Ook gewoon een tikje chauvinistisch doen hoor. Azerty is wat ik ooit leerde typen op een mechanische typemachine en is "Belgisch". Vandaar blijf ik dus gewoon bij azerty. Noem het misschien ook wat tegendraads zijn Nu, ik kan ook perfect qwerty als het moet, maar weiger te gebruiken voor alledag
Handen omhoog!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 1 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Azerty is helemaal geen Belgische maar een Franse standaard.
Dat men in Vlaanderen - in tegenstelling tot het overgrote deel van de rest van de wereld - nog Azerty gebruiken is omdat toen het hier werd ingevoerd België nog overheersd werd door Franse invloeden en de Franse taal in de administratie.
Tegen de wereldwijde standaard in Azerty blijven gebruiken getuigt meer van dezelfde wijdverspreide angst voor verandering dan tegen beter weten in vasthouden aan een vorm van chauvenisme.
Maar - toegegeven - in het kader van dit topic is het beter Azerty te blijven gebruiken want het onderwerp, en het administratieve/gerechtelijke dossier, speelt zich volledig in Frankrijk af.
Dat men in Vlaanderen - in tegenstelling tot het overgrote deel van de rest van de wereld - nog Azerty gebruiken is omdat toen het hier werd ingevoerd België nog overheersd werd door Franse invloeden en de Franse taal in de administratie.
Tegen de wereldwijde standaard in Azerty blijven gebruiken getuigt meer van dezelfde wijdverspreide angst voor verandering dan tegen beter weten in vasthouden aan een vorm van chauvenisme.
Maar - toegegeven - in het kader van dit topic is het beter Azerty te blijven gebruiken want het onderwerp, en het administratieve/gerechtelijke dossier, speelt zich volledig in Frankrijk af.
Sol Invictus!
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat zelfs als de ouders qwerty gebruiken, en ze verhuizen naar een land dat azerty gebruikt, dat de kinderen dan constant met azerty in contact zullen komen, op school en in de maatschappij en basically overal.duizend schreef: ↑08 jul 2023, 09:03 Wat hij jou wil laten inzien is dat je een lomperik moet zijn om qwerty te blijven typen als dit je in een benadeelt groepje plaatst.
Dan schakel je volledig over op azerty, en na een tijdje ben je qwerty “verleerd” en het probleem is opgelost.
Maar neen, het zogezegde benadeelt groepje blijft thuis qwerty typen en wil dan zaniken en zich slachtoffer voelen …
En dat ze dus automatisch niet alleen met azerty zullen leren werken, maar daar goed mee zullen leren werken (ja, niet iedereen is een blind typer, maar het is een analogie).
En dat die hun kinderen mogelijk quasi nooit met qwerty in aanraking zullen komen in hun dagelijks leven.
Dus dat hun azerty skills even goed zullen zijn als die van alle andere mensen in dat azerty land.
Ik heb het zelfs niet gehad over "willen" of "moeite doen"; dat gaat gewoon vanzelf.
Integendeel zelfs, ze gaan bijna moeite moeten doen om vlotter met qwerty te blijven werken dan met azerty.
Zet mij terug op een azerty en ik ben binnen een week of 2 terug een vloeiend azerty typer (terwijl ik dan op qwerty alweer de q/a en w/z ga beginnen omwisselen).
Ik moet daar geen moeite voor doen, het is gewoon een kwestie van de nieuwe reflexen (locatie a/q/w/z/m en de symbolen) terug een paar keer gebruikt te hebben.
De analogie is een beetje scheef, want we hebben het hier uiteraard over het NL, niet over de thuismoedertaal, die daar onafhankelijk van is.
Die (2nd gen) kinderen leren hun NL dan ook niet van hun ouders; dat is ook niet de bedoeling.
Er is een BE azerty standaard, die lichtjes verschilt van de FR azerty standaard.
Maar oorspronkelijk is azerty idd frans.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 456 keer
- Recent bedankt: 11 keer
je zit hier af te geven op een ander zijn gebrekkige taal en typt hier de ene na de andere taalfout.duizend schreef: ↑08 jul 2023, 09:03Wat hij jou wil laten inzien is dat je een lomperik moet zijn om qwerty te blijven typen als dit je in een benadeelt groepje plaatst.Dizzy schreef: ↑08 jul 2023, 08:02Voila, exact wat ik u probeer te laten inzien. Je kan meerdere talen/systemen leren maar je zal nooit in beiden perfect zijn of even goed.ITnetadmin schreef: ↑07 jul 2023, 17:21Ik kan met allebei werken, maar dat wil niet zeggen dat ik op eender welk moment even vlot met beide zou kunnen werken; toch ben ik een blind typer in zowel azerty als qwerty.
