edenred wallet

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 368 keer

Bericht

Ik wist niet waar te plaatsen. Heeft iemand ervaring met edenred in iphone wallet.
Overal waar ik wil betalen aldi delhaize colruyt geweigerd.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik wist niet dat dat kon. Ga ik ook eens proberen.
Mijn kaart heeft trouwens een NFC chip, maar die heeft ook nog nooit gewerkt bij betalen, dus ik heb ook hier geen hoge verwachtingen :-D

Toegevoegd: ik heb nog een witte kaart. Daar gaat dat niet mee. Alleen met de nieuwe, rode kaarten, aldus de Edenred website.
Aangezien mijn kaart nog geldig is tot eind 2024, kan ik dat dan pas over een tijdje testen. Hopelijk is tegen die tijd dat hele maaltijdcheque-gebeuren al volledig afgeschaft, maar dat zal wel weer wishful thinking zijn…
fuserke
Member
Member
Bedankt: 9 keer

Bericht

Hi

Ik heb ook een witte edenred en daarmee werkt het idd niet. De rode wel. Mijn witte is nog niet vervallen maar heb bericht gekregen dat de nieuwe rode onderweg is. Maw het kan dus zijn dat je ook eennieuwe zal krijgen nog voor je witte vervalt. Mijn witte vervalt pas in 2025 btw.
Gr
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

proximusboyke schreef: 31 mei 2023, 22:04 Ik wist niet waar te plaatsen. Heeft iemand ervaring met edenred in iphone wallet.
Overal waar ik wil betalen aldi delhaize colruyt geweigerd.
Ik heb me hier een tijdje terug eens in verdiept en deze betalingen worden als MasterCard verwerkt.

Je zou denken dat als het MasterCard Debit is dat het bijna overal moet gaan. Credit is vaak lastig.

Wat ik ook nog denk is dat men aan de kassa de betaalmethode “maaltijdcheque” selecteert en dat de betaalterminal dan een ander type kaart verwacht dan een MasterCard. Iedereen zal omgekeerd wel al de ervaring hebben dat de kassierster denkt dat je “met de kaart” wilt betalen, en dan deze betaling moet afbreken omdat het eigenlijk met maaltijdcheques is, dat je je kaart dan opnieuw moet aanbieden.

Conclusie: probeer het eens door expliciet te zeggen dat je met een kredietkaart wilt betalen en probeer het dan eens?

Ik ben zelf benieuwd of dat het kan oplossen.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Bericht

Enkele weken terug, zag ik een collega iets uit de snoepautomaat pakken en die betaalde inderdaad met Edenred via Apple Pay, leek het wel, waarna ik ook een beetje opzoekingswerk deed, want ik wist totaal niet dat dat bestond.

Ik heb ontdekt wat Ptoeneigh hierboven al netjes heeft beschreven.
Ook ik heb het helaas nog niet kunnen testen, want ik heb nog de witte. De NFC-functie werkt wel goed bij mij, alleen soms voor een grote aankoop wordt wel gevraagd de chip te gebruiken.

Ik zag ook dat Apple Wallet verwacht dat je een MasterCard toevoegt, als je je Edenredkaart wil toevoegen. Dan vraag ik me af hoe die transactie precies verloopt. Als dat als MasterCard Debit gebeurt, hoe vermijden ze dan dat ik geen pak balpennen afreken met mijn maaltijdcheques via Apple Pay?
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Ik heb een rode edenred kaart voor ecocheques. Ze hebben via een mail normaalgezien alle klanten met een rode kaart geïnformeerd dat hun kaart kon toegevoegd worden aan google en apple pay. Vanaf ik die mail heb ontvangen heb ik mijn kaart toegevoegd aan mijn google wallet. Proberen betalen met ecocheques via NFC in zowel Hubo als Decathlon, allebei geweigerd.

Ik heb hiervoor gemailed naar Edenred:
Geachte,

Ik heb recent, na het ontvangen van jullie promotiemail, mijn rode edenred kaart succesvol toegevoegd aan mijn google wallet om vervolgens met mijn ecocheques te kunnen betalen via Gpay. Echter, ik kocht reeds bij 2 winkels (Hubo en Decathlon) waar ik producten kon kopen met ecocheques waar de contactloze betaling via mijn smartphone, Gpay en de edenred kaart in mijn google wallet werd geweigerd. Ik kreeg geen verklaring van de winkelmedewerkers waarom dit niet werkte.

