Modem restart

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
logic00
Starter
Starter

Bericht

Ik heb net gebouwd en ben vorige maand klant geworden bij Scarlet (met Trio abonnement). Meteen na installatie heb ik de Bbox v3+ vervangen door een FritzBox 7590AX.
Ik heb gedurende een maand, tijdens de laatste periode van de bouw onafgebroken internet gehad en kon het alarm en mijn domotica op punt stellen via de WIFI die ik had opgezet.

Voorbije weekend zijn we dan verhuisd en wilde ik de televisie aansluiten. Ik las dat de LAN poorten 3 en 4 (?) niet meer gebruikt konden worden voor televisie en dus wilde ik de BBox aansluiten op de TV, de DSL aansluiting van de NTP doos aansluiten op de Bbox, en dan een connectie leggen tussen de Bbox en de FritzBox via WAN om dan in mijn FritzBox opnieuw aan te loggen met de PPPoE gegevens. Vanaf dat moment is mijn DSL connectie erg instabiel en begint de Bbox modem voortdurend te herstarten. Ik heb dan steeds enkele minuten een DSL signaal en vervolgens herstart de modem en herhaalt dit proces zich.

a) Ik heb vervolgens mijn FritzBox afgekoppeld van de Bbox. Om verder te testen heb ik enkel de UTP kabel van mijn decoder (V5C) insteken en de DSL kabel. Het probleem met de modem bleef aanhouden. Er is soms enkele minuten TV signaal, maar het valt voortdurend weg.

b) Een tweede test scenario was om de DSL kabel opnieuw aan te sluiten op de FritzBox. Terug naar de setup zoals voorheen zonder TV. Maar dat werkt nu ook niet meer. Dus geen TV en geen internet meer.

Dan maar Scarlet bellen. Ik sluit dus alles opnieuw aan volgens scenario a) . Proximus technieker komt langs en vermoed dat er een kortsluiting zit in de NTP doos. Hij vervangt de printplaat van deze NTP doos. De modem blijft nadien nog steeds herstarten. Ik had nog een modem liggen van mijn vorige woning en die heeft hij er ook eens tussen geplaatst. Nog steeds heb ik een onstabiel DSL signaal (op de modem gaat de LED eerst traag pinken, dan snel pinken tijdens het connectieproces en vervolgens enkele minuten branden, waarna dan de volledige modem herstart).

Technieker beweert dat de modem kapot is. Maar ik trek dat in twijfel doordat we getest hebben met een 2e modem. Plots krijgt hij het werkend, maar een half uur na zijn vertrek valt het DSL signaal opnieuw weg. Scarlet opnieuw gebeld. Ze gingen nu een nieuwe modem opsturen (wordt morgen bezorgd) en nog een technieker langssturen (morgen voormiddag). Dit zal naar alle waarschijnlijkheid geen Proximus technieker zijn, maar een Scarlet installateur en ik twijfel een beetje aan de kwaliteitszorg / en het feit dat men een oplossing kan aanreiken. De modem vervangen zal het probleem volgens mij niet oplossen. Vermoedelijk zit ik dus nog tot volgende week zonder internet en TV (mentale voorbereiding).

Heeft iemand nog zulke problemen gehad en/of heeft iemand een idee wat hier gaande is? Het zou fijn zijn indien dit probleem nog voor het weekend opgelost kan worden, maar dat wordt krap.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 1634 keer
Recent bedankt: 19 keer

Bericht

De DSL-kabel lijkt hier de constante.

Kortsluiting in de DSL-kabel?
Invoerkabel en NTP losgekomen door trillingen tijdens bouwwerken?
Corrosie door vochtigheid tijdens de bouwwerken?
Met een licht schuurpapiertje de kopereindjes van de invoerkabel opschuren en terug bevestigen op de zwarte klem kan ook helpen.
Donvald
Starter
Starter

Bericht

Zit er ergens een draadbreuk? Ik denk dat de ingangskabel vanaf de straat ergens beschadigd kan zijn. Is er internet bij slecht weer?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
Bedankt: 484 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik denk dat het na 3 maanden al wel opgelost is :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com