Er zullen niet veel geïnteresseerden zijn voor deze post maar
dit moet me toch van het hart.
Als verstokte DVB-T kijker toevallig nog eens een zenderscan gedaan (kijk veel Franse zenders) en groot was m'n verbazing.
Wallonië is aan het testen in High definition.... 1080 leuk
Ik neem het Gatz nog altijd kwalijk dat hij het dvb-t gebeuren in Vlaanderen heeft kapot gemaakt. Hij kon het ook zonder noemenswaardige kosten
opgewaardeerd hebben, Maar ja, in zijn ogen zijn wij maar gespuis....cfr zijn tweets
maar dit terzijde
Wallonië test DVB-T in HD
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik vind het ook spijtig dat ze DVB-T hier in Vlaanderen
hebben laten doodbloeien, alleen Tv Vlaanderen doet er nog iets mee (denk ik), toen men het hier in het begin kon ontvangen heb ik zo veel tv gekeken, soms met de laptop ook buiten gaan zitten en een klein onnozel antenneke erbij, dat ging zonder problemen.
hebben laten doodbloeien, alleen Tv Vlaanderen doet er nog iets mee (denk ik), toen men het hier in het begin kon ontvangen heb ik zo veel tv gekeken, soms met de laptop ook buiten gaan zitten en een klein onnozel antenneke erbij, dat ging zonder problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ah DVB-T bestaat dat nog ?
Je zou het nog vergeten idd omdat er geen FTA variant meer is in Vlaanderen.

Is dit dan gewone DVB-T of DVB-T2?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 107 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Voor de mensen die Frans kunnen, heel veel info hier te vinden : https://www.bel-com.be/viewtopic.php?p=121558#p121558
1080i25 H.264 -> veel commentaar op de 25, beter zou 50 zijn.
Nu zouden ze toch 1080p50 uitzenden. DVB-t2 lijkt me
Testen: dus enkel sporadisch
1080i25 H.264 -> veel commentaar op de 25, beter zou 50 zijn.
Nu zouden ze toch 1080p50 uitzenden. DVB-t2 lijkt me
Testen: dus enkel sporadisch
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik was ook een fervent dvb-t kijker. In al die jaren geen enkele onderbreking gehad bij het volgen van de Tour. Nu met de vrt max app op mijn Nvidea shield een paar keer per uitzending een zwart scherm. Dan moet ik de app geforceerd afsluiten wil ik terug kunnen kijken. Ook regelmatig een beeld met een resolutie van een grote blokkendoos. Met ander streaming geen problemen dus kan niet aan de lijn liggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Zelf ook steeds dvb-t gekeken zolang het kon. Eenvoudig, snel opstartbaar, snel wijzigen van zender etc.
Bij VRTMAX soms problemen om uitgesteld te kijken vanwege de zware/ingewikkelde gebruikte encryptie. Het is dan nogal ironisch dat je op zo'n moment verplicht bent van 'live' te kijken terwijl het overschakelen van dvb-t naar streaming juist in de markt gezet werd als noodzakelijk om "niet lineair" te kunnen kijken.
Bij dvb-t nam ik trouwens dagelijks het journaal op en kon ik dus ook kijken wanneer ik wou.
Jammer dat ik hier geen ontvangst heb van andere dvb-t zenders want auvio van de RTBF werkt bv. niet op mijn smarttv.
Vroeger woonde ik in een dakflat en had dvb-t ontvangst van de VRT, Franse zenders, RTBF en de Nederlandse zenders.
Bij VRTMAX soms problemen om uitgesteld te kijken vanwege de zware/ingewikkelde gebruikte encryptie. Het is dan nogal ironisch dat je op zo'n moment verplicht bent van 'live' te kijken terwijl het overschakelen van dvb-t naar streaming juist in de markt gezet werd als noodzakelijk om "niet lineair" te kunnen kijken.
Bij dvb-t nam ik trouwens dagelijks het journaal op en kon ik dus ook kijken wanneer ik wou.
Jammer dat ik hier geen ontvangst heb van andere dvb-t zenders want auvio van de RTBF werkt bv. niet op mijn smarttv.
Vroeger woonde ik in een dakflat en had dvb-t ontvangst van de VRT, Franse zenders, RTBF en de Nederlandse zenders.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Ik gebruik een Xiaomi Mi TVstick voor programma's die niet via smartTV kunnen geladen worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 133 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ook goede herinneringen aan dvb-t hier. Ideaal voor tv voor het appartement aan zee. Ik kan me wel herinneren dat er wat problemen waren met de EPG, ik weet niet hoe dit kwam, maar af en toe een opname doen naar een usb stick zonder dat de tv op stond ging wel verkeerd.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;