Heeft u een verklaring waarom deze functie niet blijkt te werken?

Alvast bedankt.
Dit waren hun antwoorden:
Beste,

De betaling met Google Pay of Apple Pay is alleen mogelijk bij de handelaars of de ketens waar de Edenred kaart via het Mastercard netwerk mag werken
Grote ketens zoals Spar, Aldi, Lidl, Albert Heijn, Intermarché, Jumbo, Louis Delhaize, Colruyt, Decathlon en sommige Carrefour bijvoorbeeld, sta dit type betaling momenteel niet toe

We raden u aan, in geval uw betaling wordt geweigerd om een poging te doen met de kaart, meldend dat u wenst te betalen met EcoCheques, zoals u deed bij Decathlon
We onderhandelen met de ketens om acces te krijgen op deze netwerk en hopen in de toekomst dit op te lossen

Mocht u echter toch nog steeds een foutmelding krijgen, kunt u mij dit dan per kerende laten weten. We sluiten dit ticket nu af, maar u kunt hier dan gewoon op antwoorden en dan wordt een follow-up ticket aangemaakt.
Met vriendelijke groeten,
Cordialement,

Edenred - Support Team
. Beste,

Bedankt voor uw antwoord.

Voorlopig is het netwerk waarmee u Google en Apple Pay kan gebruiken nog vrij beperkt.

We zijn dagelijks bezig met de uitbreiding van dit netwerk. Let op, de handelaar dient ook een akkoord te geven voor het gebruik van het Edenred Netwerk via Mastercard.

Er zijn reeds enkele ketens die aangeven hier niet in te willen gaan waardoor u ter plaatsen steeds met de kaart zelf zal moeten betalen.

Wanneer ik uw poging tot betaling zie, dan kan ik melden dat Decathlon een aansluiting heeft voor Edenred via Mastercard. Maar enkel voor het accepteren van de cadeaucheques.(Ticket Compliments).
Dit was de reden waarom uw transactie ter plaatsen vastgelopen is. De handelaar kan immers maar één product activeren voor dit type netwerk.

Dus in dit geval was de handelaar aangesloten voor het gebruik van het Mastercard netwerk, maar enkel voor de cadeaucheques.

Dit is dan ook de reden waarom u erna met de kaart in het toestel heeft kunnen betalen. Deze betaling werd ingegeven via ons klassiek netwerk warbij de handelaar een product keuze voor u heeft kunnen maken.

Weet dat we dit dagelijks verder opvolgen. Wanneer transacties falen, is er een team achter de schermen die dit verder onderzoekt en wanneer nodig, contact neemt met de handelaar.

Ik neem alvast uw opmerking (Als consument verwacht ik deze kanttekening toch duidelijk terug te vinden op jullie website, iets wat op dit moment helemaal het geval niet is.
) verder intern op zodat er een aanpassing kan gebeuren op de website.

Ik hoop u in dit geval toch een beetje duidelijkheid heb kunnen biedenn.

Aarzel niet om te reageren wanneer u hier nog verdere vragen over heeft.

Met vriendelijke groeten,
Cordialement,

Edenred - Support Team
Ik had tussendoor nog geantwoord dat ik het erg vond dat ze consumenten met een mooie marketingmail op wandel sturen met een systeem die eigenlijk nog NERGENS werkt....
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 661 keer

Bericht

Ratface schreef: 01 jun 2023, 09:58 Ik had tussendoor nog geantwoord dat ik het erg vond dat ze consumenten met een mooie marketingmail op wandel sturen met een systeem die eigenlijk nog NERGENS werkt....
Ha! Hier ook de nieuwe rode Edenred-kaart toegevoegd in Google Pay, maar idd: van zodra ik die wilde gebruiken bzz bzz en geweigerd. Het mopje van "wij breiden door deze wijziging het aantal verkooppunten op van 10.000 naar 70.000" (of wat waren de aantallen?) lijkt dus beetje voorbarig.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 368 keer

