Pagina 1 van 2

OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 01 aug 2023, 17:45
door Gigabit
Beste,

Inmiddels klant bij het VOIP-pakket van OVH (1,20/maand) met een nieuw OVH-nummer (03/...) en een Yealink dect-telefoon die bij het abonnement bij OVH aangekocht is. Werkt perfect, zowel bellen als gebeld worden.

Nu zou ik het Telenet-nummer (03/...) willen porteren naar OVH. Ik heb reeds in het webportaal en de handleiding gevonden hoe ik dat moest doen, maar ik heb hiervoor nog de volgende vragen:

1) Als ik het goed begrijp, bevat mijn account dan 2 nummers, het nieuwe nummer van OVH en mijn oude Telenet-nummer, zonder extra maandelijkse meerkocht (alias in hetzelfde account) en komen telefoonoproepen naar mijn oude Telenet-nummer zonder iets extra in te stellen binnen op de Yealink?
2) Ik wil ook dat wanneer er gebeld wordt met de Yealink (uitgaande oproep) dit gebeurt met het Telenet-nummer en niet met het OVH. Wat dien ik hier voor in te stellen op de Yealink en in het OVH-webportaal? Op dit punt begrijp ik de (Franse) handleiding van OVH niet.

Alvast bedankt!

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 01 aug 2023, 19:30
door philippe_d
Kort antwoord op beide vragen:
  1. Juist. Binnenkomende oproepen op beide nummers komen op jouw VoIP toestel.
  2. De keuze van het uitgaand telefoonnummer moet je instellen in de OVH manger.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 02 aug 2023, 11:49
door Gigabit
Duidelijk, bedankt!

Nog één vraagje: bij het porteren wordt als optie om een lijn te kiezen waarnaar het nummer wordt doorgestuurd.

Afbeelding

Moet ik hier gewoon mijn bestaande OVH-nummer kiezen of dit gewoon leeg laten? Dat inkomende nummers worden doorgestuurd naar dat nummer is ok, maar ik wil dus voor uitgaande oproepen mijn geporteerd nummer gebruiken. Of is dit iets dat ik achteraf pas kan instellen?

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 02 aug 2023, 16:29
door raf1
Ja, je moet vanzelfsprekend de inkomende oproepen doorsturen naar je OVH-telefoonlijn. Anders zal je telefoontoestel niet rinkelen als iemand je aloude bekende nummer belt.
Daarnaast moet je de nummerweergave aanpassen van de uitgaande oproepen wanneer de nummeroverdracht is voltooid.
Met die twee instellingen te wijzigen zal je telefoonlijn functioneren zoals je gewoon bent.

Wat je wel misschien nog moet nakijken is op welke manier je persoonsgegevens en telefoonnummer in de telefoongids worden gepubliceerd: https://help.ovhcloud.com/csm/fr-voip-p ... =KB0039281

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 02 aug 2023, 23:17
door Gigabit
Bedankt, portatie is inmiddels gestart!

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 25 okt 2023, 22:54
door DarkV
Ik heb deze van mij ook zonet gestart... PDF via eID ondertekend, hopelijk is dat in orde.

Het OVH nummer komt al prima binnen op m'n Unifi Talk PBX.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 31 okt 2023, 19:15
door DarkV
DarkV schreef: 25 okt 2023, 22:54 Ik heb deze van mij ook zonet gestart... PDF via eID ondertekend, hopelijk is dat in orde.
En plots was mijn portering verdwenen zonder enige info... ticket aangemaakt en de uitleg was dat TN zo snel niet kon porteren :bang:

In plaats van de datum dus te beschouwen als ASAP dropt men gewoon doodsimpel het ganse request :bang:

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 31 okt 2023, 23:42
door Ernie
DarkV schreef: 31 okt 2023, 19:15 En plots was mijn portering verdwenen
Exact hetzelfde meegemaakt een paar dagen geleden!
Er werd ook een datum voorgesteld, die gekozen en toen bleek dat te snel te zijn.

Ik was eerst wel wat pissed maar achteraf bekeken, wat maken die paar dagen nu nog en vooral: voor 1,2€/maand, wie kan daar aan tippen qua prijs <-> gebodene...

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 31 okt 2023, 23:52
door DarkV
Het gaat er gewoon om dat je bij OVH opgeeft "as soon as possible"... dan moet men aan TN geen strikte datum geven maar evenens asap.

Enfin, nieuwe poging hier vandaag... maar nu zie ik weer preferred porting date 6 Nov 2023.

