UK: 3G?

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 480 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Over 2 weken ga ik voor 5 dagen naar Londen.
De trein en het hotel hebben wifi, maar we weten allemaal hoe goed dat soms kan gaan.

Voor onze vakantie in NL heb ik een vodafone sim gekocht en daar staat nog €7,90 tegoed op waar ik thuis niets mee ben en voor €7 kan je een unlimited bundel activeren voor een week.
Mijn flybox ga ik niet mee nemen, dat neemt wat te veel ruimte in de rugzak in, maar mijn kleine mifi kan wel mee. Die heeft wel enkel 3G.
In NL is dat al afgeschakeld, weet iemand hoe dat zit in de UK?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 83 keer

Bericht

Ik zou er niet op rekenen. Hier spreken ze van een (volledige?) uitschakeling van 3G vanaf juni dit jaar voor Vodafone: https://www.which.co.uk/reviews/mobile- ... 8ou1e1RXJA
Hier is er nog geen sprake van Londen maar mogelijk wordt deze pagina niet up to date gehouden? https://www.vodafone.co.uk/help-and-inf ... switch-off.

Langs de andere kant, hun netwerkkaart spreekt nog over 3G in Londen: https://www.vodafone.co.uk/network/status-checker
Maar in hoeverre deze up to date is als ze in volle afschakeling zitten is natuurlijk de vraag.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
Bedankt: 504 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Kan je niet roamen?

Anders is Airalo (eSIM) een optie, heb het geactiveerd voor 2 GSM's zonder problemen. Heb nog een reductiecode als je interesse hebt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb het niet echt nodig.
We hebben elk 12GB (via youfone die de UK nog binnen de EU ziet) wat normaal gezien ruim voldoende is. Het hotel heeft ook wifi.
We hebben enkel internet nodig om onze planning te zien, plekken te reserveren, maps,... dus niet veel.
De enige reden waarom ik de mifi zou mee nemen is omdat die heel klein is en de belwaarde gaat anders toch verloren. Maar als die niet gaat connecteren is het ook niet de moeite.
Extra kosten ga ik er niet voor maken en onze gsm's hebben geen eSIM.

Ondertussen:
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
Bedankt: 504 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Met 12 GB ga je ruim toekomen als dat is wat je wil doen. Ik had 2 jaar geleden weinig problemen in the UK met data of GSM.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het enige wat ik me nog afvraag is of de mifi op andere netwerken zou gaan zoeken.
Ik heb een Nederlandse Vodafone SIM. Zou die enkel op vodafone UK zoeken of op alles wat beschikbaar is?