Tot heden heb ik dat een beetje kunnen oplossen met eSIM's, lokale nummers, gewoon niet opnemen en via een ander platfom terugbellen, ... maar handig is het niet, ook niet voor mijn contacten in het buitenland die mij dan vaak op een nummer proberen te bereiken dat dan niet actief staat + iMessage doet een beetje vervelend als je lang een tweede nummer gebruikt om effectief mee te bellen, i.p.v. enkel data.
Maar wat de zoektocht voor mij tot nu toe een beetje bemoeilijkt, is dat ik ook graag zou willen dat ik kan uitbellen met die app, en dat mijn Belgisch 04-nummer als uitgaand nummer word gebruikt. Vroeger was Voxox hiervoor een goede app (was denk ik geen SIP-client, maar je kon wel nummers 'spoofen' (al was dat niet helemaal veilig, want je had niets van verificatie nodig en kon eender welk nummer ingeven, en dat werkte)) — maar die pagina is niet meer te openen in de App Store.
Weet er iemand of zoiets bestaat voor iPhone? Het zou ook heel fijn zijn als het een app is dat inkomende oproepen afhandeld zoals apps als WhatsApp e.d. zodat het lijkt op een normaal inkomend gesprek (schuiven om op te nemen op het beginscherm enzo), maar stel dat het gewoon een 'banner stlye' push-notificatie is, is dat uiteraard ook prima.
En off-topic: als ik een gesprek doorstuur naar een ander Belgisch nummer in het buitenland, neem ik aan dat dat aan Belgisch tarief (binnen de bundel) is? Aangezien je voor voicemails ook niet aangerekend wordt?
Want stel dat dat ook aan €2/min. gebeurt, zou heel deze constructie natuurlijk overbodig zijn.
Alvast enorm veel dank voor het meedenken!!!
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Groetjes en fijne avond verder!