Na ontevredenheid over Scarlet overweeg over te stappen naar Orange.
Coax ligt hier binnen en is werkend voor TV signaal.
Glasvezelkabel ligt in de straat en voor de deur, naar de woning brengen zal ongeveer 25 meter lengte bedragen.
Voorheen deed Fluvius dit, maar die zijn daar mee gestopt, in de Orange shop weten ze dit op vandaag ook niet.
Fluvius verwijst door naar Wire, echter daar is geen info over aansluitingen te vinden.
Mochten jullie meer weten, laat iets horen, regio is Diksmuide.
https://glasvezel.fluvius.be/
Kostprijs indien voorhanden had ik graag vernomen.
Klant worden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1698 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Orange moet je kunnen informeren.
Gewoon bestellen.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... home-fiber
Op privéterrein zal je zelf een wachtbuis en/of microduct tot in je woning moeten aanleggen waar Wyre de fiberkabel kan doorduwen: zie FTTH-brochure https://www.wyre.be/nl/netaanleg
Gewoon bestellen.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... home-fiber
Op privéterrein zal je zelf een wachtbuis en/of microduct tot in je woning moeten aanleggen waar Wyre de fiberkabel kan doorduwen: zie FTTH-brochure https://www.wyre.be/nl/netaanleg
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 32 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De nog goed werkende (tv signaal) Coax kabel die hier binnen ligt is schat ik wel 30 jaar oud, zal deze nog te gebruiken zijn voor de Internet aansluiting of moet er een nieuwe komen.
De buitenkabel vertrekt boven van een paal in de straat voor de woning naar de buitenmuur woning, gaat vervolgens naar binnen tot aan de contactdoos (zonder onderbreking).
Dateert dus van voor het telenet tijdperk.
Signaal = 84 %
Kwaliteit = 72 %
zonder versterker
Een glasvezel kabel kan ik niet ondergronds leggen wegens dik beton die dat verhindert, zou enkel kunnen bevestigd aan een scheidingsmuur buiten die van de rooilijn tot aan de woning loopt. Of ze daar mee akkoord zouden gaan ?
De buitenkabel vertrekt boven van een paal in de straat voor de woning naar de buitenmuur woning, gaat vervolgens naar binnen tot aan de contactdoos (zonder onderbreking).
Dateert dus van voor het telenet tijdperk.
Signaal = 84 %
Kwaliteit = 72 %
zonder versterker
Een glasvezel kabel kan ik niet ondergronds leggen wegens dik beton die dat verhindert, zou enkel kunnen bevestigd aan een scheidingsmuur buiten die van de rooilijn tot aan de woning loopt. Of ze daar mee akkoord zouden gaan ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1698 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Misschien ligt de telefoonkabel in een wachtbuis. De microduct voor fiber (1 centimeter dik) kan daar dan wel bijgestoken worden. Dan is dat kwestie van dat eens na te kijken.
Een raketboring onder de betonplaat is ook mogelijk. Te bespreken met een aannemer die zulke werken kan uitvoeren.
Je kan ook op de bestaande coaxkabel aansluiten maar je zal moeten ondervinden (net zoals bij Scarlet) of de kwaliteit van de internetverbinding voor jou oké is.
Een raketboring onder de betonplaat is ook mogelijk. Te bespreken met een aannemer die zulke werken kan uitvoeren.
Je kan ook op de bestaande coaxkabel aansluiten maar je zal moeten ondervinden (net zoals bij Scarlet) of de kwaliteit van de internetverbinding voor jou oké is.
-
- Pro Member
Telefoonkabel ligt aan de andere kant van de woning, en is aangesloten aan de overkant van de straat, deze optie valt dus af.
Kan de huidige coax kabel getest worden of deze voldoende is voor internet en snelheid, met 150 Mbps download krijg ik ongeveer x 10 de snelheid t.o.v Scarlet, dat zou al een gevoelige verbetering worden.
Ik lees hier dat Wyre nog in de startblokken staat met o.a lange wachttijden enz .., dat kan later dan nog eens aan de beurt komen.
Morgen eens bellen met Orange voor meer info en een afspraak.
Kan de huidige coax kabel getest worden of deze voldoende is voor internet en snelheid, met 150 Mbps download krijg ik ongeveer x 10 de snelheid t.o.v Scarlet, dat zou al een gevoelige verbetering worden.
Ik lees hier dat Wyre nog in de startblokken staat met o.a lange wachttijden enz .., dat kan later dan nog eens aan de beurt komen.
Morgen eens bellen met Orange voor meer info en een afspraak.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
- Bedankt: 3534 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Met Signaal = 84 % / Kwaliteit = 72 % zonder versterker, neem ik aan dat je een goed signaal krijgt na plaatsing van de NIU (netwerkverdeler).Moonboy schreef: 23 jul 2023, 12:35 Kan de huidige coax kabel getest worden of deze voldoende is voor internet en snelheid, met 150 Mbps download krijg ik ongeveer x 10 de snelheid t.o.v Scarlet, dat zou al een gevoelige verbetering worden.
De Telenet technieker zal een NIU plaatsen (= basis installatie) en de kwaliteit testen, eventueel de aansluiting op de paal controleren en de (HP)filter wegnemen.
Je zal 50€ "activatie" betalen, gezien dit jouw eerste "digitale dienst" is.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Pro Member
Heeft Orange zijn eigen techniekers die de aansluiting binnen regelen, volgens de website vermoed ik van wel, heeft u daar info over.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... e-internet
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... e-internet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
- Bedankt: 3534 keer
- Recent bedankt: 18 keer
In principe zorgt Telenet voor de basis installatie (= plaatsen NIU).
Orange technieker sluit modem aan, test internet, etc ...
Orange technieker sluit modem aan, test internet, etc ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Het zou ook een Orange (onderaanneming) technieker kunnen zijn die dat doet, zoals bij mij het geval was (vervanging NIU bij Orange installatie).philippe_d schreef: 24 jul 2023, 20:56 In principe zorgt Telenet voor de basis installatie (= plaatsen NIU).