Dan schakel je volledig over op azerty, en na een tijdje ben je qwerty “verleerd” en het probleem is opgelost.
Maar neen, het zogezegde benadeelt groepje blijft thuis qwerty typen en wil dan zaniken en zich slachtoffer voelen …
Hetzelfde met een accent dat je in een benadeelt groepje plaatst.
Leer het gewoon af, of leef ermee ipv te blijven zaniken dat je benadeelt wordt.
Prachtig staaltje hypocrisie.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Van de rellen in Frankrijk naar toetsenborden... Wie had dat kunnen voorspellen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Het is een persoonlijke mening maar ik vind mensen die anderen en andere keuzes als lomp beschouwen zelf redelijk... lomp. Net zoals er niets mis is met een andere taal te spreken, is er ook niets mis met azerty of querty te typen als je dat bevalt.
Ik zanik ook niet over een dialect, integendeel, ik ben er zelfs fier op. Je leert iets af omdat het ongewenst is en dat heb ik dus niet met een dialect, voor mij is dat eerder een verrijking van taal dan een probleem. Stel dat iedereen sprak als Martine Tanghe, dat zou toch ook saai zijn en al die mooie uitdrukkingen zouden we ook verliezen. Het is nog al niet naar de wuppe
Ik zanik ook niet over een dialect, integendeel, ik ben er zelfs fier op. Je leert iets af omdat het ongewenst is en dat heb ik dus niet met een dialect, voor mij is dat eerder een verrijking van taal dan een probleem. Stel dat iedereen sprak als Martine Tanghe, dat zou toch ook saai zijn en al die mooie uitdrukkingen zouden we ook verliezen. Het is nog al niet naar de wuppe
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 467 keer
- Bedankt: 56 keer
Voor zover ik kon zien was het de agent die gedeeltelijk op de auto lag die het dodelijke schot afvuurde en niet de agent die voor het portier stond.
En waarom is het voor jou raar?
De agent in kwestie stond tegenover de bestuurder dus er was een zo goed als rechte lijn naar het lichaam om zoveel mogelijk een afketsend projectiel te vermijden.
Moest de agent die aan het portier stond geschoten hebben was die kans al veel hoger.
Een van kortbij onder een bepaalde hoek afgevuurde kogel zou zelfs het lichaam weer kunnen verlaten en nog een ander slachtoffer kunnen maken.
Heb ooit eens een programma gezien waarin werd aangetoond dat een kogel die in een lichaam terecht komt aldaar nog een hele weg kan afleggen voordat hij stopt.
Dit kan bv door op een rib af te ketsen en dan een andere richting uit te gaan.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
Dat hangt niet af van dat programma maar van de munitie die de desbetreffende ambtenaar in deze heeft gebruikt.
En bij mijn weten zijn daar nog geen officiële details over verstrekt?
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
ivob ik had het over een programma op TV. (vele jaren geleden dus niets te zien met deze zaak)
En inderdaad heeft het soort munitie een grote invloed net zoals het wapen dat werd gebruikt, de afstand tot het slachtoffer de hoek waaronder gevuurd en de plaats waar de munitie het lichaam binnen gaat.
En nee bij mijn weten zijn er nog geen details bekend gemaakt en wie weet vernemen we deze pas op de rechtzaak.
En inderdaad heeft het soort munitie een grote invloed net zoals het wapen dat werd gebruikt, de afstand tot het slachtoffer de hoek waaronder gevuurd en de plaats waar de munitie het lichaam binnen gaat.
En nee bij mijn weten zijn er nog geen details bekend gemaakt en wie weet vernemen we deze pas op de rechtzaak.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
@Petrikske
Ik bedoel niet de manier waarop maar vooral waarom. Bedoel zoals ik het zag was het lastig te bepalen of het echt om risico uit de weg te gaan of uit een emotionele reactie.
Ik bedoel niet de manier waarop maar vooral waarom. Bedoel zoals ik het zag was het lastig te bepalen of het echt om risico uit de weg te gaan of uit een emotionele reactie.
-
- Elite Poster
We kunnen miljoenen invullingen maken maar.. we waren er niet bij.
And last but not least.. had betrokken agent een relatie.
Was deze gehuwd?
Had deze kinderen?
Had deze eigendom?
Voor mij als simpele uit de stille Kempen 'zou' het makkelijk kunnen zijn om met een vingerknip 'mijn' idee te geven.
Maar dit is natuurlijk 300% fout want in de stille Kempen gebeurd nooit iets (kuch..)
