https://tweakers.net/nieuws/213766/libe ... beurs.htmlDe overname van Telenet door Liberty Global is volledig afgerond. Het bedrijf wordt volledig eigendom van Liberty. Dat betekent ook dat de telecominvesteerder Telenet volgende maand van de beurs haalt.
Liberty Global slaagt in overname van Telenet en haalt provider van de beurs
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 95 keer
Greetz cyberbug
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 97 keer
Ik zag het. Ben benieuwd naar de impact voor mij als klant.
Uiteraard zal het weer 1 a 2 keer per jaar duurder worden.
Zou minder erg zijn als de service of het product zou verbeteren, maar daar merk ik niets van.
Snelheden bv. blijven bij mij al een paar jaar ongewijzigd. 1000/40.
Buiten Orange zie ik ook geen alternatief voor 1Gbit internet.
Ik wacht op Fiberklaar, die gaan uitrollen in de gemeente, maar mijn verwachting is dat dat nog makkelijk 1 jaar kan duren.
Uiteraard zal het weer 1 a 2 keer per jaar duurder worden.
Zou minder erg zijn als de service of het product zou verbeteren, maar daar merk ik niets van.
Snelheden bv. blijven bij mij al een paar jaar ongewijzigd. 1000/40.
Buiten Orange zie ik ook geen alternatief voor 1Gbit internet.
Ik wacht op Fiberklaar, die gaan uitrollen in de gemeente, maar mijn verwachting is dat dat nog makkelijk 1 jaar kan duren.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Orange 1 Gbps is goedkoper dan Telenet en toch heeft Telenet veel 1 Gbps-klanten.
Dus prijs speelt nog steeds geen rol voor de gemiddelde klant, de klanten blijven op hun luie reet zitten. Liberty Global weet dat en kan dus rustig de prijzen jaarlijks blijven verhogen.
Dus prijs speelt nog steeds geen rol voor de gemiddelde klant, de klanten blijven op hun luie reet zitten. Liberty Global weet dat en kan dus rustig de prijzen jaarlijks blijven verhogen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
- Bedankt: 92 keer
Telenet was natuurlijk wel jaren eerder met dit aanbod, maar diegenen die dat reeds hebben en nog niet weten dat Orange dit nu ook aabiedt, met hogere upload, zonder opstartkost met Love pack op dit moment, zijn er nog teveel.
Zelfs hier op userbase zijn er die dat nog niet doorhebben...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 456 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Er speelt veel meer dan enkel prijs.
Mensen zijn gewoontedieren.
Velen hebben geen goesting om een dag verlof te nemen omdat er zowat altijd een technieker moet langskomen
Wisselen betekent een nieuw 'bakske' (de horror!!!)
wisselen betekent een nieuwe 'box', dus tot zover de opnames
venten hebben thuis geen hol te zeggen over TV/internet
Mensen zijn gewoontedieren.
Velen hebben geen goesting om een dag verlof te nemen omdat er zowat altijd een technieker moet langskomen
Wisselen betekent een nieuw 'bakske' (de horror!!!)
wisselen betekent een nieuwe 'box', dus tot zover de opnames
venten hebben thuis geen hol te zeggen over TV/internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 89 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Klopt maar als je het "zacht" introduceert door:
-eerst alles op de chromecast beschikbaar te maken
-dat correct instelt dat je geen enkele andere afstandbediening meer nodig hebt (chromecast afstandbediening is top en eenvoudig)
=> ga je snel merken dat ze niets anders meer gebruiken.
Gevolg: de box (en het bakske ervan) mag buiten. En waar je vervolgens welk internet neemt zal de vrouw/kinderen worst wezen
-
- Elite Poster
Mij moet je niet overtuigen hoor, hier is het zo al 3 jaar.lirec schreef: ↑21 sep 2023, 08:41 Klopt maar als je het "zacht" introduceert door:
-eerst alles op de chromecast beschikbaar te maken(de versie met afstandsbediening)
-dat correct instelt dat je geen enkele andere afstandbediening meer nodig hebt (chromecast afstandbediening is top en eenvoudig)
=> ga je snel merken dat ze niets anders meer gebruiken.
Gevolg: de box (en het bakske ervan) mag buiten. En waar je vervolgens welk internet neemt is vrij te kiezen
Maar als ik dat vertel aan collega's of vrienden krijg ik altijd een greep uit de eerder genoemde redenen.
