TV kijken : alternatieve hardware ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik zit met een ruimte waar ik PXM TV zou willen , hier is geen bekabeling enkel Wifi.
Ik zou kunnen kijken via de Picx app en streamen naar chromecast maar dit werkt echt niet goed ,wil op de goede oude manier kunnen zappen.
Heeft er iemand een idee of alternatieve manier om zoiets te verkijgen.
Extra huur android box kan niet doordat deze geen Wifi heeft.
Ik zou kunnen kijken via de Picx app en streamen naar chromecast maar dit werkt echt niet goed ,wil op de goede oude manier kunnen zappen.
Heeft er iemand een idee of alternatieve manier om zoiets te verkijgen.
Extra huur android box kan niet doordat deze geen Wifi heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 112 keer
- Recent bedankt: 3 keer
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.6_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.6_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Is iets duurder dan een chromecast, maar je zou een (tweedehandse) Apple TV kunnen kopen, daarvoor is de Pickx app wel beschikbaar.
->https://apps.apple.com/be/app/proximus- ... nes&ct=fnd
De afstandsbediening is wel geen traditionele, en als je niet in het Apple ecosysteem is de meerwaarde voor de rest beperkt.
De afstandsbediening is wel geen traditionele, en als je niet in het Apple ecosysteem is de meerwaarde voor de rest beperkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 255 keer
- Bedankt: 206 keer
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ridge.html
Ik gebruik al 9 jaar dit soort oplossing zonder enige hick-up, maar dan wel verbonden met PC ipv TV box. Tegenwoordig noemt PX dit een wifi "booster" en rekent een maandvergoeding aan...
Ik gebruik al 9 jaar dit soort oplossing zonder enige hick-up, maar dan wel verbonden met PC ipv TV box. Tegenwoordig noemt PX dit een wifi "booster" en rekent een maandvergoeding aan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 912 keer
- Bedankt: 3524 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Wat jij nodig hebt is een AP die kan ingesteld worden als "wireless client" of ook "station mode" genoemd.helmuteke schreef: 03 aug 2023, 12:45 ik gebruik de wifi niet van PXM , zo powerline's is ook beetje zo zo vindt ik .
Huis heeft volledige wifi 6 dekking (TP-link)
Dat hoeft niet noodzakelijk de Proximus WiFi bridge zijn, kan van gelijk welk merk.
- de wireless client wordt via WiFi verbonden met een access point van jouw WiFi netwerk.
- de decoder wordt via UTP verbonden met de WiFi client
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
Zoek eens naar deze - VONETS VAP11AC - de "nieuwe" versie heeft zelfs een kleine ventilator om te koelen.....ik heb de oudere versie en die wordt wel goed warm maar met deze heb ik al een proximus decoder laten weren via mijn wifi netwerk. Heeft een usb connector voor de voedingspanning zodat je deze kunt afnemen van je decoder.philippe_d schreef: 03 aug 2023, 13:48 Wat jij nodig hebt is een AP die kan ingesteld worden als "wireless client" of ook "station mode" genoemd.
Dat hoeft niet noodzakelijk de Proximus WiFi bridge zijn, kan van gelijk welk merk.
de wireless client wordt via WiFi verbonden met een access point van jouw WiFi netwerk.
de decoder wordt via UTP verbonden met de WiFi client
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
- Bedankt: 55 keer
Hey Philippe, ik probeer deze opstelling te laten werken maar helaas...philippe_d schreef: 03 aug 2023, 13:48 Wat jij nodig hebt is een AP die kan ingesteld worden als "wireless client" of ook "station mode" genoemd.
de wireless client wordt via WiFi verbonden met een access point van jouw WiFi netwerk.
de decoder wordt via UTP verbonden met de WiFi client
Heb een EnGenius ENH200 verbonden met de BBox3 en krijg op m'n laptop (via ethernet aan de EnGenius) een IP adres van de modem.
bij het verbinden van de 2de decoder (v6) krijg ik volgende melding:
Code: Selecteer alles
Het IP-adres kon niet gevonden worden bij het verbinden met het Proximus-netwerk. Kijk de verbindingen na van je modem en je decoder en start je decoder opnieuw op
Dit zijn de geavanceerde instelling van het AP:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 93 keer
Dit is effectief de gemakkelijkste oplossing. Niets van prutsen met netwerk.Stroper schreef: 03 aug 2023, 12:53 Is iets duurder dan een chromecast, maar je zou een (tweedehandse) Apple TV kunnen kopen, daarvoor is de Pickx app wel beschikbaar.
Bij Proximus ook te verkrijgen met korting als je een contract van 2 jaar aangaat.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_apple_ ... le-tv.html
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Heb paar maand ook een Apple TV aangekocht via Proximus om de decoder te vervangen.
Ga je echt geen spijt van krijgen...ding is supersnel, remote is zalig. Ding is eigenlijk overpowered
. Moest er nu nog een Goplay app beschikbaar worden voor de Apple TV heb je imo geen nood aan de Pickx app...