Daarom is het altijd belangrijk om te proberen om zich te verplaatsen naar de situatie van het gebeuren. (niet gemakkelijk dat geef ik grif toe)
Wie weet is dit misschien ook wel '1' van de redenen dat een wedersamenstelling gebeurd op de plaats van de misdaad.
Een misdaad (of actie) ondernemen is zo gemakkelijk, maar de volledige verklaring ervan daar zijn reeds vele boeken over vol geschreven.
Duizenden elementen die niet verwaarloosd mogen worden.
And last but not least.. had betrokken agent een relatie.
Was deze gehuwd?
Had deze kinderen?
Had deze eigendom?
Voor mij als simpele uit de stille Kempen 'zou' het makkelijk kunnen zijn om met een vingerknip 'mijn' idee te geven.
Maar dit is natuurlijk 300% fout want in de stille Kempen gebeurd nooit iets (kuch..)
Daarom is het altijd belangrijk om te proberen om zich te verplaatsen naar de situatie van het gebeuren. (niet gemakkelijk dat geef ik grif toe)
Wie weet is dit misschien ook wel '1' van de redenen dat een wedersamenstelling gebeurd op de plaats van de misdaad.
Een misdaad (of actie) ondernemen is zo gemakkelijk, maar de volledige verklaring ervan daar zijn reeds vele boeken over vol geschreven.
Duizenden elementen die niet verwaarloosd mogen worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 456 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik kom zelf in aanraking met behoorlijk uitzonderlijke mensen op een uitzonderlijke plaats. Maar wel in een beschermde omgeving.
Als je eens uit je veilige nest stapt besef je echt dat agenten soms voor heel extreme situaties staan. De zaken waar een normale mens van weg loopt moeten zij naartoe gaan.
Vroeg of laat loopt dat fout, hopelijk zonder veel erg, soms fataal.
Het is dan heel gemakkelijk, maar totaal oneerlijk, om hier zomaar te veroordelen zonder de details en toedracht te kennen. Laat het gerecht zijn werk doen zonder vanaf de kant te roepen zonder dat je weet waarover het eigenlijk’echt gaat.
Als je eens uit je veilige nest stapt besef je echt dat agenten soms voor heel extreme situaties staan. De zaken waar een normale mens van weg loopt moeten zij naartoe gaan.
Vroeg of laat loopt dat fout, hopelijk zonder veel erg, soms fataal.
Het is dan heel gemakkelijk, maar totaal oneerlijk, om hier zomaar te veroordelen zonder de details en toedracht te kennen. Laat het gerecht zijn werk doen zonder vanaf de kant te roepen zonder dat je weet waarover het eigenlijk’echt gaat.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Net om het evenwicht te bewaren tussen de veiligheid van de politie en de veiligheid van de burger, zijn er "rules of engagement".
Het lijkt er toch sterk op dat die regels in dit geval flagrant overtreden zijn.
En de plunderaars etc nadien: die horen bestraft te worden, "de mantel der liefde" is op dat gedrag niet van toepassing.
Het lijkt er toch sterk op dat die regels in dit geval flagrant overtreden zijn.
En de plunderaars etc nadien: die horen bestraft te worden, "de mantel der liefde" is op dat gedrag niet van toepassing.
-
- Elite Poster
Het is net omdat men grote kans maakt om in extreme omstandigheden terecht te komen dat er strenge regels zijn en dat er hoge eisen MOETEN gesteld worden aan de agenten. Niet iedereen is geschikt om in dergelijke omstandigheden te functioneren. Een wapen mogen dragen is een uitzondering en dus moet men de regels kennen en uitvoeren. Het is aan het gerecht om dat uit te maken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Laat - toch in België - het nu net het probleem zijn dat er al geruime tijd geen hoge eisen meer gesteld worden aan wie agent kan worden. Het is roeien met de riemen die men heeft of de deur helemaal dicht doen.
Je kan als jongere tegenwoordig ook veel meer geld verdienen veilig vanachter een bureau en/of klavier dan onder het toezicht van jan en alleman dag in dag uit je handen op straat vuil te maken waarna diegenen vanachter hun bureau er vervolgens alle tijd voor nemen om al je daden genomen in chaotische omstandigheden in alle rust beetje bij beetje te analyseren om, na de nodige tijd genomen te hebben, te kunnen concluderen of men nergens een steekje liet vallen.
Wie wel nog uitermate geschikt is om in chaotische omstandigheden te blijven functioneren en veilig wapens te hanteren haakt ook meer en meer af want zijn verworven kennis en vaardigheden wordt in de privé steeds meer op prijs gesteld en degelijker verloond door wie daarvoor wel nog kan en wil betalen.
