Windows recovery onleesbaar beeld

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 345 keer

Bericht

Hallo,

Ik heb van een kennis nog een mini-pc gekregen, die in de kast verzeild was geraakt.
Na het proberen Windows 10 te her installeren via de gedownloade tool van Windows om een opstartbare USB te maken, zie ik een vervormd scherm waar precies de muis toch wel op lijkt te reageren, en een keuze voor het OS "zichtbaar" is, het scherm lijkt een kwartslag gedraaid.

Even een Ubuntu image geïnstalleerd als test en dit werkt perfect (hardware is OK dus), helaas alle partities er af gegooid.
Dan maar proberen de display drivers volgens een tutorial in de boot.wim te integreren omdat ik een driverprobleem vermoed, maar helaas werkt dit ook niet.
Wegens toch al enige ouderdom vind ik op basis van het serienummer geen recovery terug op de website van de fabrikant, dus ook hier geen oplossing.

Iemand tips, of iets gelijkaardigs tegengekomen?

Afbeelding
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 116 keer
Provider

Bericht

Is dat toevallig een toestel met twee grafische kaarten? dus een IGFX en een "discrete"? Want het lijkt op een defecte soldering in de grafische chip, maar dan kan het niet dat alleen Windows er last van heeft. Maar wel als Ubuntu met de IGFX werkt.
honda4life
Moderator
Moderator

Bericht

Neen, het is zo'n tablet-achtig iets met een Atom CPU/GPU.
Windows startte min of meer eerder op, buiten wat vervelende errors (malware etc vermoed ik).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

eventueel een unattended installer creeren en hopen dat hij na de installatie wel normaal beeld geeft?
https://learn.microsoft.com/nl-be/windo ... windows-10
heb er wel na Windows 7 geen ervaring mee...
honda4life
Moderator
Moderator

Bericht

Zo heb ik het toch gedaan en de drivers voor de grafische "kaart" er in gestoken...
Deze komen via de fabrikant en zijn gebaseerd op het serienummer.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

maar doet die volledig automatisch de installatie? Dat zal wel nodig zijn omdat je niets kan lezen
heeft deze pc een vga of hmdi uitgang? Kan je daar iets op aansluiten om misschien wel een goed beeld te krijgen
honda4life
Moderator
Moderator

Bericht

Het is helaas mini HDMI, geen verloopstuk helaas.
Inmiddels de image gevonden op de Lenovo website, helaas werkt de tool niet voor download :-(
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 70 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Soms kan je in zulke toestellen in de bios-settings de resolutie van het interne scherm instellen. Misschien dat daar iets fout ingesteld staat. Eventueel op te lossen met reset van de bios.
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23