Eens wat helemaal anders.
Ben al tijdje op zoek naar 2 tal palmbomen voor in de tuin of voor in een pot te zetten.
Vorstvast uiteraard.
Nadeel prijzen zijn zo uiteenlopend en soms absurd hoog.
Wie heeft er enige ervaring mee of eventueel zelfs te koop?
Thanks!!
Palmbomen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 19 keer
Mijn ouders hebben ooit een vorstvast palmboompje van den Aldi gekocht, dat is inmiddels zo een 15 jaar geleden denk ik. Was toen een 30-50cm hoog.
Eerst een jaar binnen in pot gehouden, dan buiten gezet. Inmiddels is die plant een goede 1,5m hoog geworden. 2 jaar geleden hebben we hem moeten verplaatsen, doordat hij zo groot werd stond hij te dicht tegen een houten schutting(in de breedte ook serieus gegroeid). Na de verplanting is de groei helaas gestopt, hij lijkt daar niet van te bekomen. Ik vermoed dat we te dicht tegen de wortel van de palm geschopt hebben. Dood is hij nog niet, m'n ouders kijken het nog even aan. Zou zonde zijn na zoveel jaar.
Qua onderhoud weinig aan doen, af en toe eens beendermeel geven.
Eerst een jaar binnen in pot gehouden, dan buiten gezet. Inmiddels is die plant een goede 1,5m hoog geworden. 2 jaar geleden hebben we hem moeten verplaatsen, doordat hij zo groot werd stond hij te dicht tegen een houten schutting(in de breedte ook serieus gegroeid). Na de verplanting is de groei helaas gestopt, hij lijkt daar niet van te bekomen. Ik vermoed dat we te dicht tegen de wortel van de palm geschopt hebben. Dood is hij nog niet, m'n ouders kijken het nog even aan. Zou zonde zijn na zoveel jaar.
Qua onderhoud weinig aan doen, af en toe eens beendermeel geven.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bedankt voor het advies , zal hier in begin in een pot komen.
Had al gelezen meer water nodig en 2x die voeding/mest”
Vooral de vraag waar koop je ze op dit moment
Had al gelezen meer water nodig en 2x die voeding/mest”
Vooral de vraag waar koop je ze op dit moment

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik koop regelmatig planten op palmaverde.nl wel geen palmbomen, maar die hebben ze ook.
https://www.palmaverde.nl/nl/mediterraan/palmbomen/
https://www.palmaverde.nl/nl/mediterraan/palmbomen/
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
Wij hebben ooit een trachycarpus fortunei gekocht van pakweg 50 of 60cm hoog, vele jaren geleden, bij tuincenter exotica (misschien een beetje uit de buurt voor u). We hebben die eigenlijk direct in volle grond gezet en nu is die toch ergens tussen de 3 en de 4 meter hoog! Echte aanrader, en ook één van de weinige wintervaste palmen trouwens. Water bijgeven doen we niet, enkel de eerste jaren af en toe wat mest die we er bij aankoop bij gekregen hebben.