Twee aanbieders met de Fritzbox

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
kippewit
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Hallo

Ik gebruik een Fritz!box 7530 AX om mijn voip telefonie te regelen. Daarop heb ik twee telefoonnummers ingesteld, A (via edpnet) en B (via OVH). Ik wil graag A gebruiken voor inkomende gesprekken en B voor uitgaande gesprekken, dus dat heb ik zo ingesteld op de fritzbox (telefonie > apparaten > uitgaande oproepen). Is het mogelijk om bij de uitgaande oproepen toch het telefoonnummer van A te tonen als uitgaand nummer, en niet dat van B? Zodat de mensen die ik opbel nog steeds mij "oude" nummer zien dat ze kennen (A) en niet het nieuwe (B)?

Bedankt!
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Indien je je uitgaande nummer B kan 'screened' laten zetten met het nummer van edpnet (A), zullen de oproepers je oude nummer zien.

Je hoeft hier dan wel geen tweede nummer te hebben voor B want dan lukt het niet. Enkel een voip-account met "screened" nummer is voldoende.

Ik gebruikt Weepee en Voiptiger en daar lukt het zeker.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1673 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Je kan met een OVH SIP Trunk een extern telefoonnummer laten valideren en als nummerweergave instellen op de webinterface van OVH: https://help.ovhcloud.com/csm/fr-voip-n ... =KB0039263
kippewit
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Aha. En dat nummer moet je niet echt porteren naar OVH? Ik kan dat gewoon bij edpnet laten staan? -- Dat zal ik nog eens goed moeten uitzoeken want als ik probeer te doen wat er op die helppagina staat, kan ik enkel nummers kiezen die ik naar OVH heb verhuisd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
Bedankt: 3463 keer
Recent bedankt: 54 keer

Bericht

Misschien heb je de vorige post niet goed gelezen, of is het je ontgaan.
Er stond duidelijk dat je hiervoor een OVH SIP Trunk nodig hebt ("ligne Trunk").
Jij hebt geen "ligne Trunk", maar een gewone "ligne SIP".
Hierbij kan je alleen kiezen tussen het OVH telefoonnummer of (eventueel) geporteerde nummers .
Bij een "Ligne Trunk" kan je een extern (geverifieerd) nummer als nummerweergave kiezen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.