Probleem: mijn vrouw kon niet meer bellen (SMS/data niet geprobeerd) met jimmobile prepaid hoewel ze nog wel €2.02 belwaarde had. Na bijladen werkte het wel. Ik meen mij te herinneren dat alles bleef werken tot je krediet op nul stond vroeger.
Is er iets veranderd? Op hun site is niets te vinden.
Belkrediet niet op maar toch niet kunnen bellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 462 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Eerstelijns-oorzaken:
* Krediet was vervallen, ook al was het nog zichtbaar. Laatste herlaaddatum (voor die van vandaag) eens nagaan.
* Kaart is gedeactiveerd (kan wel uitgesloten worden gezien het werkte na herlading)
* Eerdere transactie of verbruik heeft het krediet beneden 8 cent gebracht of geautoriseerd, maar die transactie is nog niet gepost of de autorisatie is nog niet vrijgegeven
* De telefoonoproep was naar een premiumnummer, of van of naar een gebied zoals Eritrea, of van of naar een satelliet zoals Iridium, of van of naar een cruiseschip (of in de buurt van zo'n schip) of van of naar een vliegtuig, waarvoor de kost meer dan 2.02 EUR/min bedraagt (gezien de eerste minuut altijd aangerekend wordt).
Indien allemaal negatief dan is er obv de Algemene Voorwaarden geen reden te vinden waarom de verbinding geweigerd zou worden. Mogelijks ben je wel akkoord gegaan met andere (niet-publieke) voorwaarden waar dat wel bepaald is, bijvoorbeeld nav een promotie.
* Krediet was vervallen, ook al was het nog zichtbaar. Laatste herlaaddatum (voor die van vandaag) eens nagaan.
* Kaart is gedeactiveerd (kan wel uitgesloten worden gezien het werkte na herlading)
* Eerdere transactie of verbruik heeft het krediet beneden 8 cent gebracht of geautoriseerd, maar die transactie is nog niet gepost of de autorisatie is nog niet vrijgegeven
* De telefoonoproep was naar een premiumnummer, of van of naar een gebied zoals Eritrea, of van of naar een satelliet zoals Iridium, of van of naar een cruiseschip (of in de buurt van zo'n schip) of van of naar een vliegtuig, waarvoor de kost meer dan 2.02 EUR/min bedraagt (gezien de eerste minuut altijd aangerekend wordt).
Indien allemaal negatief dan is er obv de Algemene Voorwaarden geen reden te vinden waarom de verbinding geweigerd zou worden. Mogelijks ben je wel akkoord gegaan met andere (niet-publieke) voorwaarden waar dat wel bepaald is, bijvoorbeeld nav een promotie.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
- Bedankt: 481 keer
- Recent bedankt: 9 keer
1. nope bij herladen was het aangeduide krediet nog steeds €2.02
2. nope
3. nope want krediet was nog steeds hetzelfde.
4. nope Gewoon naar haar moeder (terugbellen wegens te laat om op te nemen) en daarna naar huis.
5. nope al jaren Jim en geen promoties.
Ik gebruik mijn Jimmobile meestal tot er tussen €0.5-1 over is. Enig verschil is dat het bij mij om een SIM in een hotspot gaat i.p.v. een GSM.
2. nope
3. nope want krediet was nog steeds hetzelfde.
4. nope Gewoon naar haar moeder (terugbellen wegens te laat om op te nemen) en daarna naar huis.
5. nope al jaren Jim en geen promoties.
Ik gebruik mijn Jimmobile meestal tot er tussen €0.5-1 over is. Enig verschil is dat het bij mij om een SIM in een hotspot gaat i.p.v. een GSM.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 462 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dan zie ik iig op basis van de voorwaarden geen reden waarom de oproep geweigerd werd.
Contact opnemen met klantendienst dus, tenzij iemand anders hier nog raad zou weten.
Contact opnemen met klantendienst dus, tenzij iemand anders hier nog raad zou weten.
-
- Member
- Bedankt: 12 keer
Ik meen mij wel te herinneren dat bij Jim Mobile het dikwijls niet meer lukte om mijn belwaarde (die nog geldig was) op te bellen als mijn belwaarde onder de euro zat terwijl ik dus nog eigenlijk een aantal minuten zou moeten kunnen bellen naar gewone nummers. Sms en data werkte dan wel nog. Herladen loste het probleem telkens op.
Zou eigenlijk sowieso niet mogen als uw saldo nog geldig is en het verbruik bijgewerkt. Dan zou je tot de laatste minuut uw saldo moeten kunnen opbellen.
Zou eigenlijk sowieso niet mogen als uw saldo nog geldig is en het verbruik bijgewerkt. Dan zou je tot de laatste minuut uw saldo moeten kunnen opbellen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
- Bedankt: 481 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ter info, er was geen melding wat er mis ging enkel een soort "bezettoon". Na het laden, een paar minuten later, was alles weer normaal. Ik ga hen in elk geval contacteren hierover.
Bye, Maurice
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Wij hier ook al ongeveer een week niet kunnen bellen, noch gebeld worden bij Jim. Sms en mobiel internet geen probleem. Méér dan genoeg belkrediet. Enige workaround is toestel op 2G zetten. Nieuwe sim en eens in ander toestel steken allemaal vruchteloos geprobeerd.