Het feit dat de portering bij OVH ook gewoon verdwijnt zonder enige opgave van reden is eveneens absurd vind ik.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 31 okt 2023, 23:55
door Ernie
Ja, is idd vreemd.
Ik heb de 2de keer 'asap' gekozen en dat heeft wel goed uitgepakt..

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 01 nov 2023, 07:13
door raf1
Het feit dat Telenet niet kan volgen, is de oorzaak van deze absurditeit!

ASAP portering van één telefoonnummer moet wettelijk gezien altijd binnen één werkdag uitgevoerd worden.
Anders heb je recht op 3 euro compensatie per dag vertraging. Die compensatie moet OVH aan jou betalen en terugvorderen van Telenet.

Wellicht heeft OVH geen zin om die compensatieregeling te volgen en uiteindelijk op te draaien voor de nalatigheid van Telenet.

Interessante case voor het BIPT: je kan je verhaal best eens mailen naar numbering (at) bipt.be

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 01 nov 2023, 11:45
door Ernie
Hier het overzicht van planning bij het kiezen van ASAP.
Om te verwachten dat dit binnen 1 dag kan gebeuren is toch wel een beetje teveel van het goede!
Wat met weekend/feestdagen/... tussenin?
Ondanks dat een deel zeker geautomatiseerd is moeten er nog mensen aan te pas komen en verwachten dat ze op u zitten te wachten om u meteen te helpen... en dat voor een dienst die 1,2€/maand kost.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 03 nov 2023, 12:58
door DarkV
Ik zit momenteel in dezelfde status... van Telenet heb ik reeds een mail gehad dat m'n product is aangepast (al komt de lijn nog steeds bij Telenet toe).

Portering zou gebeuren op 6 november.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 03 nov 2023, 15:03
door Splitter
raf1 schreef: 01 nov 2023, 07:13 ASAP portering van één telefoonnummer moet wettelijk gezien altijd binnen één werkdag uitgevoerd worden.
Anders heb je recht op 3 euro compensatie per dag vertraging. Die compensatie moet OVH aan jou betalen en terugvorderen van Telenet.
dat is niet helemaal correct: een nummerportatie kan ten vroegste 24u na "NU" uitgevoerd worden, rekening houdend met werkdagen (ma-vr) & werkuren (9-17).
als ik bv NU een portatie zou aanvragen, zou deze pas uitvoerbaar zijn maandag om 15h.

operatoren dienen in principe wél binnen bepaalde tijden de nummerportaties te aanvaarden/weigeren, en de uitvoering (opstart & voltooiing) van de portatie dient wel binnen 1 werkdag rond te zijn (dus in dit voorbeeld zou de portatie rond moeten zijn VOOR dinsdag 15h)


hier kan je de compensatieregeling van het BIPT voor natuurlijke personen mbt portaties terugvinden: https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... que_nl.pdf

let wel dat de voorbeelden dus nog zijn van in de tijd dat er effectief een installatie diende te gebeuren alvorens je nummer te porteren,
dus ze zijn niet echt meer van toepassing in de dag van "online bestellen & activeren" (als iemand het bipt nu nog kan uitleggen dat het systeem van de portaties in belgie zelf ook nog wat gemoderniseerd mag worden om hiermee rekening te houden....)
Ernie schreef: 31 okt 2023, 23:42
DarkV schreef: 31 okt 2023, 19:15 En plots was mijn portering verdwenen
Exact hetzelfde meegemaakt een paar dagen geleden!
Er werd ook een datum voorgesteld, die gekozen en toen bleek dat te snel te zijn.
mogelijks is ovh hun systeem niet optimaal ingesteld voor belgische nummerportaties, waardoor ze de aanvraag inschieten met een te vroege uitvoeringsdatum, dat geweigerd zal worden, en ze dus het geheel als geweigerd zetten/verwijderen ?

