Heet iemand ervaring of weet van, of ‘carrier billing’ mogelijk is bij mobile Vikings (herlaadkaart).
In dit specifieke geval zou het dan gaan om Apple / Appstore zodat we onze iCloud+ ermee kunnen betalen.
We zitten altijd met zoveel belwaarde die na 6 maanden al vervalt dat het echt zonde is.
Bellen doet m’n dochter amper, de bus neemt ze ook amper anders zouden we eens een SMS ticket van de lijn ermee kunnen betalen.. echt verder kom ik ook niet qua ideeën om het op te maken? We hebben al tientallen euro’s laten vervallen dus ik ben op zoek naar een nette oplossing.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mobile Vikings carrier billing
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 452 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik begrijp het probleem niet. Herladen, gratis bundel opgebruiken, dan belkrediet gebruiken tot automatische herlading. Je hebt dan toch nooit krediet over ?
Of je hebt eigelijk geen telefoon nodig...
Of ik mis iets...
J.
Of je hebt eigelijk geen telefoon nodig...
Of ik mis iets...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 70 keer
Ik begrijp dat het vervallen van belwaarde zonde lijkt. Dat komt ook omdat er iets 'oneerlijks' zit in hoe de herlaadkaarten bij MV werken. Dat kan in je voordeel zijn en ook in je nadeel.
Als je herlaadt met 15 euro bijvoorbeeld betaal je (de cijfers kloppen niet, maar het gaat om het principe):
- 5 euro voor 4GB aan internetvolume
- 5 euro voor onbeperkt SMS
- 5 euro voor 50 minuten bellen
Omdat MV die 50 minuten uitdrukt in '15 euro belwaarde' lijkt het alsof je 15 euro weggooit als die belwaarde vervalt maar in feite is het natuurlijk maar +/- 5 euro want je hebt wel gebruik gemaakt van het internetvolume en de onbeperkte SMS-functie.
Maar wat helemaal scheef is, is dat MV wel de mogelijkheid geeft om betalingen via SMS te doen van je belwaarde. Ik koop regelmatig een dagkaart van De Lijn van 7,65 euro met mijn overtollige belwaarde. Doe ik dat 2x per maand dan heb ik het hele bedrag van mijn maandelijkse herlading overgemaakt naar De Lijn. Die maand verdient MV dus niets aan mij want ze verdienen voor zover ik weet alleen 0,15 euro operatorkost aan zo'n SMS-ticket. Ofwel zijn mijn bus- en tramritjes dan gratis ofwel is mijn mobiel verbruik gratis, afhankelijk van hoe je het bekijkt.
Als ze op deze manier 'operator billing' zouden toestaan denk ik dat de financiële diensten van Proximus niet heel blij gaan zijn.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik kan je redenering volgen dat het commercieel interessant moet blijven. Al heb ik persoonlijk absoluut geen medelijden met Proximus dat toch bekend staat om het afzetten van hun klanten.
Ik vind het vervallen van de belwaarde na 6 maanden toch zeer klantonvriendelijk.
Daarom dat ik inderdaad 4111 en De Lijn op het oog heb al maken we daar zelden gebruik van.
Bedankt voor het meedenken en voor de duiding!
Ik vind het vervallen van de belwaarde na 6 maanden toch zeer klantonvriendelijk.
Daarom dat ik inderdaad 4111 en De Lijn op het oog heb al maken we daar zelden gebruik van.
Bedankt voor het meedenken en voor de duiding!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 70 keer
Ik heb ook zeker geen medelijden met Proximus hoor. Als de belwaarde hoog oploopt durf ik ook al eens een SMS-ticket van De Lijn van 7,65 kopen terwijl ik maar 1 ritje van plan ben te doen en ik dus net zo goed 2,65 zou kunnen 'betalen'.
Lang geleden kon je veel meer belwaarde opsparen. Op een zeker moment had ik ongeveer 200 euro belwaarde op mijn account. MV besloot toen dat als je zou overstappen op een abonnement, je je belwaarde kon meenemen. Toen ik heb ik bijna een jaar gratis gebruik gemaakt van de diensten van MV. Daarna weer overgeschakeld op een herlaadkaart voor de bekende redenen.
Succes bij het vinden van nuttig (sms-) doel.
Lang geleden kon je veel meer belwaarde opsparen. Op een zeker moment had ik ongeveer 200 euro belwaarde op mijn account. MV besloot toen dat als je zou overstappen op een abonnement, je je belwaarde kon meenemen. Toen ik heb ik bijna een jaar gratis gebruik gemaakt van de diensten van MV. Daarna weer overgeschakeld op een herlaadkaart voor de bekende redenen.
Succes bij het vinden van nuttig (sms-) doel.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
OVH VOIP + EDPnet VOIP