Ik vang sinds kort terug 3 kittens op, en natuurlijk zijn de tijden nogal anders tegenover vroeger.
Hoewel we relatief rustig wonen, is er niet te verop een redelijk drukke weg (en genoeg 'zotten')
Het idee is dus dat de nieuwe kittens, eens ze rustig en gewend genoeg zijn, ook buiten mogen, maar dan in een beperkte mate - de tuin dient dus aangepast te worden.
Nu ben ik niet zo'n enorm handig persoon, en dient er rekening gehouden te worden niet enkel met de kittens die niet mogen ontsnappen,
maar ook met de buurtkatten en de egels die bij ons ook weleens brokjes komen eten én rolstoeltoegankelijkheid.
Dit wil dus zeggen dat ik oplossingen (of personen/firmas met oplossingen) aan het zoeken ben om te zorgen dat:
- de overkapping en (een deel van) de tuin afgesloten worden, zodanig dat de kittens niet weg kunnen
- er een doorgang blijft die rolstoeltoegankelijk is, zodanig dat mijn inwonende moeder nog steeds het huis in en uitkan via de poort
- niet al de toegangswegen voor de egels afgesloten worden
Bijkomend is er dan ook nog het feit dat het niet de bedoeling is dat dit pas over een jaar ofzo geplaatst kan worden, gezien de kittens er *nu* zijn (een halfjaar geleden was het nog niet het plan om terug een kat in huis te halen, laat staan 3)
Ik wil ze dus niet een heel jaar binnen opsluiten.
het is een long shot, maar iemand hier die met iets gelijkaardigs ervaringen heeft, en wat words of wisdom kan bieden ?
(als er geen rekening gehouden moest worden met het gedeelte rolstoel, kon ik gewoon rondom de overkapping gaas bevestigen & done.... maar dat is dus geen optie,
het gaat dus een iets uitgebreidere constructie moeten zijn)
Kattenren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 599 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bedankt om de kittens een warme thuis te bezorgen.
Inzake je vraag, hier heel wat ideeën, ook DIY: https://catiospaces.com/ - van de klassieke catio tot ontwerpen die ook de tuin erbij betrekken en die je wel zou moeten kunnen aanpassen aan je vereisten denk ik.
Inzake je vraag, hier heel wat ideeën, ook DIY: https://catiospaces.com/ - van de klassieke catio tot ontwerpen die ook de tuin erbij betrekken en die je wel zou moeten kunnen aanpassen aan je vereisten denk ik.