Hey telecom - transfer

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 842 keer
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Nota: gelieve u te onthouden van commentaar over 'hoe goed het wel is bij provider XYZ'. Ik start deze thread gewoon om wat extra materiaal te geven voor mensen die evt denken van over te stappen op Hey. We zien wel waar we uiteindelijk eindigen, ik heb wel nog wat geduld.

Op 4/7 Hey Telecom besteld, na m'n eigen abonnement gemigreerd te hebben van ons bedrijfsplan naar een pay&go. Twee dagen niks gehoord, dan eens contact opgenomen, bleek dat - omdat ik die sim niet geactiveerd had - ze die niet konden verhuizen. Ok, mijn fout. In orde gebracht, ze hadden het opnieuw in gang gezet.

Twee dagen niks... terug contact opgenomen op 6/7 - blijkbaar was er een staking bij het bedrijf dat de SIMkaarten verwerkt, maar dat was opgelost dus die kaart zou eerstdaags moeten toekomen. Indien niet vroegen ze van adhv case <nr> terug contact op te nemen.

Op 10/7 nog niets in de bus dus contact opgenomen. Verteld medewerker dat de SIM-aanvraag (na opnieuw doorsturen van de transfer request) niet was doorgestuurd naar de backend (grrrr).

13/7 krijg ik een telefoontje van hun uit om eens te polsen wat de status is van de activatie. Ik vermeld dat ik nog altijd geen SIM ontvangen heb. Persoon aan de lijn zegt dat ik een SIM kan halen bij een Orange winkel, en dan bellen op nr <x> met PIN <y>.

14/7 ga ik die halen (Orange medewerker valt uit de lucht maar geeft me uiteindelijk wel een sim mee) - ik bel dat nr, persoon aan de lijn valt evenzeer uit de lucht maar wilt dus wel de simkaart gebruiken... geeft een fout, case wordt doorgezet naar de backend.

Processie van Echternach.

Geen slecht woord over de bereidwilligheid van de medewerkers, maar 't is geen manier om nieuwe klanten te werven. Gelukkig bel ik *zeer* weinig, en heb ik een 2e sim waar voldoende data op zit dus heb ik wel geduld... maar na bijna 2 weken zou het wel fijn zijn dat het in orde geraakt ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

Hier van Telenet naar Orange overgestapt, op de 18de vorige maand aangevraagd en ik dacht de 6de deze maand actief, aangezien ze met een spam nummer gebeld hadden (Samsung gebruikt Hiya, ik heb die optie staan op praktisch enkel 100% zeker spam blokkeren, dus vermoed dat dit de marketing afdeling van Orange was, gezien het op de 17de begon en de bestelling niet afgerond was, dus ongerelateerd) vroeg ik Orange waarom.

Dan kreeg ik eerst te horen, dat is ons nummer niet, dan zeg ik dat het begonnen is nadat ik mijn nummer bij Orange ingevuld heb en als ik terugbel krijg ik te horen dat het Orange is, na wat aandringen (toch eens kijken of het zeker hun nummer niet is, etc) is het dan toch Orange Business :bang:

Na wat heen en weer met de support was mijn nummer nog bij hun actief van toen ik vorig jaar overgestapt was (vandaar dat ik niet kon overstappen, ze hebben mij hier geen mail van gestuurd, ik weet dit enkel omdat ik zelf contact opnam), misschien gaat er wel wat meer mis daar?

Heb wel compensatie gekregen (-25% voor 3 maanden, maar ik moet de factuur nog krijgen, mogelijks hebben ze de optie van 20Euro aangerekend die toen gratis was maar toen ik actief werd niet meer) had niet eens compensatie vermeld in de gesprekken, heb er dus ook niet voor gevraagd, maar vorige keer ook gekregen toen esim activeren misliep en ik 2dagen zonder diensten zat (was toen 5euro voor abo van 20euro eenmalig).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Bericht

Vandaag nog eens gebeld, zelfde verhaal, case zit bij het backend team...

En krijg ik daarnet de melding van bpost dat m'n sim op komst is... Halleluja!

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 85 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Proximus bedrijfsauto naar Pay and Go en dan naar hey. Het is bij mij ook beginnen mislopen omdat ik eveneens de Pay and Go niet eerst had geactiveerd. Ik ben naar een px winkel gegaan en daar paspoort laten koppelen. Om ondertussen was het kwaad al geschied. Aanvraag was bij hey al beginnen lopen. Alles laten annuleren en opnieuw begonnen en toen lukte het wel.

Wat er is misgegaan met je simkaart die je moest ophalen bij Orange: de helpdeskmedewerker heeft orange en hey door elkaar gehaald denk ik. Ik heb toen ook 1 van de keren naar hey gemaild en toen kan het antwoord ook ondertekend door Orange (terwijl de
Inhoud van de mail duidelijk van toepassing was op hey)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Bericht

Vandaag de Hey Sim in de bus. Niet te activeren, weliswaar.

Daarnet telefoon gekregen van Orange dat het probleem zou opgelost zijn en de portatie weldra zal starten. Let's hope.

Update 20/07:

Color me surprised, vandaag toch de SMS gekregen dat de portatie in gang gezet is. Who knows.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ondertussen nog altijd niet overgezet. Terug contact opgenomen met Hey: "er is een fout opgetreden bij de overdracht, ik heb case XXX aangemaakt"

Zucht.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Bericht

Vandaag eindelijk in orde geraakt.