Bericht

mmm dat zal echt nergens zijn dus, als je ziet dat de grote keten het niet willen vanwege de hoge kosten zal de slager om de hoek het zeker niet toelaten. Wat ook begrijpelijk is.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Maaltijdcheques kosten de winkels sowieso al geld, wellicht nemen de kosten nog toe als dit via het MasterCard netwerk moet.
Ik denk dat ze er pas aan toegeven als ze het niet meer kunnen vermijden omdat teveel klanten erachter vragen. Beetje zoals de banken die Apple Pay zo lang tegenhielden.

De ideale oplossing werd hier al gegeven: afschaffen.
Werknemers dit stukje inkomen gewoon belastingvrij geven.
Maar er zit een te sterke lobby achter, met het argument dat afschaffen veel banen zou kosten… tsja, het zou ook veel werk schelen op de personeelsdiensten en een hoop onnodig gedoe aan de kassa!
De grote winnaars hier zijn de bedrijven die hier achter zitten, de kosten dragen we als consument zelf natuurlijk.
Er zijn nog altijd mensen die hun maaltijdcheques niet gebruiken en uiteindelijk vervallen ze dan. Pure winst natuurlijk.

Het enige voordeel dat ik zie is een soort budget beheer, men moet het bedrag opmaken aan voeding i.p.v. er iets anders van te kopen. Dat zou enigszins moeten helpen bij de keuze, dat er eten in huis is.
Maarja, je kunt er ook fastfood mee betalen of een kar vol snoep en diepvries pizza’s. Dus het voordeel zie ik niet echt.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

zelfde probleem hier, rode kaart wil niet via Apple Pay werken in de eerder genoemde winkels.

Vandaag wel een mail voor tevredenheidsenquête gekregen. Als je allemaal ze eens 1 op 10 geeft en hier bij zet waarom... wie weet.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik heb ze al eens een 1 op 10 gegeven met de melding “afschaffen die onzin”, maar daar hebben ze toch nog geen actie op ondernomen :)
dodvip123
Starter
Starter

Bericht

Ratface schreef: 01 jun 2023, 09:58 Ik heb een rode edenred kaart voor ecocheques. Ze hebben via een mail normaalgezien alle klanten met een rode kaart geïnformeerd dat hun kaart kon toegevoegd worden aan google en apple pay. Vanaf ik die mail heb ontvangen heb ik mijn kaart toegevoegd aan mijn google wallet. Proberen betalen met ecocheques via NFC in zowel Hubo als Decathlon, allebei geweigerd.

Ik heb hiervoor gemailed naar Edenred:
(...)
Bedankt om hierachter aan te gaan, nuttige info. Echt belachelijk dat ze dit uitrollen en het niet eens werkt in 99% van de gevallen waar ze gebruikt worden...
Ik vroeg me ook tot ergernis toe af waarom mijn Apple Pay Edenred maar niet werkte en ik steeds moest teruggrijpen naar de fysieke kaart.
Tip: voor diegene die een rode kaart willen maar nog wachten tot de witte kaart vervalt, laat je huidige kaart blokkeren en je krijgt automatisch een nieuwe rode kaart via je werkgever (let wel 1-3 weken geen kaart).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 109 keer

Bericht

dodvip123 schreef: 08 jun 2023, 13:50
Tip: voor diegene die een rode kaart willen maar nog wachten tot de witte kaart vervalt, laat je huidige kaart blokkeren en je krijgt automatisch een nieuwe rode kaart via je werkgever (let wel 1-3 weken geen kaart).
let wel 2. Een maaltijdcheque blokkeren en een nieuwe aanvragen levert een kost voor de werkgever op, en die is vrij om dat al dan niet door te rekenen aan het personeelslid(is iets van € 16 dacht ik).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 01 jun 2023, 13:42

Het enige voordeel dat ik zie is een soort budget beheer, men moet het bedrag opmaken aan voeding i.p.v. er iets anders van te kopen. Dat zou enigszins moeten helpen bij de keuze, dat er eten in huis is.
Maarja, je kunt er ook fastfood mee betalen of een kar vol snoep en diepvries pizza’s. Dus het voordeel zie ik niet echt.
De vraag is hoe je dat netto kan beogen want dan ga je sowieso via een algemene maatregel iedereen beïnvloeden.