Je kan als jongere tegenwoordig ook veel meer geld verdienen veilig vanachter een bureau en/of klavier dan onder het toezicht van jan en alleman dag in dag uit je handen op straat vuil te maken waarna diegenen vanachter hun bureau er vervolgens alle tijd voor nemen om al je daden genomen in chaotische omstandigheden in alle rust beetje bij beetje te analyseren om, na de nodige tijd genomen te hebben, te kunnen concluderen of men nergens een steekje liet vallen.
Wie wel nog uitermate geschikt is om in chaotische omstandigheden te blijven functioneren en veilig wapens te hanteren haakt ook meer en meer af want zijn verworven kennis en vaardigheden wordt in de privé steeds meer op prijs gesteld en degelijker verloond door wie daarvoor wel nog kan en wil betalen.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 251 keer
- Bedankt: 202 keer
Tja, de gevolgen van doorgedreven "marktwerking" beginnen zichtbaarder te worden: Frankrijk, Nederland...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
En niet vergeten dat bij aanwervingen een vrij hoog percentage van de aangeworvenen van een andere cultuur moet zijn.
Dus de sterkste man of vrouw op de juiste plaats is eveneens van lang vervlogen tijden.
Ik vertel tegen collega's wel eens.. "het kader heeft een greppel laten graven zodat ze de lat nog lager kunnen leggen"
We zullen maar geen potje open trekken wat betreft het ziekteverzuim wat dergelijke aanwervingen betreft?
-
- Elite Poster
Iedereen zijn eigen ervaringen maar in de sectoren waar ik was tewerk gesteld heb ik die quota nooit ervaren.
Dat was het punt in mijn voorgaande opmerking - waaruit je citeert om te reageren - dus al helemaal niet.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Dat zal niemand betwisten maar wat is de relatie tot het onderwerp van dit topic en je reactie op mijn commentaar?
Het onderwerp en mijn commentaar gingen over de politie en de hedendaagse kwaliteit van het personeel aldaar.
Ik heb er geen weet van dat de aanwervingspolitiek bij de politie heden voorschrijft dat een "vrij hoog percentage van de aangeworvenen van een bepaalde cultuur moet zijn"? Dat is het eerste dat ik daarover hoor.
Het onderwerp en mijn commentaar gingen over de politie en de hedendaagse kwaliteit van het personeel aldaar.
Ik heb er geen weet van dat de aanwervingspolitiek bij de politie heden voorschrijft dat een "vrij hoog percentage van de aangeworvenen van een bepaalde cultuur moet zijn"? Dat is het eerste dat ik daarover hoor.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Het klopt dat het niet betert met de keuze en dat daarom dus ook de incidenten toenemen. Het is inderdaad een belangrijke en moeilijke job en net daarom kan je het niet aan iedereen toevertrouwen, dit soort incidenten zijn helaas het bewijs. Politie trekt net als onderwijs een aantal mensen aan die de job kiezen voor een aantal zaken die niet noodzakelijk de meest nodige kwaliteiten zijn voor de job. En ik ben ook overtuigd dat dit een minderheid is maar deze minderheid verziekt wel veel voor de rest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Misschien is quota voor mensen van een andere cultuur niet persé een slechte zaak hoor. Ze krijgen immers te maken met een mengelmoes van volk ook... Om een voorbeeld te geven. Enkele weken geleden op de trein. 2 personen van een vreemd origine wilden op de trein met een verkeerd ticket. De treinbegeleider was ook van vreemd origine. Heeft ze nog de kans gegeven van een ticket te gaan kopen aan de balie voor vertrek, maar die mensen hebben daar geen gehoor aan gegeven. En ze hadden enkel cash bij dus konden aan de treinbegeleider ook geen kopen. Toen hij opnieuw passeerde heeft hij ze zonder pardon van de trein gezet. Heel lastig hebben ze niet gedaan. Ik durf vermoeden dat het een ander geval geweest ging zijn mocht de begeleider een autochtoon geweest zijn. (racisme etc).
Vorig jaar in de Blaarmeersen viel me ook op dat security en controle hoofdzakelijk van allochtoon origine was. Leek me zelfde voordeel. Racisme kaart kan niet getrokken worden
Vorig jaar in de Blaarmeersen viel me ook op dat security en controle hoofdzakelijk van allochtoon origine was. Leek me zelfde voordeel. Racisme kaart kan niet getrokken worden
-
- Elite Poster
Het is normaal dat het korps een afspiegeling is van de maatschappij. Dat kan inderdaad veel problemen voorkomen of sneller oplossen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
- Bedankt: 130 keer
Hoe is het allemaal toch zo ver kunnen komen ... ?
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten