Hey Telecom: nummer opzeggen: een onmogelijke opdracht voor de helpdesk?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

Ik heb op dit moment 2 SIM kaarten, dus 2 telefoonnummers bij Hey Telecom.
Stel dat ik één van de twee wil opzeggen, het nummer zal niet overgedragen worden, enig idee hoe lang dat duurt tussen het aanvragen van de opzegging, en het effectieve moment waarop die SIM kaart niet meer kan gebruikt worden om te bellen en te surfen?
En ook of er een SMS gestuurd wordt om te verwittigen dat de opzegging aan het gebeuren is?
Laatst gewijzigd door boulder 07 aug 2023, 13:25, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

Dit blijkt precies een groot probleem voor Hey Telecom.
Zo te zien, als het niet heel eenvoudig is, is de ondersteuning bijzonder laag.
Ik heb op donderdagavond 21:20 of zo gevraagd om die extra SIM stop te zetten.
Ze hebben daarvoor een webpagina.
Ik had online gevraagd hoe lang dit ging gebeuren, of het een automatisch proces was, en of er een verwittiging zou komen naar de SIM kaart die geannuleerd wordt.

Antwoorden op donderdagavond waren:

1) het is een automatisch proces
2) het duurt maximaal 48 uur, en vermits het een automatisch proces is, maakt het niet uit wanneer de opzegging start
3) er komt geen verwittiging naar de SIM kaart, wel een verwittiging per email dat de annulering aangevraagd werd.

Aanvraag via hun webpagina ingediend, bevestiging per email gekregen van de aanvraag tot stopzetting.
De dag erop nog eens gecontroleerd met de helpdesk, om zeker te zijn dat het wel degelijk dat GSM nummer is dat geannuleerd wordt, en niet het ander.
Alles OK.
Na 48 uur was het natuurlijk niet geannuleerd.
Opnieuw contact gehad met de chat helpdesk.
Andere medewerker zegt mij dat het geen automatisch proces is, en dat het maandag zal opgepikt worden, het zou 2 dagen duren.
Merk op dat zij al een volledige werkdag gebruikt hadden (op vrijdag).
Dinsdag nog eens contact gehad, volgens deze medewerker moet er iets fout gelopen zijn, maar ze kunnen pas achteraf zeggen wat dan juist het probleem was.
Het zou nu maximum 5 dagen duren, in geval van technische problemen.

Ik vind het straf dat het antwoord iedere keer verandert, van automatisch naar manueel, van 48 uur naar 2 werkdagen, van 2 werkdagen naar maximaal 5.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

Na de 5e dag was het nog altijd niet opgelost, en gingen ze "een spoedprocedure" starten, die nog eens maximaal 2 dagen ging duren.
Vandaag is de eerste van die 2 dagen gepasseerd, en er is nog altijd niet gestart hiermee.
Ik heb klacht ingediend bij de ombudsman voor telecommunicatie.
Op deze manier kun je dus iemand eindeloos aan het lijntje houden, want wat als de 'spoedprocedure' na 2 dagen niet opgelost is?
Nog maar eens technische problemen?
Nog maar eens 5 dagen in plaats van 2?
Om dan nadien te horen dat het toch niet gebeurd is?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2247
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 84 keer

Bericht

Ik zou daar zelf niet zoveel aandacht aan besteden aangezien het toch een nummer is die je stopzet. Je hebt een bevestiging gekregen en het is ook deze datum die zal tellen voor de facturatie. Ombudsman zal ook niet veel kunnen betekenen zolang je geen eindafrekening gekregen hebt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

Volgens hen niet, zij spreken van gewenste stopzettingsdatum, maar het kan nog eventjes duren, en tot zo lang blijf je van onze diensten gebruik maken.
Dus zij blijven gewoon verder factureren.
Het is niet dat ik verwacht dat zo'n stopzetting binnen de 5 minuten gebeurt, maar dat voortdurend opschuiven van data, en totale onzekerheid over wat er precies aan de hand is, is heel irritant.
Laatst gewijzigd door philippe_d 05 aug 2023, 06:39, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: ongewenste fullquote verwijderd
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6026
Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 1645 keer
Recent bedankt: 30 keer

Bericht

Wettelijk gezien is het poepsimpel:
Je mailt: "Ik wil mijn abonnement stopzetten vanaf datum X". Dan is elke operator wettelijk verplicht om de facturatie stop te zetten vanaf datum X.
Dat werkt langs twee kanten, jij bent niet meer verplicht om het abonnementsgeld te betalen vanaf datum X.
Hoe de operator dit technisch regelt maakt voor jou als klant niets uit. De operator moet jou een correcte eindfactuur bezorgen. Foutieve facturen betwist je en betaal je niet.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2247
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 84 keer

