niet alcoholische dranken m.u.v. frisdranken
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 130 keer
Ik had graag een topic gestart over NA dranken uitgezonderd frisdranken. Frisdranken zijn ook ongezond dus niet echt een alternatief. En een mens wil toch wel eens iets anders drinken dan water na het werk.
Zelf ben ik bv. op zoek naar een goed NA witbier (nog niet gevonden).
In de plaats van frisdranken sta ik ook open voor al die nieuwe kruiden en andere (aperitief)drankjes al dan niet bio. Mijn ervaring tot op heden: die zijn vaak pokkeduur en niet bijzonder lekker van smaak.
De NA bieren die smaken dan allemaal zo zoet maar ik wil geen frisdranksmaak. Sommige zijn dan weer gewoon compleet zuur.
Heb jij goede/slechte ervaringen en met welk merk ?
Zelf ben ik bv. op zoek naar een goed NA witbier (nog niet gevonden).
In de plaats van frisdranken sta ik ook open voor al die nieuwe kruiden en andere (aperitief)drankjes al dan niet bio. Mijn ervaring tot op heden: die zijn vaak pokkeduur en niet bijzonder lekker van smaak.
De NA bieren die smaken dan allemaal zo zoet maar ik wil geen frisdranksmaak. Sommige zijn dan weer gewoon compleet zuur.
Heb jij goede/slechte ervaringen en met welk merk ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 11 keer
Qua niet alcoholisch bier ben ik een grote fan van Weird Weather Hazy IPA van Brouwerij Mikkeller.
Verder lust ik wel de Kombucha van Yugen. Veel minder zoet dan de gemiddelde Kombucha!
Verder lust ik wel de Kombucha van Yugen. Veel minder zoet dan de gemiddelde Kombucha!
Laatst gewijzigd door warpozio2 27 jun 2023, 13:50, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 791 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik was heel aangenaam verrast door de Affligem blond en cornet oaked. Meeste NA bieren smaken heel chemisch imho.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 662 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik had eindelijk Finley 'ontdekt' als alternatief om niet telkens een klassieke frisdrank (Ice-Tea, cola zero) te moeten nemen... Stoppen ze daar mee en is het nu 'vervangen' door Royal Bliss wat in de praktijk allemaal bittere smaken zijn .
Is kombucha normaal niet (licht) alcoholisch omwille van de fermentatie?
Het aanbod niet-alcoholisch op café/taverne/... is nog altijd teleurstellen tov het soms indrukwekkende aanbod aan verschillende bieren .
Als ze een huisgemaakte ice-tea aanbieden neem ik dat tegenwoordig telkens.
Het aanbod niet-alcoholisch op café/taverne/... is nog altijd teleurstellen tov het soms indrukwekkende aanbod aan verschillende bieren .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 204 keer
- Bedankt: 80 keer
Idem voor rijp fruit of fruitsap: beetje alcohol is niet uit te sluiten. Bij ons mag alles wat onder 0,5% ABV blijft niet-alcoholisch worden genoemd.meon schreef: 27 jun 2023, 13:53 Is kombucha normaal niet (licht) alcoholisch omwille van de fermentatie?
Ik ben fan van Yugen Kombucha (vooral grapefruit-hops) en Mikkeler Energibajer.
-
- Administrator
Crodino met fruitsap is ook best ok, zij het zoet.
-
- Starter
De finley is inderdaad weg. Bij Royal Bliss wel niet allemaal bitter. Er is de Lime Mint en de Agrumes Yling Ylang (mijn favo).meon schreef: 27 jun 2023, 13:53 Ik had eindelijk Finley 'ontdekt' als alternatief om niet telkens een klassieke frisdrank (Ice-Tea, cola zero) te moeten nemen... Stoppen ze daar mee en is het nu 'vervangen' door Royal Bliss wat in de praktijk allemaal bittere smaken zijn .
Zelf de laatste tijd fan van ginger beers. De Schweppes in combo met Chili nu mijn favoriet, de fever tree komt op plek 2. Iemand nog tips voor goeie ginger beer merken?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 73 keer
Voor mij is er maar één, old jamacian, maar dan zitten we in het segment limonade, lekker.