En komt nog meer tot zijn recht als in het Apple ecosysteem zit.
Ga je echt geen spijt van krijgen...ding is supersnel, remote is zalig. Ding is eigenlijk overpowered

-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Was dat toestel verbonden met je 2.4GHz WIFI netwerk van je bbox, of met het 5GHz netwerk? Ik heb zelf namelijk in het verleden ondervonden dat de decoder enkel leek te werken wanneer de WIFI bridge (die dan via ethernet aangesloten was op de decoder) verbonden was met het 5GHz netwerk (en dus niet wanneer deze verbonden was met het 2.4GHz netwerk).
-
- Starter Plus
Klein vraagje rond cable cutting... Indien je decoder buiten gooit (in mijn geval bij Orange), kan je dan wel nog naar "Analoge" televisie kijken? Of komen ze nog steeds een filter zetten dat alle TV signaal blokkeert
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 503 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik heb telenet ongeveer 2,5 jaar geleden opgezegd en heb enkel nog edpnet internet.
Als ik wil kan ik nog "analoog" kijken, maar de tuner van mijn TV haalt er niet alle kanalen uit.
Maar eerlijk? Dat heb ik enkel even gedaan toen ik eens zonder internet zat en na een kwartier had ik er genoeg van. Het live aanbod is al maar belabberd en dan nog niet kunnen pauzeren was voor mij de doorslag om de radio op te zetten en een boek te nemen.
Telenet moet fysiek je aansluiting afsluiten om dit te voorkomen, maar dat gebeurt heel zelden.
Als ik wil kan ik nog "analoog" kijken, maar de tuner van mijn TV haalt er niet alle kanalen uit.
Maar eerlijk? Dat heb ik enkel even gedaan toen ik eens zonder internet zat en na een kwartier had ik er genoeg van. Het live aanbod is al maar belabberd en dan nog niet kunnen pauzeren was voor mij de doorslag om de radio op te zetten en een boek te nemen.
Telenet moet fysiek je aansluiting afsluiten om dit te voorkomen, maar dat gebeurt heel zelden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 83 keer
Er bestaat geen analoge TV meer, alleen het digitaal compact signaal dat te bekijken is met een CI module. Stiekem TV kijken omdat er nog geen filter is geplaatst is niet cable cutten, je kijkt gewoon illegaal via diezelfde "cable". Voor zover dat überhaupt nog mogelijk is met dat gecodeerde compact signaal.nbrys schreef: 04 okt 2023, 06:53 Klein vraagje rond cable cutting... Indien je decoder buiten gooit (in mijn geval bij Orange), kan je dan wel nog naar "Analoge" televisie kijken? Of komen ze nog steeds een filter zetten dat alle TV signaal blokkeert
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 163 keer
Correctie: voor het digitaal compact signaal heb je geen CI module nodig! Deze zitten ongecodeerd op de kabel en kun je via een gewone (recente met dvb-c tuner) tv ontvangen. Wanneer je het volledige tv-aanbod van Telenet wil bekijken, heb je minimum wel een CI+ kaart nodigvverbeke schreef: 04 okt 2023, 08:25 Er bestaat geen analoge TV meer, alleen het digitaal compact signaal dat te bekijken is met een CI module. Stiekem TV kijken omdat er nog geen filter is geplaatst is niet cable cutten, je kijkt gewoon illegaal via diezelfde "cable". Voor zover dat überhaupt nog mogelijk is met dat gecodeerde compact signaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 121 keer
Fout, kan ook zonder CI module. Is gewoon dvb-c signaal en sommige zenders zijn vrij beschikbaar. CI module is enkel voor zenders te unlocken die je per se wilt.
@nbrys
Je mag en kan daar niet op rekenen. Het al dan niet steken van een filter is beetje random en kan na x dagen al of pas na x jaren.
Het is idd strikt niet toegelaten, omdat je niet de rechten hebt om die te bekijken.
-
- Elite Poster
Was dus 2.4Ghz.thvranken schreef: 03 okt 2023, 22:04 heb zelf namelijk in het verleden ondervonden dat de decoder enkel leek te werken wanneer de WIFI bridge (die dan via ethernet aangesloten was op de decoder) verbonden was met het 5GHz netwerk (en dus niet wanneer deze verbonden was met het 2.4GHz netwerk).
Iemand die hier meer over weet?
Heppie NY!
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Kan ik Apple TV gebruiken om Proximus TV diensten via Pickx app te kijken, zonder BBox als modem (bv. met Fritzbox als modem).Sunz schreef: 02 okt 2023, 07:30 Heb paar maand ook een Apple TV aangekocht via Proximus om de decoder te vervangen.
Ga je echt geen spijt van krijgen...ding is supersnel, remote is zalig. Ding is eigenlijk overpowered. Moest er nu nog een Goplay app beschikbaar worden voor de Apple TV heb je imo geen nood aan de Pickx app...
Ik gebruik nu v7 set top box (met bbox als modem).