Dat dit nog eens een besparing geeft, gelijk aan een abonnement op netflix en disney+ is blijkbaar nog geen sterk genoeg argument.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 741 keer
- Bedankt: 476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Gezien mijn werkgever wel een korting geeft via Telenet maar niet via Orange is de beslissing wel vrij eenvoudig...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Hier hetzelfde, het is huilen met de pet op.
En daar voor 1 Gbps voor bijbetalen doe ik niet.
Het is vooral om de upload hier te doen en die stijgt in verhouding te weinig mee.
Uitleg is altijd het technisch aspect op de band, wat ik zeker begrijp.
Maar na het afvoeren van een hoop op de band, wordt het toch wel eens tijd dat ze schuiven op de band.
Te simplistisch, het zal wel veel meer zijn dan dat, maar als je ziet hoe de prijzen gestegen zijn staat dat toch echt niet meer in verhouding.
-
- Elite Poster
Upload op coaxkabel gaat de komende jaren niet significant stijgen. Uploadsnelheden worden zelfs zoveel mogelijk uit de marketingcommunicatie weggelaten om klanten dom te houden en te doen geloven dat ze 1 Gbps hebben (in beide richtingen).
Om een significant hogere upload op coaxkabel te kunnen aanbieden, moeten eerst alle EuroDOCSIS 3.0-modems, Digicorders en Digiboxen van het Telenet-netwerk verdwijnen en de netwerkverdelers (NIU's) thuis door technici vervangen worden. Die apparaten verhinderen de uitbreiding van de uploadfrequentieband tot 204 MHz.
Daarnaast zit je nog met FM-radio (87,5 MHz tot 108 MHz) in de ether die op elke roestige of losse coaxconnector op het Telenet-netwerk kan instralen en storingen in dat uitgebreide uploadspectrum kan veroorzaken.
Hogere upload op coaxkabel is écht een gigantisch probleem en dat zal de komende jaren niet veranderen. De upgrade naar 204 MHz uploadspectrum staat nog niet op de planning. Telenet stelt dit uit tot de introductie van EuroDOCSIS 4.0. In het grootste deel van Vlaanderen zal Fiberklaar of Proximus fiber eerder beschikbaar zijn.
Om een significant hogere upload op coaxkabel te kunnen aanbieden, moeten eerst alle EuroDOCSIS 3.0-modems, Digicorders en Digiboxen van het Telenet-netwerk verdwijnen en de netwerkverdelers (NIU's) thuis door technici vervangen worden. Die apparaten verhinderen de uitbreiding van de uploadfrequentieband tot 204 MHz.
Daarnaast zit je nog met FM-radio (87,5 MHz tot 108 MHz) in de ether die op elke roestige of losse coaxconnector op het Telenet-netwerk kan instralen en storingen in dat uitgebreide uploadspectrum kan veroorzaken.
Hogere upload op coaxkabel is écht een gigantisch probleem en dat zal de komende jaren niet veranderen. De upgrade naar 204 MHz uploadspectrum staat nog niet op de planning. Telenet stelt dit uit tot de introductie van EuroDOCSIS 4.0. In het grootste deel van Vlaanderen zal Fiberklaar of Proximus fiber eerder beschikbaar zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik stel me alleen de vraag waarom in belgie de upload snelheden express prehistorisch worden gehoude. ze smijten maar met download snelheden mss wat data volume maar nooit met upload
-
- Elite Poster
Simpel, 93,6% van de actieve vaste internetlijnen zijn oude infrastructuur: VDSL of coaxkabel. Met die oude infrastructuur kan momenteel maximaal 50 Mbps upload aangeboden worden.
Dus zonder investeringen in betere infrastructuur zit die markt geblokkeerd. Dat is het hoofdprobleem.
Proximus heeft met hun fiberproject als eerste het initiatief genomen om in infrastructuur te investeren die hogere upload aankan. Proximus heeft daardoor 6,3% van alle Belgische vaste internetlijnen naar fiber kunnen migreren. Telenet doet voorlopig niets omdat hun klanten niets doen, ze stellen hun netwerkupgrade duidelijk uit tot het moment dat er veel klanten beginnen weglopen naar fiber van de concurrentie.
De overige 93,6% van de vaste breedbandmarkt blijft dus momenteel op coaxkabel of VDSL zitten. Die klanten blijven zitten, terwijl er momenteel wel al 29,23% fiberdekking in België is en deze klanten voor 500 Mbps upload kunnen kiezen bij Mobile Vikings voor amper 55 euro/maand.
