Vervolg van het verhaal: storing opgelost rond 10.45 u.
Mijn werkgever doet terecht lastig wegens herhaalde onbereikbaarheid op korte termijn en vraagt schriftelijk bewijs van TN.
Ik bel naar de klantendienst: onbereikbaar. Ik wou vervolgens een klacht indienen via mail maar op de site las ik dat er naar een alternatief 0800 nr diende te worden gebeld. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kom vrij vlug terecht bij een medewerker die me vraagt waarom ik niet vroeger contact heb opgenomen.
Ik heb hem geantwoord: "omdat ik geen tamtam heb en niet zo luid kan roepen dat u me tot in Mechelen hoort." Toen hij nogmaals zei: "hoe zo?", heb ik hem uitgelegd dat communicatie met de buitenwereld moeilijk wordt als én vast telefonie het laten afweten én internet én mobiele telefonie het ook op hetzelfde moment laten afweten.
Ik heb hem ook trachten diets te maken dat er bij de klantendienst een wachttijd was tot 45 minuten en dat op het moment dat ik terug toch al mobiele verbinding had, na een 30-tal minuten de lijn verbroken was wegens weerom uitval mobiele tel.
Blijkbaar durven ze niet meer melden dat er een probleem is op grotere schaal in de buurt als je belt. Vroeger wist je dan direct dat het wachten was op een oplossing maar dan geven ze natuurlijk toe dat hun "oud ijzer of koper" het weer eens heeft laten afweten.
Uiteiendelijk was de TN medewerker zijn conclusie was dat er dan toch wel een ernstig netwerk probleem moest geweest zijn. Gelukkig waren we het daar al over eens

na een tiental minuten. Kwestie van efficënt werken en communiceren niet.
Vervolgens doorgeschakeld naar een technische afdeling, aldus voorgaande respondent. Daar werd de netwerk problematiek mondeling bevestigd en toen volgde de vraag of dit niet voldoende was.
Dit is niet voldoende want mijn werkgever eist een schriftelijk bewijs gezien meermaals recidief op korte termijn. Ik heb een bewijs via mail gevraagd tegen ma. a.s. zodat ik dit prompt aan mijn werkgever kan voorleggen.
En de apocalyps is compleet: ik hoor ook over fiber een niet gering aantal klachten alsook over de klantendienst van PX. Iemand zei me dat je bij (lokaal?) netwerk probleem bij Px nog altijd internet behoort omdat ze één of ander systeem zouden hebben dat maakt dat continue internet verzekert? Iemand die hier iets meer kan over zeggen?