In het verleden heb ik op een andere locatie al eens OVH geinstalleerd met een meegeleverde Yealink DECT IP phone, dit werkte gewoon meteen na het inpluggen in een Telenet router, en nummer overzetten ging ook feiloos. Tot op heden ook geen enkele storing daarmee gehad. Ook bedankt voor de antwoorden op de vragen die ik hierover toen had!
Nu heb ik nog een OVH lijn besteld, ditmaal met meegeleverde Grandstream HT802 ATA. Deze was ook reeds geconfigureerd en heb ik gewoon ingeplugd in de Telenet router, en vervolgens met een RJ11 kabel een telefoon op aangesloten.
Nu kan ik dit nummer niet bereiken, ik hoor meteen in het Frans dat het nummer niet beschikbaar is. Ook kan ik zelf niet bellen, wanneer ik een nummer bel hoor ik een bezet-toon die niet stopt.
Wanneer ik in het apparaat via *** het IP adres opvraag en daarna naar de webomgeving, zie ik dat OVH het apparaat zelf al heeft ingesteld.
Enig idee wat hier mis is gegaan? Moeten er soms poorten opengezet worden op de Telenet router? Bij de Yealink was dit niet nodig in elk geval.
Update: OVH had het verkeerde public ip, dit is aan te passen via ‘plug and phone troubleshooting’. Nu werkt alles perfect.
OVH werkt niet
-
- Premium Member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 15 keer
Vorige week enkele malen voorgehad dat ik de gesprekspartner niet verstond,hij verstond mij perfect.
Was van Base naar OVH.
Als ik keek naar de logs was het 100% verloren pakketten.
Zou dit een probleem zijn met OVH of de internetverbinding?
Was van Base naar OVH.
Als ik keek naar de logs was het 100% verloren pakketten.
Zou dit een probleem zijn met OVH of de internetverbinding?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
Provider:Edpnet VDSL (100/35 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.00
-
- Elite Poster
- Berichten: 5720
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 4 keer
als je 100% packetloss ziet denk ik niet dat dat bij OVH zal zijn, want dan gaan daar wel heel wat belletjes afgaan ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
je zal eerder moeten uitzoeken waar die packets verloren zijn gegaan: kwamen ze tot bij jou, en zijn ze op de fritzbox verloren gegaan,
of zijn ze al eerder verloren gegaan (bv aan de andere zijde waar een firewall met SIP ALG poorten zit te wijzigen ofzo)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
je zal eerder moeten uitzoeken waar die packets verloren zijn gegaan: kwamen ze tot bij jou, en zijn ze op de fritzbox verloren gegaan,
of zijn ze al eerder verloren gegaan (bv aan de andere zijde waar een firewall met SIP ALG poorten zit te wijzigen ofzo)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5720
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 4 keer
kan het toestel zijn, kan de locatie zijn, kan een (tijdelijk) probleem bij de provider zijn, kan een probleem zijn bij de route naar ovh of van ovh naar jou, ...