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 03 nov 2023, 18:38
door DarkV
Splitter schreef: 03 nov 2023, 15:03 mogelijks is ovh hun systeem niet optimaal ingesteld voor belgische nummerportaties, waardoor ze de aanvraag inschieten met een te vroege uitvoeringsdatum, dat geweigerd zal worden, en ze dus het geheel als geweigerd zetten/verwijderen ?
Een beetje absurd om het dan te weigeren ipv. gewoon asap uit te voeren.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 03 nov 2023, 22:15
door Splitter
"gewoon asap uitvoeren" is iets dat niet echt bestaat bij (fixed) nummerportatie...
1 enkel nummer moet minstens 24u op voorhand ingegegeven worden, kan enkel tijdens kantooruren geporteerd worden, en als het systeem of de andere carrier zegt "njet" dan begint het van vooraf.

dus als ovh de aanvraag zou indienen met een datum die dat niet respecteert, zal dat niet aanvaard worden, en is dat dus "een weigering".

de vraag zou dan eerder zijn waarom ovh hun systeem niet rechtzet (enfin, of voor belgie schuinzet)

als ik de screenshot van hierboven bekijk zou dat volgend overzicht van de portatie geven:

- de eerste 3 (form) zal de LOA (overdrachtsformulier) zijn
- de volgende 2 zijn de aanvraag van de portatie en de respons van de oude operator
- 6 is "wachten op de portatiedatum" (dus de effectief aangevraagde datum om de portatie te kunnen opstarten, bij screenshot is dat dus 2 nov)
- de andere 3 zijn de effectieve uitvoering zelf en volgen elkaar op (start van portatie tot voltooiing van de portatie)

ik denk dat het vooral zal mislopen als je de portatie de volgende dag wil, of in een weekend, of op een vrijdag terwijl de LOA nog niet geverifieerd werd bv.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 08 nov 2023, 11:36
door DarkV
Ondertussen is m'n ex-Telenet nummer sinds gisteren actief bij OVH.

Werkt prima in combinatie met m'n Unifi Talk installatie.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 09 nov 2023, 08:24
door mgo72
Een vraagje pff topic.

Weet iemand of die nummers bij OVH een sms kunnen ontvangen? Die van Telenet konden dat.

Dient om whatsapp business te activeren.

Bedankt.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 09 nov 2023, 22:28
door DarkV
Proximus laat niet toe dat je een SMS wil versturen naar een niet-mobiel nummer... staat dus los van OVH.

Misschien dat het vanaf andere providers wel lukt.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 13 nov 2023, 23:35
door Ernie
Hier is het uiteindelijk wel goed afgelopen na dat ene akkefietje.
Toch wel goede service bij OVH!

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 26 apr 2024, 12:32
door pussyfooter
Net met OVH een halfuur aan de lijn gehangen. Ik heb net hetzelfde voor. Portatie van PX naar OVH aangevraagd op woensdag 24 april met datum 30 april. Gisteren 25 april het ondertekende "mandat de portabilié" toegevoegd in de "espace client" en bam, vandaag alles weg. Na telefonisch contact werd er gewoon gewag gemaakt van een weigering van PX. Was dinsdag 30 april nu echt een onrealistische datum?

ok, ik probeer het straks met portatie "asap"

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 26 apr 2024, 13:35
door Splitter
pussyfooter schreef: 26 apr 2024, 12:32 Was dinsdag 30 april nu echt een onrealistische datum?

je geeft gisteren pas de LOA door, dus ja.
laten we zeggen dat ze deze vandaag willen verwerken, en het om een enkel nr gaat (dus geen reeks):

- ze moeten de LOA controleren
- ze moeten een aanvraag opstarten, dewelke minstens 24u (weekend niet meegeteld) ver de toekomst in ligt
- ze moeten zorgen dat er genoeg extra tijd is om eventueel manuele interventies te doen (bv doorsturen LOA en bevestiging krijgen van andere operator)
- dan moet er nog een accept komen
- en dan moeten ze nog de verwerking kunnen uitvoeren op dat moment (vermoedelijk doet ovh dit in batches, dus ook met beperkingen)

het zou dus in theorie, afhankelijk van de snelheid van verwerking, de juistheid van je gegevens, en de reactie van proximus gekund hebben,
maar dat zou geen speling geven aan ovh als er wat misloopt.
(en dan kan je beter zeggen njet, dan 'oeps, datum gemist')

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 26 apr 2024, 14:30
door pussyfooter
Bedankt Splitter. Toch klopt er volgens mij iets niet. Net aanvraag gedaan met "asap" en krijg als "preferred porting date" 2 mei nadien te zien in mijn "espace client". Dat is dus eigenlijk 1 werkdag minder dan bij mijn eerste aanvraag :-) Hopelijk is dit een intern dingetje en gaat de portatie nu wel door....

