Telefoonnummers zien nu betalend ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo,
zoals vele trouwe klanten ben ik recent overgeschakeld naar het budget aanbod van Scarlet, voorheen met veel zenders, nu met weinig zenders en veel reclame.
Ik heb van armoede een extra pack bijgenomen om toch nog iets van kwaliteit te behouden binnen mijn televisieaanod om rustige zomeravonden.
Tegelijk is blijkbaar ook mijn nummerherkenning van mijn vaste lijn geannuleerd, zonder enig bericht en/of communicatie. Nu komt er steeds "anoniem nummer" op mijn toestel.
Ik heb Scarlet gecontacteerd en men wist mij doodleuk te vertellen dat dit nu een betalende dienst is en dat het idd.kan dat dit "opeens" is gewijzigd bij de contactwijziging.
1. weerom toont dit het achterbakse gedoe aan dat Scarlet toch steeds weer tentoonstelt t.o.v. trouwe (20 jaar!!) klanten.
2. kan contractwijziging "zomaar" zonder enige communicatie?
Ik heb Scarlet schriftelijk gecontacteerd...., benieuwd naar hun antwoord.
Zijn er nog slachtoffers van dergelijke praktijken?
Alvast bedankt voor jullie reply.
zoals vele trouwe klanten ben ik recent overgeschakeld naar het budget aanbod van Scarlet, voorheen met veel zenders, nu met weinig zenders en veel reclame.
Ik heb van armoede een extra pack bijgenomen om toch nog iets van kwaliteit te behouden binnen mijn televisieaanod om rustige zomeravonden.
Tegelijk is blijkbaar ook mijn nummerherkenning van mijn vaste lijn geannuleerd, zonder enig bericht en/of communicatie. Nu komt er steeds "anoniem nummer" op mijn toestel.
Ik heb Scarlet gecontacteerd en men wist mij doodleuk te vertellen dat dit nu een betalende dienst is en dat het idd.kan dat dit "opeens" is gewijzigd bij de contactwijziging.
1. weerom toont dit het achterbakse gedoe aan dat Scarlet toch steeds weer tentoonstelt t.o.v. trouwe (20 jaar!!) klanten.
2. kan contractwijziging "zomaar" zonder enige communicatie?
Ik heb Scarlet schriftelijk gecontacteerd...., benieuwd naar hun antwoord.
Zijn er nog slachtoffers van dergelijke praktijken?
Alvast bedankt voor jullie reply.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
Bij mijn weten is nummerweergave bij Scarlet steeds betalend geweest.
Toch bij mij. Ik ben al vele jaren klant bij Scarlet eerst met telefoon en internet, later met trio en heb nooit nummerweergave gehad
Mvg
Toch bij mij. Ik ben al vele jaren klant bij Scarlet eerst met telefoon en internet, later met trio en heb nooit nummerweergave gehad
Mvg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat dacht ik ook ja, dat het altijd betalend was.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 96 keer
Dom van Scarlet. De 'vaste lijn' is nu al aan het sterven. Velen hebben die nog omdat die inbegrepen is in een pack. Ik denk dat bij heel veel mensen er niet eens een telefoon op aangesloten is. Moeten betalen voor nummerweergave maakt het product nog minder nuttig. Daarmee kunnen je eventueel bepaalde soorten oproepen blokkeren zodat je minder oproepen krijgt van de helpdesk van Microsoft.
Maar Scarlet mag dat doen natuurlijk. Downgrade, nieuwe overeenkomst, nieuwe voorwaarden.
Bij EDPnet heb ik nog steeds gratis weergave oproeper. Was ook zo bij WeePee en OVH. Een account nemen bij OVH zal wel goedkoper zijn dan de gratis vaste lijn van Scarlet met betalende weergave oproeper.
Maar Scarlet mag dat doen natuurlijk. Downgrade, nieuwe overeenkomst, nieuwe voorwaarden.
Bij EDPnet heb ik nog steeds gratis weergave oproeper. Was ook zo bij WeePee en OVH. Een account nemen bij OVH zal wel goedkoper zijn dan de gratis vaste lijn van Scarlet met betalende weergave oproeper.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 638 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Je bent zelf ingegaan op een ander aanbod, dat betekent dat je eigenlijk een ander contract aangaat, en in dat nieuwe contract kunnen dingen verwijderd zijn die in je vorig contract wel zaten.
Dat gezegd, is dat wel superdom van hen.
Dat gezegd, is dat wel superdom van hen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Opzeggen die handel
Het vergt 1 keer een inspanning
Koop eenmalig een fritzbox en via ovh heb je quasi gratis telefonie met nummerbehoud, nummerherkenning en alle toeters en bellen
Koop eenmalig een Chromecast en je hebt TV zoveel als je wil, stukken beter dan lineaire TV
Kijk dan eenmaal uit naar een betaalbaar internet only abo.