-
- Starter Plus
- Bedankt: 1 keer
Werkt maar is echt een bagger app...moet em continu heropstarten de app...MisterFiLou schreef: 23 nov 2023, 09:47Kan ik Apple TV gebruiken om Proximus TV diensten via Pickx app te kijken, zonder BBox als modem (bv. met Fritzbox als modem).Sunz schreef: 02 okt 2023, 07:30 Heb paar maand ook een Apple TV aangekocht via Proximus om de decoder te vervangen.
Ga je echt geen spijt van krijgen...ding is supersnel, remote is zalig. Ding is eigenlijk overpowered. Moest er nu nog een Goplay app beschikbaar worden voor de Apple TV heb je imo geen nood aan de Pickx app...
Ik gebruik nu v7 set top box (met bbox als modem).
Apple TV is echt wel top.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 360 keer
- Bedankt: 520 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik heb de Apple TV 4K ook en dat werkt goed maar die app van PX is inderdaad om te huilen. Loopt vaak vast en moet heropgestart worden. Ik heb nu geen PX-TV meer en kijk vooral via TV Vlaanderen en de apps van de zenders. Tot nu toe loopt dat vlot.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb meerdere toestellen aangesloten op mijnen oled en ik merk op als ik van de ene naar de andere aanzet en overschakel dat die er soms last van heeft, al ben ik daarom niet zeker dat dat het probleem is maar vrees er wat voor.
Bij de apple tv moet ik vaak eens snel de stekker uittrekken omdat ik nimmer kan kijken, die laad bv mijn opgeladen programma's niet, dan moet ik dus de stekker uittrekken en dan is dat terug in orde, zeer zeer uitzonderlijk moet ik eens alles uitleggen zoals de modem.
Maar eenmaal het werkt is het best goed al merk ik op dat ik bij opgenomen programma's soms een haperingetje heb maar ben het al gewoon.
Nu stuurde er ene mij een android decoder op van proximus dus aangesloten en nu de komende dagen eens testen hoe dat zal werken, ik weet nog goed van ruime tijd geleden dat ik toen die box 6 keer per dag moest uittrekken, het was een ramp toen. Voorlopig nog niet voor gehad. Toestel zal mss updates hebben gekregen die hopelijk het probleem zal opgelost hebben, hoop ik.
Bij de apple tv moet ik vaak eens snel de stekker uittrekken omdat ik nimmer kan kijken, die laad bv mijn opgeladen programma's niet, dan moet ik dus de stekker uittrekken en dan is dat terug in orde, zeer zeer uitzonderlijk moet ik eens alles uitleggen zoals de modem.
Maar eenmaal het werkt is het best goed al merk ik op dat ik bij opgenomen programma's soms een haperingetje heb maar ben het al gewoon.
Nu stuurde er ene mij een android decoder op van proximus dus aangesloten en nu de komende dagen eens testen hoe dat zal werken, ik weet nog goed van ruime tijd geleden dat ik toen die box 6 keer per dag moest uittrekken, het was een ramp toen. Voorlopig nog niet voor gehad. Toestel zal mss updates hebben gekregen die hopelijk het probleem zal opgelost hebben, hoop ik.
-
- Elite Poster
Ben een nieuwe poging aan het doen, deze keer met een 5Ghz AP in repeater mode.
Het lukt me echter niet om met de BBox3 te connecteren, wel met een TP-Link.
Heb met 20, 40 en 80 MHz channel width in de AP geprobeerd en telkens een reboot gegeven.
Dan in de BBox het kanaal vastgezet ipv op auto; kan aan andere kant geen specifiek kanaal kiezen maar zie dat die op 104 staat, dus BBox ook daarop ingesteld.
Het default SSID met leestekens heb ik vervangen door iets eenvoudiger.
Zie ik iets over het hoofd?
Heb met 20, 40 en 80 MHz channel width in de AP geprobeerd en telkens een reboot gegeven.
Dan in de BBox het kanaal vastgezet ipv op auto; kan aan andere kant geen specifiek kanaal kiezen maar zie dat die op 104 staat, dus BBox ook daarop ingesteld.
Het default SSID met leestekens heb ik vervangen door iets eenvoudiger.
Zie ik iets over het hoofd?
Heppie NY!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 912 keer
- Bedankt: 3524 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Kan je nog eens uitleggen wat je precies wilt?Ernie schreef: 04 feb 2024, 02:29 Ben een nieuwe poging aan het doen, deze keer met een 5Ghz AP in repeater mode.
- je hebt dus een 5Ghz AP.
- deze moet je via WiFi verbinden met de B-box3 (op 5GHz).
- hierop sluit je de decoder bedraad aan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
1. Ja, 2,4 & 5Ghzphilippe_d schreef: 04 feb 2024, 11:56
- je hebt dus een 5Ghz AP.
- deze moet je via WiFi verbinden met de B-box3 (op 5GHz).
- hierop sluit je de decoder bedraad aan.
2. Ja, uiteraard zo gedaan
3. Ja
De WiFi verbinding naar de BBox komt niet tot stand, vandaar dat ik me afvroeg of dat het aan een instelling lag.
Heppie NY!