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 26 apr 2024, 16:32
door Joe de Mannen
maar deze keer heb je er van in het begin alle documenten bijgestoken ? ik denk dat daar het verschil zit.
J.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 26 apr 2024, 17:13
door Splitter
idd zoals Joe zegt, je eerste aanvraag was pas een "aanvraag" toen je dat overdrachtsdocument aanleverde, niet "toen je de aanvraag deed".
gezien dat document er nu wel is, heb je dus ipv 3 dagen (laten we uitgaan dat de 25ste dat document niet meer bekeken werd, en zoals gezegd telt het weekend niet mee) de volle 5 dagen, dat is dus net geen verdubbeling van termijn, en dat kan al vlug wat verschil maken.

verder is het "preferred", dus "we proberen tegen" en niet "we moeten dan" - het kan dus, indien nodig, aangepast worden naar wat later ook.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 26 apr 2024, 23:33
door pussyfooter
Wel, sinds 1 mei een feestdag is, kunnen we enkel speculeren over de berekening. Ach maakt niet uit, ik hoop dat ik maandag nog iets vind onder " Pending porting processes".

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 12 sep 2025, 19:39
door satsurfer
woensdagavond nr.portering aangevraagd, donderdag 6u AM mail met LOA. over de middag in hun webclient gestopt én gemaild. (bizar dat er enkel staat mailen of per post opsturen). Nu ook niets meer te zien. Van EDPNET terug naar OVH.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 16 sep 2025, 18:06
door satsurfer
Nog altijd niets te zien...nu terug aanvragen?

Vanmorgen kreeg ik bericht dat nr. geporteerd werd. En getest en het werkte.

De 2de aanvraag heb ik dus geannuleerd.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 18 sep 2025, 22:45
door satsurfer
Antwoord op mijn ticket, dat porteringsaanvraag plots verdwenen was op 12/9 (uitvoering zou op 15/9 zijn)
17/9 's morgens ticket OVH gestart (staat voltooid, zonder reactie)

Op 16/9 ticket s'avonds naar Edpnet gestuurd met overdragformulier (geen reactie op)
Op een oud ticket van 2020, is er toegevoegd: (en nu On Hold)
Porting status: Request accepted
Window start: 19/09/2025 08:00:00
Window end: 03/10/2025 08:00:00

OVH zegt dat het 2 x geweigerd werd....op 19/9? en we zijn zelfs nog geen 19/9

Nr. geporteerd, maar geen inkomende gesprekken (dacht dat ik wel kon 2 dagen terug, maar niet goed opgelet mss. Was mss. nog via edpnet toen)

reactie OVH:

"Beste satsurfer,

U geeft aan dat er een probleem is met de nummerportabiliteit, waarvoor mijn excuses.

Om op uw bericht te reageren: wij beslissen niet om uw portabiliteit stop te zetten, dat doet de overdragende operator.

In het geval van een Franse portabiliteit worden wij en de klant op de hoogte gebracht van het probleem en kunnen wij de situatie snel corrigeren.

In het geval van een Belgische portabiliteit krijgen wij geen enkele terugkoppeling van de operator en wordt de portabiliteit automatisch verwijderd. Wij moeten technisch nagaan wat er is gebeurd, zodat u de portabiliteit correct opnieuw kunt starten.

In uw geval heeft de overdragende operator uw portabiliteit tweemaal geweigerd, op 15 en 19 september.

Ik raad u aan om contact met hen op te nemen om de reden voor deze weigering te achterhalen, aangezien dit niet van ons afkomstig is.

Vervolgens kunt u uw portabiliteit opnieuw uitvoeren met de juiste gegevens zoals de operator verwacht.
Wij kunnen u niet helpen als de procedure voor portabiliteit niet wordt opgestart zoals de overdragende operator dat vereist.

Hier vindt u de handleiding voor het porteren van een Belgisch nummer:
https://help.ovhcloud.com/csm/fr-voip-p ... =KB0039277

Fijne dag gewenst.

Om ons uw antwoord te sturen, gaat u rechtstreeks naar uw ondersteuningsaanvraag CS11738005 met behulp van de knop "Actie". In geval van een weigering wordt u ook gevraagd om ons extra informatie te bezorgen.

Let op: als wij binnen zeven dagen geen reactie van u ontvangen, wordt dit verzoek automatisch gesloten.