Voila, hierboven staat de oplossing
Het vergt 1 keer een inspanning
Koop eenmalig een fritzbox en via ovh heb je quasi gratis telefonie met nummerbehoud, nummerherkenning en alle toeters en bellen
Koop eenmalig een Chromecast en je hebt TV zoveel als je wil, stukken beter dan lineaire TV
Kijk dan eenmaal uit naar een betaalbaar internet only abo.
Voila, hierboven staat de oplossing
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 202 keer
https://www.amazon.com.be/-/nl/Grandstr ... B00VNMWRFK
Of via OVH icm met een IP toestel...
En Xiaomi TV stick mediaplayer/chromecast voor gratis streams...
En Scarlet Loco internet only...
Of via OVH icm met een IP toestel...
En Xiaomi TV stick mediaplayer/chromecast voor gratis streams...
En Scarlet Loco internet only...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik denk dat TS, gezien hij bijbetaalt voor een extra zenderpakket, niet echt in het profiel van de cable cutter valt.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 123 keer
Als nummerweergave optioneel is en er is zelf geen telefoon aangesloten, dan hoef je die optie ook niet te nemen?WalterB1 schreef: ↑02 aug 2023, 21:29 Dom van Scarlet. De 'vaste lijn' is nu al aan het sterven. Velen hebben die nog omdat die inbegrepen is in een pack. Ik denk dat bij heel veel mensen er niet eens een telefoon op aangesloten is. Moeten betalen voor nummerweergave maakt het product nog minder nuttig. Daarmee kunnen je eventueel bepaalde soorten oproepen blokkeren zodat je minder oproepen krijgt van de helpdesk van Microsoft.
Dit is toch beter voor de consument dan dat er standaard alles "inbegrepen" is en op het einde van de rit, het pack 5euro in de maand duurder te maken?
Vooral dom dat ze dat niet doen
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1443 keer
- Bedankt: 1160 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Je moet de totaalberekening maken. Het trio pack is 42 euro. Met nummerherkenning erbij 43 euro. Dat is goedkoper dan enige andere combinatie die je gaat proberen op te maken voor triple play. Wees gewoon dankbaar voor dit voordelig aanbod.
-
- Elite Poster
Scarlet Loco (34€) + OVH (1,20€) + TV streams (gratis) is toch ook triple play, maar voor minder geld...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
- Bedankt: 460 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik heb zelf geen klassieke TV meer, dus kan goed vergelijken.
Die apps en streams, allemaal goed, maar het is niet hetzelfde. Als je belang hecht aan TV versta ik dat mensen ervoor willen betalen.
-
- Elite Poster
Ik hecht vooral belang aan content, vandaar dat wij hier lineair kijken aanvullen met streams. Zowel betalend (Netflix) als gratis (zie onderschrift)...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 875 keer
- Bedankt: 3363 keer
- Recent bedankt: 49 keer
Denk het niet. Scarlet heeft zijn klanten verplicht overgeschakeld
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat doet zelfs niet ter zake omdat nummerweergave altijd betalend geweest is.
En ja, je had/hebt de mogelijkheid om "kosteloos op te zeggen" omwille van deze wijziging.
J.
En ja, je had/hebt de mogelijkheid om "kosteloos op te zeggen" omwille van deze wijziging.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Daar slaat U letterlijk de nagel op de kop
Toegevoegd na 4 minuten 4 seconden:
Eigenlijk was ik best tevreden met dat Scarlet One gedoe aangezien ik soms ook de duitstalige zenders raadpleegde, nu krijg ik uiteindelijk een hoop zenders met een nog grotere hoop reclame.
UIteindelijk ben ik reeds lang een trouwe klant en in mijn, welisaar ouderwetse instelling misschien, loont trouw nog steeds....
Bij Scarlet niet dus....
Maar soit...dit gezegd zijnde....denk ik ook niet dat er gras veel groener is aan de overkant.
ik blijf waar ik ben, denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 58 keer
Nummerweegave is bij mij nog altijd aangevikt,en betalend ik had er eigenlijk nog niet op gelet. Heb dat ook al zeer lang, maar ik gebruik het vast toestel alleen maar bijv. om naar de belastingdienst/of pensioenen te bellen of naar vrienden op een avond m.a.w. als het risico op een lang gesprek zeker aanwezig is.
Het bedrag daarvoor is 1,02 euro per maand.
Het bedrag daarvoor is 1,02 euro per maand.