Naast de infrastructuur is dus ook de klant die op zijn luie reet blijft zitten een groot probleem.
Dus zonder investeringen in betere infrastructuur zit die markt geblokkeerd. Dat is het hoofdprobleem.
Proximus heeft met hun fiberproject als eerste het initiatief genomen om in infrastructuur te investeren die hogere upload aankan. Proximus heeft daardoor 6,3% van alle Belgische vaste internetlijnen naar fiber kunnen migreren. Telenet doet voorlopig niets omdat hun klanten niets doen, ze stellen hun netwerkupgrade duidelijk uit tot het moment dat er veel klanten beginnen weglopen naar fiber van de concurrentie.
De overige 93,6% van de vaste breedbandmarkt blijft dus momenteel op coaxkabel of VDSL zitten. Die klanten blijven zitten, terwijl er momenteel wel al 29,23% fiberdekking in België is en deze klanten voor 500 Mbps upload kunnen kiezen bij Mobile Vikings voor amper 55 euro/maand.
Naast de infrastructuur is dus ook de klant die op zijn luie reet blijft zitten een groot probleem.
Laatst gewijzigd door raf1 21 sep 2023, 11:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Voor het grootste deel van de klanten zijn de limieten (als die er zijn) en (upload)snelheden meer dan voldoende. Daarom blijven ze zitten.
Maar die discussie heeft al niets meer te maken met Liberty Global en de beurs.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Neen, men blijft zitten omdat men graag te veel betaalt en daar heel graag tegen vrienden en familie over klaagt dat men te veel betaalt voor Telenet.
Mobile Vikings met 500 Mbps upload is goedkoper dan Telenet. Toch is 75% van de fiberlijnen momenteel ongebruikt.
Mobile Vikings met 500 Mbps upload is goedkoper dan Telenet. Toch is 75% van de fiberlijnen momenteel ongebruikt.
-
- Elite Poster
Luie reet...raf1 schreef: ↑21 sep 2023, 11:15 De overige 93,6% van de vaste breedbandmarkt blijft dus momenteel op coaxkabel of VDSL zitten. Die klanten blijven zitten, terwijl er momenteel wel al 29,23% fiberdekking in België is en deze klanten voor 500 Mbps upload kunnen kiezen bij Mobile Vikings voor amper 55 euro/maand.
Ik betaal nu €34 en haal effectief 85/35.
Ik weet niet of jij geld schijt, maar €21/maand vind ik toch een aanzienlijk verschil dat ik enkel kan betalen met geld waarvoor ik werk.
Op jaarbasis is dat €252 verschil voor iets wat je amper merkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Nooit bij stilgestaan dat er verschillende verbruikersprofielen zijn en men bij Telenet blijft zitten omdat daar het eigen verbruikersprofiel nog altijd bij de goedkoopste is of het verschil de moeite niet waard is om over te stappen?
Iets totaal anders dus dan graag teveel te betalen omdat men dat graag doet.
Het heeft, mijn mening, ook niet veel zin meer te gaan betalen en dat je dan meer krijgt wanneer je dat surplus niet nodig hebt.
Mensen kunnen dus even goed bij hun provider blijven zitten omdat deze nog altijd aan hun verwachtingen voldoet en het elders niet tot nauwelijks goedkoper is om aan deze verwachtingen te voldoen.
Ik blijf vooralsnog ook nog bij Telenet. Want ik betaal er maandelijks 32,04 € voor 300 GB (dat ik al niet volledig opgebruik) en ik zie nergens hapering. Ook niet bij streaming op de flatscreen noch in thuiswerk.
Dus voorlopig moet dat niet meer zijn wegens elders niet goedkoper of technisch niet haalbaar.
Sol Invictus!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Start gerust een nieuwe thread over snelheden en prijzen of ga verder in één van de bestaande threads hierover.
Start gerust een nieuwe thread over snelheden en prijzen of ga verder in één van de bestaande threads hierover.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 58 keer
Liberty G. heeft al enkele keren een poging gedaan om Telenet volledig over te nemen,aan hogere prijzen dan nog.
Wat is er gebeurd?? aandeelhouders Telenet zagen en hoorden v/d problemen en daardoor waren de aandelen gedaald naar ongeveer 15 euro, Telenet heeft een lange tijd rond de 50 euro genoteerd je kan al denken een ferme afschuiver, en dan nog naar nooit geziene koersen van onder de 20 euro *(16-17) en ineens toch nog een brave ziel die hun verliezen deden verminderen zo hebben dan ook de meesten gereageerd , er was dan ook nog een feit van een nieuwe provider die op komst is wat de angst om nog meer te verliezen heeft versterkt.
