Softwareontwikkeling Telenet verschuift naar India

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 79 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Het team verhuist mee naar India. 400 medewerkers in totaal.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Het is een beslissing bij Liberty Global.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

boonpwnz schreef: 19 aug 2023, 21:42 Het team verhuist mee naar India. 400 medewerkers in totaal.
Het team verhuist naar Infosys, niet India.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Wat een misleidende en verkeerde titel (ook in het gelinkte artikel) :oops: .
Er verhuist niets van "Telenet's Softwareontwikkeling" naar India, want Telenet doet helemaal geen software ontwikkeling voor de TV-Box :-o

Wat naar India "verschuift" is de ontwikkeling van Liberty Global's Horizon TV Platform (waar Telenet gebruik van maakt) ...

De grote sommen geld die hiermee gemoeid zijn, en waar Telenet ook "royaal" aan meebetaalt, doet me meer denken aan een verschuiving van een (groot) deel van de winst vanuit België naar het buitenland.

Jammer dat de grote besparingen in R&D die voortvloeien uit deze synergiën niet zichtbaar worden in de prijzen die de klant betaalt :evil:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer

Correctie, ik lees in het Infosys-persbericht: "entertainment and connectivity platforms".

En ook: "Under the terms of the business arrangements, senior executives and technology teams from Liberty Global's Product, Technology Development Service Delivery Group, Network & Shared Operations and Security Groups will transition to Infosys."

bron: https://www.infosys.com/newsroom/press- ... nment.html

Dat lijkt me breder dan alleen de tv-box en bijhorende cloud. Wellicht gaat het om alle software die op modems, wifi-pods en tv-boxen draait.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

philippe_d schreef: 20 aug 2023, 10:37 Jammer dat de grote besparingen in R&D die voortvloeien uit deze synergiën niet zichtbaar worden in de prijzen die de klant betaalt :evil:
Kan niet he, die gaan in de eerste plaats naar de managementsbonussen, en vervolgens ook nog naar de dividenden bij de aandeelhouders (voor zover die er straks nog zullen zijn).

Eenmaal die bedragen uitgekeerd zijn is er geen geld meer over om de abonnementsprijzen te laten dalen. Eigenlijk zou men ze opnieuw moeten laten stijgen, om straks de extra kosten te kunnen dragen als gevolg van de extra support die nodig zal zijn gelet op de bugs die in die software zullen komen, iets waar Infosys berucht voor is.

Hopelijk hebben we op tijd vrije modemkeuze zodat onze volgende modem/router geen software van Infosys moet bevatten.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer

De prijs wordt bepaald door de markt: de prijs is wat de consument ervoor wil geven.

Dus wie geen Telenet-prijzen wil betalen moet Orange nemen of fiber of VDSL.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

raf1 schreef: 20 aug 2023, 12:08 De prijs wordt bepaald door de vrije markt: de prijs is wat de consument ervoor wil geven.
^ heb ik even gecorrigeerd voor je.

Maar gezien er geen vrije markt is in dit geval, wel een duopolie, is dit dus niet van toepassing.
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 30 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 20 aug 2023, 12:03 Kan niet he, die gaan in de eerste plaats naar de managementsbonussen, en vervolgens ook nog naar de dividenden bij de aandeelhouders (voor zover die er straks nog zullen zijn).
Ik werk niet bij Telenet maar ik vermoed dat er ook bonussen zijn voor de werknemers die geen management-functie hebben?
Aandeelhouders blijven er hoor, alleen zal deze beperkt worden tot Liberty Global (dat op zijn beurt ook in handen is van aandeelhouders).
Als een bedrijf meer winst maakt, door kosten te beperken of inkomsten te vergroten, is het logisch dat diegene die dit mogelijk maken (door kapitaal te voorzien of door te besturen) hiervoor een vergoeding krijgen denk ik?
CCatalyst schreef: 20 aug 2023, 12:03 Eenmaal die bedragen uitgekeerd zijn is er geen geld meer over om de abonnementsprijzen te laten dalen. Eigenlijk zou men ze opnieuw moeten laten stijgen, om straks de extra kosten te kunnen dragen als gevolg van de extra support die nodig zal zijn gelet op de bugs die in die software zullen komen, iets waar Infosys berucht voor is.
Mijn ervaring is dat er in alle grote software-ontwikkelingen bugs zitten. Verschil is dat als je in-house ontwikkelt er dikwijls meer betrokkenheid is en de ontwikkelaars ook beter begrijpen wat de software moet doen. Bij outsourcing zit er meer ruis tussen opdrachtgever en ontwikkelteams. Als er dan ook nog eens moet gecommuniceerd worden in een taal die niet de moedertaal is van beide partijen wordt dit nog moeilijker. En dan heb je nog de cultuurverschillen die nog eens voor extra ruis zorgt...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Taaner242 schreef: 21 aug 2023, 11:37 Als een bedrijf meer winst maakt, door kosten te beperken of inkomsten te vergroten, is het logisch dat diegene die dit mogelijk maken (door kapitaal te voorzien of door te besturen) hiervoor een vergoeding krijgen denk ik?
Uiteraard, maar het is verkeerd als die vergoeding het doel wordt ten koste van alles.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer

Joe de Mannen schreef: 21 aug 2023, 13:10
Taaner242 schreef: 21 aug 2023, 11:37 Als een bedrijf meer winst maakt, door kosten te beperken of inkomsten te vergroten, is het logisch dat diegene die dit mogelijk maken (door kapitaal te voorzien of door te besturen) hiervoor een vergoeding krijgen denk ik?
Uiteraard, maar het is verkeerd als die vergoeding het doel wordt ten koste van alles.
J.
Mooi PVDA standpunt. :beerchug:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Noem het hoe je wil, het blijft verkeerd.
En als er mensen in België betrokken zijn, zijn die nog redelijk beschermd door onze wetgeving, maar zelfs dan blijft het een kutgevoel om mee te moeten naar een werkgever waar je niet voor kiest. Het enige alternatief als werknemer is zelf opstappen.
J.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Er is niets mis met winst maken en dat is wel degelijk het doel van elk bedrijf MAAR als winst het enige is dan kan je als klant beter elders gaan kijken.

Bij Telenet was het opzet om het monopolie van PX te breken en een eigen Vlaams telecombedrijf te hebben als prijsbreker. Helaas heeft Vlaanderen ook dit compleet verprutst door het te verkopen aan buitenlanders en nu dokken we nog altijd teveel maar gaat het geld nu niet deels naar onze eigen staat/onszelf maar naar buitenlandse aandeelhouders.

Point final zou de economie voor de mens moeten dienen en niet omgekeerd oftewel werken om te leven en niet omgekeerd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”