Of je zou moeten de werkgever een soort belastingskrediet geven voor X bepaald bedrag per maand dat gebruikt kan worden om een quasi nettovoordeel te geven met minieme bijdrage van de werknemer. Eigenlijk hetzelfde systeem maar de druk ligt niet meer bij de bedrijven/winkels maar bij de overheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

Ik heb sinds kort ook een rode kaart en gekoppeld op m'n Apple Watch maar ik krijg op de frisdrank automaat steeds de melding "No NFC" of zoiets.

In een winkel heb ik het nog niet geprobeerd omdat er bijna niets meer opstaat... nu er terug een bedrag is opgezet zal ik ook ens in de winkel proberen (maar zo te lezen is de kans blijkbaar klein dat dit gaat werken).
dodvip123
Starter
Starter

Bericht

gisteren nog eens geprobeerd in de Jumbo, nada met Apple Pay. Zeer vervelend met een vriendin die wilt winkelen wanneer ik de kaart zelf op zak heb. En maar uitpakken met Apple Pay functie, lachwekkend eigenlijk
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

Allé, dacht kaart te kunnen thuis laten. Noppes dus. 😔
pjvdveer
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Vanmorgen geprobeerd bj zowel Colruyt als Aldi - in beide gevallen geweigerd.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 406 keer
Bedankt: 208 keer

Bericht

Zelfde verhaal hier in de proxy-delhaize.
Werkt niet
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Wat een klucht.

Heeft iemand nog recentere ervaringen waar je met met de Apple Pay / Google Pay versie van deze nieuwe rode edenred kaart überhaupt WEL zou kunnen betalen?

Ik zag dat mijn nieuwe kaart onderweg is naar de werkgever dus als er tegen begin oktober weer nieuw saldo op is geladen ga ik het kunnen testen bij diverse winkels (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Carrefour) maar ben alvast benieuwd naar jullie ervaringen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 60 keer

Bericht

Bij AH werkt het niet, je moet de kaart gebruiken
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Gelet op de vervanging van maestro door Mastercard Debit dat voor mij op 99% van de plaatsen werkt zou je toch denken dat het zou moeten kunnen.

Ik denk dat de issue zit in welk soort kaart de betaalterminal of kassa verwacht omdat maaltijdcheques een aparte betaalmethode is waar bepaalde producten van zijn uitgesloten.

Iemand nooit geprobeerd om gewoon te betalen alsof het met de bankkaart zou zijn, en dan edenred via Apple Pay welke dan eigenlijk als een Mastercard debit betaling gaat?
Dat is iets wat ik anders zeker eens ga proberen.

Maar als ik het zo lees is het een echte klucht / waardeloos en ga ik die kaart dus zeker nog bij moeten hebben want dit speelt toch al een jaar en er lijkt niets veranderd.

Je zou je afvragen waarom ze dit überhaupt hebben gedaan als het nergens werkt? Het genereert dan toch alleen maar irritatie zowel bij de klant als bij de handelaren?
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 16 sep 2023, 17:33 Gelet op de vervanging van maestro door Mastercard Debit dat voor mij op 99% van de plaatsen werkt zou je toch denken dat het zou moeten kunnen.
De nieuwe edenred kaart werkt dan wel via het achterliggende mastercard netwerk, maar ben je zeker dat het dezelfde tarieven zijn voor de handelaren? Mss is het duurder en doen ze er daarom niet aan mee...
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ratface schreef: 16 sep 2023, 19:35 De nieuwe edenred kaart werkt dan wel via het achterliggende mastercard netwerk, maar ben je zeker dat het dezelfde tarieven zijn voor de handelaren? Mss is het duurder en doen ze er daarom niet aan mee...
Ja dat zou inderdaad goed kunnen.
Of het vereist teveel aanpassingen dus gedoe en men ziet de meerwaarde niet. Maar er zal iets aan de hand zijn dat de reden is dat niet niet van de grond komt.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 60 keer

