De wagen (type Kia Carens) heeft lang stil gestaan waardoor de accu van de wagen volledig leeg is.
Het ontgrendelen ging niet meer via de afstandsbediening, ook niet via de reserve afstandsbediening. Het rode lampje van het alarm knipperde nog wel op het dashboard.
Met de fysieke sleutel kan ik de wagen openen waarbij het alarm niet afgaat door waarschijnlijk de te lege accu.
Ik probeer nu de accu op te laden met een oplader (type ctek mxs 5.0 https://www.ctek.com/nl/acculaders-12v- ... mxs-5-0-eu).
De oplader staat in stand auto accu. Bij het aanzetten van de oplader begint het alarm van de auto eerst heel zachtjes te loeien samen met de knipperlichten, om vervolgens luider te loeien. Ik heb zo een 20tal seconden gewacht met de hoop dat het alarm stopt maar dat blijkt niet het geval.
Iemand een idee hoe ik dat alarm kan uitschakelen zodat ik de accu kan laten opladen?
Alarm en lege accu
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Mogelijkheid, verbinden van platte kia accu met ee' volle 'donor' accu van een andere wagen of een loss accu. (Bij gebruik donorbatterij, goed de handleiding lezen van je kia, hoe je de batterije dan het best verbindt. De volgorde en locaties zijn heel belangrijk. Indien je een donorauto gebruikt, laat je best de motor draaien eens de kabels in steken en zeker alvorens de auto met platte batterij te starten.
En dan auto ontgrendelen met afstandsbediening. Maar kan zijn dat auto (zijn boordcomputer) volledig ontregelt is en dat dat ook niet gaat helpen. Veel auto's hebben kort na een lege batterij gehad te hebben, tijd nodig om alle functionaliteiten terug 'aan te leren'.
Als je dit doet, doe jet het best op een moment dat je alarm even af mag gaan. Dat er geen buren slapen en ze van iets weten
Meest veilige is een garagist inschakelen die kennis heeft van dat exacte model.
En dan auto ontgrendelen met afstandsbediening. Maar kan zijn dat auto (zijn boordcomputer) volledig ontregelt is en dat dat ook niet gaat helpen. Veel auto's hebben kort na een lege batterij gehad te hebben, tijd nodig om alle functionaliteiten terug 'aan te leren'.
Als je dit doet, doe jet het best op een moment dat je alarm even af mag gaan. Dat er geen buren slapen en ze van iets weten

Meest veilige is een garagist inschakelen die kennis heeft van dat exacte model.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 78 keer
Als uw accu volledig leeg is getrokken, kan je hem evengoed weggooien. Je zal 'm nog kunnen opladen via een achterpoortje, maar deze is voor 80% kapot.
En starten met startkabels van een moderne auto vol met electronica is sowieso risky business, beter met een booster oid.
En starten met startkabels van een moderne auto vol met electronica is sowieso risky business, beter met een booster oid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
Idd, met de eletronica was ik niet zeker. Bij navraag garage vanmorgen is het bij deze wagen geen probleem. Met donor accu en startkabels het alarm kunnen uitschakelen en de motor kunnen starten. De accu had bij meten nog maar 3.11volt. Dus effe int oog houden ofwel vervangen. Bedankt!
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Beter nieuwe accu kopen, je zal snel weer in panne staan (en hopelijk niet te veel ongemak / bijkomende kosten)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Geen garantie dat je de accu moet vervangen, zoals je zelf aan geeft idd opvolgen.
Mijn accu is ook al 2 maal door dommigheid volledig plat gegaan, alweer jaren verder met dezelfde accu zonder ook maar 1 probleem
Mijn accu is ook al 2 maal door dommigheid volledig plat gegaan, alweer jaren verder met dezelfde accu zonder ook maar 1 probleem