Met vriendelijke groet,
J* L.
Het OVHcloud-team

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 18 sep 2025, 23:33
door Splitter
ik vermoed dat ze met de weigering bedoelen dat het geweigerd werd voor portatie OP 19/09, zal wel een taalbarriere zijn wss :)

verder klopt het grotendeels:
- nieuwe operator voert aanvraag in
- oude operator moet aanvraag accepteren
- nieuwe operator moet portatie opstarten (op portatiedag)
- oude operator moet portatie accepteren

dat ze geen feedback krijgen is ook redelijk correct, meestal krijg je voor een geweigerde portatie een code die niet al teveel zegt (meestal in de trend van foute groepering, foute klantgegevens, of onvolledige range, maar in alle 3 de gevallen is dat meestal niet genoeg informatie voor een nieuwe aanvraag correct in te voeren)

sowieso lijkt het me dus dat het nr wss niet geporteerd zal zijn, en moet je voor problemen nog bij edpnet zijn.
voor de overdracht moet je echter bij de nieuwe, dus ovh, zijn (zelf de LOA naar edp sturen zal weinig opbrengen, ovh moet dit doen indien edpnet daarom vraagt)

als je mij het nummer even geeft, kan ik wel kijken bij welke operator het nu zit alsook wanneer de laatste uitgevoerde overdracht is,
maar ik vermoed gewoon dat het zal zijn zoals ovh zegt: nog steeds bij edpnet, en geweigerd door edpnet.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 18 sep 2025, 23:53
door satsurfer
https://www.crdc.be/crdcnli2/CRDC
zit nog bij Edpnet.

Maar ik zie nr. wel in mijn client staan bij OVH. Uitgaand stuurt hij nieuw nr. mee.
Ook redirection van SIP lijn naar de oude Epdnet
ovh_1.png
ovh_2.png
Moet ik nu terug opnieuw portering aanvragen?
Schermafbeelding 2025-09-18 235354.png

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 18 sep 2025, 23:57
door Splitter
- de publieke crdc site is niet realtime (een portatie zie je ten vroegst de dag erna pas op de publieke site)
- ovh voegt (zoals ze in hn documentatie uitleggen) het nummer toe een aantal dagen alvorens de geplande portatie uitgevoerd zal worden zodat je het kan instellen
(maar de routing doen ze, natuurlijk, pas na de portatie zelf)

en ja... als ovh zegt dat het geweigerd werd door edp, moet je de aanvraag opnieuw indienen.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 21 sep 2025, 22:37
door satsurfer
Nog altijd EDP op crdc.

"U dient dit verder op te nemen met uw nieuwe provider OVH,
Zij hebben de portatie geannuleerd op 17/09.
Wijzelf kunnen geen portatie weigeren indien deze correct wordt aangevraagd."

Heb een nieuwe nummerportatie aangevraagd vorige week, maar geen LOA (mandat de portabilité à signer) van ovh ontvangen.
****************
Hier is de vertaling naar het Nederlands:


---
Goedendag satsurfer

Ik bevestig u dat de overdraagbaarheid eerst werd aanvaard en daarna zonder enige reden door de Belgische operator werd geweigerd.
Kunt u mij een factuur van minder dan drie maanden oud van deze operator bezorgen, zodat ik contact met hen kan opnemen?

Daarnaast zie ik dat u opnieuw een overdrachtsaanvraag hebt ingediend. Het spijt me, maar dit zal geen enkel effect hebben om via hun dienst te 'forceren' (3 herlanceringen van overdraagbaarheid). We moeten begrijpen wat zij verwachten, en de beste manier is dat onze portabiliteitsdienst dit met hen opneemt.

Dank u voor uw antwoord."**

Hier is de vertaling naar het Nederlands:


---

Goedendag satsurfer
Aangezien u een nieuwe nummerportering heeft opgestart zonder ons technisch antwoord af te wachten, moeten we wachten tot deze in fout gaat om hen te kunnen contacteren.
Ik nodig u uit om opnieuw contact met ons op te nemen als u merkt dat deze eveneens in fout gaat.
Dank u voor uw geduld.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 22 sep 2025, 09:50
door Splitter
sowieso:

1) moet jijzelf altijd bij de nieuwe operator zijn, niet de huidge (het is de nieuwe operator die het moet regelen met de oude)
2) kan een operator een portatie wel weigeren, of die nu geldig is of niet, een weigering blijft -technisch- gewoon mogelijk, en let ook op de "indien deze correct wordt aangevraagd" toevoeging van edp - ze zeggen dus niet of ovh alles (wat edpnet wenst) hebben aangeleverd.

als het "te lang duurt" of je gelooft 1 van beide partijen niet, kan je altijd vragen aan de ombudsdient/bipt om je de transactieberichten te bezorgen van het bipt,
dan kan je perfect zien tussen de operatoren wie wat op welk moment gedaan heeft.
(of ze het gaan aanleveren, geen idee, maar je kan het proberen)

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 22 sep 2025, 17:54
door satsurfer
22/9 10.15 u.

