Mobile Vikings carrier billing

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Heet iemand ervaring of weet van, of ‘carrier billing’ mogelijk is bij mobile Vikings (herlaadkaart).

In dit specifieke geval zou het dan gaan om Apple / Appstore zodat we onze iCloud+ ermee kunnen betalen.

We zitten altijd met zoveel belwaarde die na 6 maanden al vervalt dat het echt zonde is.

Bellen doet m’n dochter amper, de bus neemt ze ook amper anders zouden we eens een SMS ticket van de lijn ermee kunnen betalen.. echt verder kom ik ook niet qua ideeën om het op te maken? We hebben al tientallen euro’s laten vervallen dus ik ben op zoek naar een nette oplossing.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Uloga
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 08 feb 2008, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Wat wij hier doen is jaarlijks wisselen van provider en dan een uitbetaling vragen van het openstaande krediet
:banana:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6544
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Ik begrijp het probleem niet. Herladen, gratis bundel opgebruiken, dan belkrediet gebruiken tot automatische herlading. Je hebt dan toch nooit krediet over ?
Of je hebt eigelijk geen telefoon nodig...
Of ik mis iets...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 567
Lid geworden op: 18 apr 2009, 00:27
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 06 sep 2023, 09:18 We zitten altijd met zoveel belwaarde die na 6 maanden al vervalt dat het echt zonde is.
Ik begrijp dat het vervallen van belwaarde zonde lijkt. Dat komt ook omdat er iets 'oneerlijks' zit in hoe de herlaadkaarten bij MV werken. Dat kan in je voordeel zijn en ook in je nadeel.

Als je herlaadt met 15 euro bijvoorbeeld betaal je (de cijfers kloppen niet, maar het gaat om het principe):
- 5 euro voor 4GB aan internetvolume
- 5 euro voor onbeperkt SMS
- 5 euro voor 50 minuten bellen

Omdat MV die 50 minuten uitdrukt in '15 euro belwaarde' lijkt het alsof je 15 euro weggooit als die belwaarde vervalt maar in feite is het natuurlijk maar +/- 5 euro want je hebt wel gebruik gemaakt van het internetvolume en de onbeperkte SMS-functie.

Maar wat helemaal scheef is, is dat MV wel de mogelijkheid geeft om betalingen via SMS te doen van je belwaarde. Ik koop regelmatig een dagkaart van De Lijn van 7,65 euro met mijn overtollige belwaarde. Doe ik dat 2x per maand dan heb ik het hele bedrag van mijn maandelijkse herlading overgemaakt naar De Lijn. Die maand verdient MV dus niets aan mij want ze verdienen voor zover ik weet alleen 0,15 euro operatorkost aan zo'n SMS-ticket. Ofwel zijn mijn bus- en tramritjes dan gratis ofwel is mijn mobiel verbruik gratis, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

Als ze op deze manier 'operator billing' zouden toestaan denk ik dat de financiële diensten van Proximus niet heel blij gaan zijn. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2008, 06:50
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Ik kan je redenering volgen dat het commercieel interessant moet blijven. Al heb ik persoonlijk absoluut geen medelijden met Proximus dat toch bekend staat om het afzetten van hun klanten.

Ik vind het vervallen van de belwaarde na 6 maanden toch zeer klantonvriendelijk.

Daarom dat ik inderdaad 4111 en De Lijn op het oog heb al maken we daar zelden gebruik van.

Bedankt voor het meedenken en voor de duiding!
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 567
Lid geworden op: 18 apr 2009, 00:27
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Ik heb ook zeker geen medelijden met Proximus hoor. Als de belwaarde hoog oploopt durf ik ook al eens een SMS-ticket van De Lijn van 7,65 kopen terwijl ik maar 1 ritje van plan ben te doen en ik dus net zo goed 2,65 zou kunnen 'betalen'. ;-)

Lang geleden kon je veel meer belwaarde opsparen. Op een zeker moment had ik ongeveer 200 euro belwaarde op mijn account. MV besloot toen dat als je zou overstappen op een abonnement, je je belwaarde kon meenemen. Toen ik heb ik bijna een jaar gratis gebruik gemaakt van de diensten van MV. Daarna weer overgeschakeld op een herlaadkaart voor de bekende redenen.

Succes bij het vinden van nuttig (sms-) doel.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP