig met religie van doen.
lees de thora en je hebt je antwoord.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 506 keer
Heel veel Oekraïners zullen het hier volledig mee eens zijnwoutervh schreef: 08 okt 2023, 08:54 Maar je kunt geen miljoenen mensen alle uitzicht op een toekomst afnemen en verwachten dat deze op een bepaald moment zich niet gaan roeren...
Heel het probleem is gebaseerd op een onwettige toe-eigening van een gebied. Dat betekent oorlog tot je de oorspronkelijke bewoners effectief zo goed als allemaal hebt "verwijderd". Dat lukte vroeger zoals in oa de VS, Canada en in Australië. Nu is het verweer iets steviger dan pijl en boog.
Israël zal altijd in oorlog leven want ze zitten in een regio waar, buiten henzelf, niemand hen wil. Ze kunnen standhouden door enorme steun van de VS en het westen en daardoor ook een groot militair overwicht. Dit is echter geen situatie die kan blijven duren want de eerste die toch een mogelijkheid vindt om de staat Israël uit te wissen, zal die gelegenheid niet voorbij laten gaan. Het is dus een kwestie van tijd.
Ze beleven nu een beetje hun wake-up call zoals 9/11 maar de situatie is nooit anders geweest. Ze worden nu herinnerd aan hun penibele situatie die enkel met zwaar geweld, apartheid en andere inbreuken kan gehandhaafd worden. Ja, ze zullen bloederige wraak nemen maar dat zal niets oplossen buiten dat ze weer een hoop mensen nog gemotiveerder maken om hen te verjagen.
Een onderhandelde oplossing is de verstandigste optie maar we zien weinig beweging in die richting, eerder omgekeerd. Ik zie nog eerder een bestand tussen honden en katten ontstaan.
En ja, er zijn vergelijkingen met andere conflicten mogelijk zoals Oekraïne. Ook daar zal Rusland pas kunnen spreken van een overwinning nadat ze zo goed als alle Oekraïners gedood hebben, onmogelijk dus. Rusland kan echter ten alle tijden eieren voor hun geld kiezen en Oekraïne is zo groot dat zelfs als ze een deel zouden verliezen ze nog altijd een onafhankelijk land kunnen zijn. De Palestijnen echter vechten hun overlevingsstrijd, het is sterven voor de zaak of sterven zonder de zaak. Als je vijand niet veel te verliezen heeft dan heb je een probleem.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
De NVA bestaat bij de gratie van VOKA, de Antwerpse haven en de luxe slaapdorpen daar omheen.heist_175 schreef: 09 okt 2023, 13:51 Voor iemand uit een partij die de Vlaamse ontvoogding beweert te vertegenwoordigen, is dat wel pijnlijk.
Het is geen toeval dat hun kopstuk keer op keer kiest voor het ambt van opperhavenmeester en niet voor de daadkrachtige leider op de barricaden voor de "ontvoogdingsstrijd" van het gewest Vlaanderen.
Dat laatste is gewoon marketing om nog wat meer kiesvee uit de wijde omtrek aan te trekken.
En wie Antwerpen een beetje kent weet ook dat de diamantsector daar voor een groot deel de krijtlijnen uitzet en de Joodse gemeenschap er altijd al een bevoorrechte positie van praktisch "onaantastbaren" heeft genoten.
Wiens brood men eet......
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 506 keer
BDW zei ooit: VOKA is mijn baas. Ik denk dat hij het meende, toch meer dan toen hij transparantie beloofde na de duistere vastgoeddeals
De haven en de diamantbusiness zijn inderdaad waar het om gaat in Antwerpen. Daar zit het geld en dus de macht. Bij gratie van die macht krijgen politici hun speeltuin waar ze bvb een war on drugs kunnen voeren.
Het is ook in die optiek dat diamanten lang niet op de lijst van sanctiemiddelen staat in dat andere conflict. It's about money en de daarbij horende belangen.
Ik volg ivob daarbij volledig als hij zegt wiens brood men eet...
De haven en de diamantbusiness zijn inderdaad waar het om gaat in Antwerpen. Daar zit het geld en dus de macht. Bij gratie van die macht krijgen politici hun speeltuin waar ze bvb een war on drugs kunnen voeren.
Het is ook in die optiek dat diamanten lang niet op de lijst van sanctiemiddelen staat in dat andere conflict. It's about money en de daarbij horende belangen.
Ik volg ivob daarbij volledig als hij zegt wiens brood men eet...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 26 keer
Update
https://www.hln.be/israel-palestina/liv ... ~ae1825f0/
LIVE ISRAËL. Hamas dreigt met executie van ontvoerde Israëli’s elke keer dat burgers in Gaza geraakt worden door luchtaanval
Redactie 09-10-23, 19:31 Laatste update: 19:40 Bron: Reuters, CNN, The Times of Israel, ANP, Belga
Pure ISIS taktiek ...... voor de Hamas aanhangers alhier een serieus doordenkertje
OP Vrt 19 uur nieuws werd dit op telefoons ontvangen door Rudi Vranx op moment zelf , met inclusief de dreiging van Hamas er videos van te maken en online te plaatsen ...... waar en wanneer hebben we zulke zaken nog gezien ? ..... herinner u !!
https://www.hln.be/israel-palestina/liv ... ~ae1825f0/
LIVE ISRAËL. Hamas dreigt met executie van ontvoerde Israëli’s elke keer dat burgers in Gaza geraakt worden door luchtaanval
Redactie 09-10-23, 19:31 Laatste update: 19:40 Bron: Reuters, CNN, The Times of Israel, ANP, Belga
Pure ISIS taktiek ...... voor de Hamas aanhangers alhier een serieus doordenkertje
OP Vrt 19 uur nieuws werd dit op telefoons ontvangen door Rudi Vranx op moment zelf , met inclusief de dreiging van Hamas er videos van te maken en online te plaatsen ...... waar en wanneer hebben we zulke zaken nog gezien ? ..... herinner u !!
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
-
- Elite Poster
Hail hail ivob.ivob schreef: 09 okt 2023, 17:31De NVA bestaat bij de gratie van VOKA, de Antwerpse haven en de luxe slaapdorpen daar omheen.
Heel mooi verwoord.
Toegevoegd na 6 minuten 4 seconden:
Vanaf de aanvang had ik het vermoeden dat er in de coulissen grotere spelers aan de touwtjes aan het trekken waren.
Om die reden ook vermoed ik dat de Palestijnen als grote verliezers uit de strijd zullen komen.
Als je op dezelfde barbaarse manier tewerk gaat zoals de Russen in Bucha dan verdien je ook niet beter.
En kijk nu naar de reacties vanuit de ganse wereld, iedereen heeft medelijden met Israël.
Die gaan zich dus ook niet moeten inhouden wat betreft gruwelijkheden.
Ocharme al die onschuldige burgers die gedood zullen worden..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Ze hebben zichzelf de das om gedaan door gewoon willekeurig festivalgangers en masse neer te maaien. Ik heb het al eerder gezegd en ik herhaal het nogmaals. Het sentiment is dan dat al die miserie die ze hebben ondergaan er echt niet meer toe doet...
-
- Elite Poster
Ik hoop spoedig m'n dochter te kunnen spreken want ik zit met vele vragen.
Waren die aanvallers Palestijnen of wie was het.
Ik heb moeite om te geloven dat je als volk zo dom kan zijn.
Maar de waarheid zal hopelijk boven komen.
Waren die aanvallers Palestijnen of wie was het.
Ik heb moeite om te geloven dat je als volk zo dom kan zijn.
Maar de waarheid zal hopelijk boven komen.