Vergis je niet het bedrijf Telenet bestaat nu niet meer,en Liberty Global kan nu gewoon echt doen wat het wil.
Het kan zijn dat de naam blijft bestaan voor PR redenen, maar dan alleen de naam.
Wat is er gebeurd?? aandeelhouders Telenet zagen en hoorden v/d problemen en daardoor waren de aandelen gedaald naar ongeveer 15 euro, Telenet heeft een lange tijd rond de 50 euro genoteerd je kan al denken een ferme afschuiver, en dan nog naar nooit geziene koersen van onder de 20 euro *(16-17) en ineens toch nog een brave ziel die hun verliezen deden verminderen zo hebben dan ook de meesten gereageerd , er was dan ook nog een feit van een nieuwe provider die op komst is wat de angst om nog meer te verliezen heeft versterkt.
Vergis je niet het bedrijf Telenet bestaat nu niet meer,en Liberty Global kan nu gewoon echt doen wat het wil.
Het kan zijn dat de naam blijft bestaan voor PR redenen, maar dan alleen de naam.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Telenet is al lang geen Vlaams bedrijf meer, enkel nostalgici negeren dat nog. Het is een Amerikaans bedrijf met een Belgisch satelietkantoor.
Net zoals we hier massa's bedrijven hebben met buitenlandse aandeelhouders, maar wel heel wat Belgisch personeel.
Net zoals we hier massa's bedrijven hebben met buitenlandse aandeelhouders, maar wel heel wat Belgisch personeel.
-
- Elite Poster
Allez, ligt iedereen hier in Vlaanderen al meer dan 20 jaar te slapen?
De Amerikanen vullen al sinds 2001 hun zakken met het "Vlaamse" Telenet: https://www.standaard.be/cnt/dmf22022001_012
(Oké, er zijn ook Vlaamse zakken gevuld, maar zeker niet die van de particulier of consument, die is alleen veel armer geworden dankzij Telenet.)
De Amerikanen vullen al sinds 2001 hun zakken met het "Vlaamse" Telenet: https://www.standaard.be/cnt/dmf22022001_012
(Oké, er zijn ook Vlaamse zakken gevuld, maar zeker niet die van de particulier of consument, die is alleen veel armer geworden dankzij Telenet.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Het pijnlijkste aan deze historie is dat Telenet destijds net opgericht was om het monopolie van destijds Belgacom te breken en Vlaanderen een eigen telecombedrijf te schenken. Ze gingen dat zelf beter en ook goedkoper doen. Ik heb gewacht tot Telenet effectief goedkoper werd en ik wacht nog altijd
Dat bedrijf hebben ze dus verkocht aan buitenlanders maar het is de schuld van de Amerikanen naar het schijnt.
Dat bedrijf hebben ze dus verkocht aan buitenlanders maar het is de schuld van de Amerikanen naar het schijnt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 108 keer
Het was wel van moetes toen he. Telenet stond eind 2001 aan de rand van het failissement en Callahan heeft toen de gok gewaagd om te investeren, want GIMV wou er vanaf. Gelukkig voor hen is dat goed uitgedraaid.
-
- Elite Poster
Ah ja, want er stond toen nog geen 200 miljard euro op de Belgische spaarboekjes.
We hadden per se Amerikaans geld nodig. Want België is te arm om zijn eigen kritieke infrastructuur in eigen handen te houden.
We halen met gemak 20 miljard euro op met een Belgische staatsbon, maar 2 miljard voor een Vlaams coaxnetwerkje hadden we zelf niet?
Laat me niet lachen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 48 keer
Als het overduidelijk is dat dit negatieve gevolgen heeft voor het land/bevolking wees daar maar zeker van.
Ik was een van die onnozel kiekens die voor meneer uitverkoop heeft gestemd (in was het 99?)
Ondertussen mag opa blij zijn als hij een nieuwe pamper krijgt en wordt gewassen omdat al het geld werd weg gesmost aan achterlijke projectjes en we alle gebouwen moeten huren.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
"Vrijheid van ondernemen" is grotendeels irrelevant in een monopoliepositie.
Zeker als het over kritieke nationale infrastructuur gaat (het fysieke coax netwerk enerzijds, en internet access voor het land anderzijds).
Zeker als het over kritieke nationale infrastructuur gaat (het fysieke coax netwerk enerzijds, en internet access voor het land anderzijds).