Bericht

Waar de kaart via Google Wallet of Android Pay niet werkt kan je ook niet met een creditkaart betalen
Ofwel geblokkeerd ofwel oude firmware of oude toestellen, nieuwe up to date firmware detecteert wel dat het een debetkaart is (maar dan via Mastercard)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb inmiddels de nieuwe rode Edenred kaart die geschikt is voor Apple Pay dus ben er eens mee aan de slag gegaan:

Vooral bij de zelfscan is het minder gênant en irritant. Dus daar inderdaad ontdekt dat digitale variant via Apple Pay niet werkt als je “maaltijdcheques” kiest op de kassa. Daar zit natuurlijk al een probleem voor de gewone klant die dit niet zal begrijpen.

Als je dan gewoon het reguliere betalen met de kaart kiest (pinnen bij Albert Heijn) dan krijg je inderdaad een “Mastercard debit” transactie… die werd geweigerd.

Bij Lidl ook geprobeerd maar ook daar werd het geweigerd door de betaalterminal. Ik vroeg nog, kan ik het opnieuw proberen maar dan met maaltijdcheques.. de caissière was geïrriteerd en slechtgezind natuurlijk dus ik ben niet verder gekomen helaas.

Als ik nog in andere winkels kom met bekwaam en vriendelijk personeel zal ik het verder testen maar voorlopig kan ik dus de indruk bevestigen dat dit een groot fiasco en nog nergens bruikbaar is.

Ik hoorde van de personeelsdienst trouwens dat de service en bereikbaarheid van Edenred een ramp is en dat ze er helemaal niet graag mee werken. Zelfde ervaring dus die wij als gebruikers ervaren.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 12 okt 2023, 12:32 Ik hoorde van de personeelsdienst trouwens dat de service en bereikbaarheid van Edenred een ramp is en dat ze er helemaal niet graag mee werken. Zelfde ervaring dus die wij als gebruikers ervaren.
Het is dan ook een kunstmatig iets... men moest het gewoon afschaffen en vervangen door een extra regel op je loonfiche die belastingvrij is.

Het zou in ieder geval bedrijven veel geld besparen en het leven veel eenvoudiger maken maar blijkbaar wil de politiek deze kunstmatige sector een hand boven het hoofd houden (ergens zullen ze dus wel mee aan de vetpot zitten).
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Helemaal mee eens. Nu verdienen die bedrijven er grof geld aan terwijl het zowel voor de werkgever, de werknemer als de handelaar een ronduit vervelend gedoe is.

Maar er is serieuze lobby om dit niet af te schaffen, zogenaamd voor de werkgelegenheid.

Ik vind het een hele grote klucht inderdaad.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het trukje (zeggen dat je via MasterCard wil betalen) zou werken. Een betaling met maaltijdcheque vereist immers dat de kassa de non-food-producten niet toelaat te betalen van deze Edenred kaart. Dus je zal altijd moeten aangeven dat het om maaltijdcheques gaat om deze kaart te gebruiken.

Ik heb het gisteren nog bij Aldi geprobeerd en kreeg daar de melding 'Rejected'. Op dit moment helaas geen enkele meerwaarde. De chip in mijn kaart is wéér defect dus die werkwijze via Google Wallet was de ideale oplossing geweest.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik had edenred de vraag gesteld of ze me konden vertellen waar dit überhaupt WEL werkt?

Kunnen (willen) ze niet! :smash2:
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Breaking news: :wink:
Criminelen, vermoedelijk uit Wallonië hebben iets klaargekregen dat nog niemand gelukt is: Apple Pay voor Edenred cheques werkend gekregen en locaties gevonden waar dit effectief bruikbaar is. :eek:

Nooit gedacht dat ik dit nog zou meemaken maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Jammer dat het VRT nieuwsbericht de locaties in Wallonië niet heeft prijsgegeven voor ons. En ik maar denken dat ze daar achter liepen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/03 ... e-cheques/

De daders worden verzocht zich te melden bij Edenred, gelet up hun uitzonderlijke skills krijgen krijgen ze een job aangeboden. :-D
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

De locaties zullen ook hier werken belchicken quick
Fastfood gangsters