"Bonjour,

Vous avez demandé la portabilité de votre numéro de
téléphone 050******.

Cette demande a bien été acceptée par l'opérateur EDPnet
et sera effective à partir de 2025-09-24.

Pour profiter de votre numéro porté, nous allons le
déclarer sur le réseau OVH 48 heures avant la date de portabilité.
Vous pourrez alors le retrouver dans votre manager.

Nous vous remercions pour votre confiance.


Bien cordialement,

L'équipe OVHcloud Telecom"
*****************************
zelfde dag 16.45 u. :bang:

Zoals gewoonlijk, niet duidelijk waar?! ga geen nieuwe aanvraag starten....

Dear Customer,

This belgium phone number is part of your account: 003250******

The related postal address entered is not valid.
Reason given by CNDB (Central National DataBase):
Operator check: Operator of ListingTelcoID 'C0049' differs from Operator of number '050******'.

Therefore, you must validate this information again in your control panel:
https://www.ovhtelecom.fr/manager/#/telecom/telephony/

Postal address is used by emergencies services, it is your responsability to fill it properly.

wat staat hier verkeerd?
Schermafbeelding 2025-09-22 180327.png

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 22 sep 2025, 22:23
door Splitter
ze geven je aan dat de portering nu aanvaard is (en ze het nr 48u voor portatie op het netwerk activeren),
maar dat je gegevens voor de CNDB niet geldig zijn (dat is de dienst die de 100 gebruikt om je fix nr te herleiden naar een postcode/adres als je de nooddiensten belt)

ze geven dus gewoon aan dat die gegevens niet overeenkomen tussen was er reeds instond bij de huidige operator (kan trouwens leeg zijn zelfs, als edp dat nooit heeft doorgestuurd) en wat jij aan ovh hebt gegeven.
vandaar vragen ze nu gewoon dat je jouw gegevens dubbelcheckt en corrigeert, zodanig dat zij wettelijk in orde zijn met het BIPT en co (want het is aan de nieuwe operator om te zorgen dat jouw gegevens in de CNDB correct zijn)

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 23 sep 2025, 15:46
door satsurfer
Bedankt voor uw verduidelijkingen.

Dit is dus gerelateerd aan een fout in de contactgegevens voor het nummer 003250******, dat niet correct is ingevuld om te koppelen aan het CNDB.

Om dit te doen, moet u naar de contactgegevens gaan die verbonden zijn met uw configuratienummer.

Vervolgens moet u het complement van het straatnummer (verplicht veld) bijwerken en dit onderaan de pagina bevestigen.

Hierbij vindt u de handleiding die ik niet in mijn eerste bericht had toegevoegd, mijn excuses daarvoor:
https://help.ovhcloud.com/csm/fr-voip-p ... =KB0039281

Vandaag dan mijn gasfactuur en edpnetfactuur adres omcirkelt. Dan vroeg hij mijn nr. en belde hij mij....

Dus blijkbaar moet voor de Belgische overheid iets staan, A of B.....Leeg kan niet, ook al heeft mijn huisnr. geen A.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 23 sep 2025, 16:36
door Splitter
in de screenshot die jij post, is volgens diezelfde screenshot "complement d'adresse" niet verplicht.
maar, alweer: de gegevens moeten overeenkomen met wat er voorheen instond, dus als dat leeg was of net niet bij edp, zal dat mogelijks wel verplicht zijn.
alternatief is er een issue met de integratie van ovh, maar dat lijkt me sterk dat die niet in orde zou zijn.

ik zie wel dat die "complement du numero dans la voie" een dropdown is, dus als daar a/b instaat en geselecteerd moet worden,
zou het toch lijken dat er ergens ineen of andere (belgische) database wel een a/b staat.

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 23 sep 2025, 17:18
door satsurfer
dit was nieuw zei hij...vind het toch zeer onduidelijk hoor. En al zou het verkeerd staan bij Edpnet (mijn factuur staat juist), dan is het aan OVH om te checken dat het juist staat, 2 factuurbewijzen gestuurd. Soit, als zij huisnr. + A willen hebben, so be it. De brandweer zal me wel vinden. En hij bleef voet bij stuk houden dat Edpnet weigerde...soit, welles/nietes....

Re: OVH: nummer overzetten

Geplaatst: 26 sep 2025, 22:30
door satsurfer
nog steeds niet geporteerd. Moest sowieso tot maandag wachten. Dan gingen ze het bekijken.