Bericht

Wel opletten met minimum termijnen van contracten! Maar idd zoals gezegd: als je correct opzegt volgens de algemene voorwaarden van het contract dan telt die datum.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

lithion schreef: 05 aug 2023, 18:55 Wel opletten met minimum termijnen van contracten! Maar idd zoals gezegd: als je correct opzegt volgens de algemene voorwaarden van het contract dan telt die datum.
En mogen zij dan iedere keer andere voorwaarden noemen?
De eerste keer 48 uur automatisch, dan 2 werkdagen manueel, dan maximaal 5 werkdagen in geval van problemen.
Na 5 werkdagen 'spoedprocedure' gelanceerd.
Vandaag 7e werkdag bezig, resultaat?
Mailtje gekregen dat het abonnement omgezet is naar 40Gb.
"Mijn aanvraag" is dan behandeld.
Vrijdag heb ik klacht ingediend bij de ombudsman.

Moet ik hun gedrag nu als incompetentie of als onwil klasseren?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

Ondertussen van de helpdesk te lezen gekregen dat ik daar niet meer terecht kan, omdat er een klacht loopt bij de ombudsman.
Het moet nu door de "gespecialiseerde diensten" behandeld worden, en ik moet mij wenden tot de ombudsman.
Voor mij is dit gewoon pure onwil.
Men doet precies alsof een nummer schrappen de moeilijkheidsgraad heeft als een raket naar de Maan sturen.
Men zegt ook nergens wat het probleem is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 mei 2011, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Zodra je een klacht indient bij de ombudsdienst , verloopt alle communicatie tussen u en de provider via de ombudsdienst. De ombudsdienst zal optreden als tussenpersoon.

Dat is dus perfect normaal dat men u in dit geval niet meer rechtstreeks te woord kan staan.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

Fallschirmjaeger schreef: 09 aug 2023, 07:51 Zodra je een klacht indient bij de ombudsdienst , verloopt alle communicatie tussen u en de provider via de ombudsdienst. De ombudsdienst zal optreden als tussenpersoon.

Dat is dus perfect normaal dat men u in dit geval niet meer rechtstreeks te woord kan staan.
OK, dus dan hebben zij 10 dagen om een standpunt in te nemen.
De providers krijgen toch ongelofelijk veel mogelijkheden om iemand die iets opzegt nog heel lang aan zich te binden.
Eerst u een paar weken aan het lijntje houden, daarna krijgt de provider 10 dagen om een standpunt in te nemen.
Ik vraag mij af wat voor standpunt er kan ingenomen worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6026
Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 1645 keer
Recent bedankt: 30 keer

Bericht

Een abonnement opzeggen betekent schriftelijk een zelfgekozen opzegdatum meedelen aan je operator.
Als je dat niet gedaan hebt, maakte je zelf de eerste fout.

Je kan nu nog steeds via de ombudsman meedelen dat je het abonnement met onmiddellijke ingang op datum van vandaag wil stopzetten.
Dan is facturatie vanaf 10 augustus zonder voorwerp en kan je onterechte facturen voor de periode vanaf 10 augustus betwisten.

Opzeggen is simpel en logisch, maar je maakt het jezelf moeilijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5708
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 139 keer

Bericht

Maar dan zijn ze wel sluw, want als je wilt opzeggen, dan verwijst men naar een webform.
Als je dat volgt krijg je een bevestiging dat je opgezegd hebt, maar daar staat geen datum op.
Dus ze zorgen er zelf voor dat die datum er niet opstaat, zodat ze dan nadien eindeloos kunnen rekken.
opzegging zonder datum.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door on4bam 09 aug 2023, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullqoute verwijderd
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6026
Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 1645 keer
Recent bedankt: 30 keer

Bericht

Niet eindeloos, maximaal een maand tenzij er een andere opzegtermijn in de algemene voorwaarden staat.

Ja, die standaard-formulieren zijn sluw. Sommige operatoren bellen je dan terug om te vragen waarom je weggaat en bieden dan opeens een promotie aan. Dat mogen ze doen, maar jij bent niet verplicht om daarop in te gaan of zelfs te antwoorden.

Als je geen opzegdatum kan ingeven, is dat ook op het randje van de wet. Meld zeker aan de Ombudsman dat bij een opzeg via het standaard opzegformulier je geen opzegdatum kon kiezen en dat je er dus vanuit gaat dat de opzeg onmiddellijk ingaat.