Bij warm weer zijn mierezoete limonades ook best lekker, turkse uluday of import dr pepper met rietsuiker.
Bij warm weer zijn mierezoete limonades ook best lekker, turkse uluday of import dr pepper met rietsuiker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 506 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Crodino met tonic is ook lekker, maar past niet bij de vraag van TS.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Administrator
Net een Sportzot besteld, best goed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 5 keer
was dat finley? ik dacht nordic mist dat verdween? (of zijn ze beide gesneuveld voor royal bliss ?)meon schreef: 27 jun 2023, 13:53 Ik had eindelijk Finley 'ontdekt' als alternatief om niet telkens een klassieke frisdrank (Ice-Tea, cola zero) te moeten nemen... Stoppen ze daar mee en is het nu 'vervangen' door Royal Bliss wat in de praktijk allemaal bittere smaken zijn
als de nordic mist er nog is, zijn de Agrumes en Bitter Lemon wel een aanrader, vind ik persoonlijk.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Waarschijnlijk wist je dat wel al, maar NA is niet 0, het maximum is 0,5% als ik me niet vergis.
Sportot https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/ ... ier-6x33cl
Chouffe https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/ ... rij-4x33cl
LaTrappe heeft ook NA bier, maar nog niet geprobeerd https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/ ... s-0-4x33cl
De Limburgse brouwerij Force Majeure doet enkel NA https://forcemajeure.be/
Ik vind zelf Sportzot beter
Sportot https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/ ... ier-6x33cl
Chouffe https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/ ... rij-4x33cl
LaTrappe heeft ook NA bier, maar nog niet geprobeerd https://www.collectandgo.be/colruyt/nl/ ... s-0-4x33cl
De Limburgse brouwerij Force Majeure doet enkel NA https://forcemajeure.be/
Ik vind zelf Sportzot beter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 11 keer
Brussel Beer Project verdient alle steunStroper schreef: 27 jun 2023, 15:17 Hier een enorme fan van Pico Bello (0,3% dus NA)
Wegens de prijs is mijn bankrekening ietsje minder fan
https://www.bierenwijnhuis.be/bieren/86 ... -33cl.html
-
- Starter
Wel, beiden zijn vervangen. Onder de Royal Bliss ook een Bitter Lemon en Agrumes btw.Splitter schreef: 27 jun 2023, 20:10was dat finley? ik dacht nordic mist dat verdween? (of zijn ze beide gesneuveld voor royal bliss ?)meon schreef: 27 jun 2023, 13:53 Ik had eindelijk Finley 'ontdekt' als alternatief om niet telkens een klassieke frisdrank (Ice-Tea, cola zero) te moeten nemen... Stoppen ze daar mee en is het nu 'vervangen' door Royal Bliss wat in de praktijk allemaal bittere smaken zijn
als de nordic mist er nog is, zijn de Agrumes en Bitter Lemon wel een aanrader, vind ik persoonlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 5 keer
de smaken van royal bliss daarentegen zijn slechter dan die van nordic mist, helaas.TikTak schreef: 28 jun 2023, 13:40Wel, beiden zijn vervangen. Onder de Royal Bliss ook een Bitter Lemon en Agrumes btw.Splitter schreef: 27 jun 2023, 20:10 was dat finley? ik dacht nordic mist dat verdween? (of zijn ze beide gesneuveld voor royal bliss ?)
ze zijn niet "slecht slecht", maar ze zijn niet "nordic mist lekker" (de tonic met lemon, lime & lemongrass smaakt bitterder dan de "bitter lemon" van nordic, en dat vond ik de beste smaak)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 130 keer
Wat die test betreft : zelf drink ik vaak Hoegaarden, de gewone witte. Volgens de test zou de Hoegaarden 0.0 de smaak van de gewone Hoegaarden goed benaderen namelijk ondermeer "zoet". Bij mijn weten is een gewone Hoegaarden helemaal niet zoet en niet fruitachtig. Die 0.0 is precies perziklimonade i.m.h.o.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Administrator
Ja, die twee zijn niet te vergelijken.
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten