V-test met Dig.Meter-koppeling

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Context:
-Al een dik jaar kan je een profiel aanmaken op de V-test van de vreg => zo moet je niet telkens alle gegevens invullen.
-Sinds een aantal maanden introduceren ze nieuw features zoals bvb ingave eigen contract zodat die mee in de lijst staat.
=> hoewel ik niet onverdeeld tevreden ben met hun nieuwe berekenmethode* werkt dat redelijk.
*hun over/onderschatting van toekomstige variabele prijzen is soms even van de pot gerukt dan de oude methode met een te historische fixed waarde.
----------------------
Sinds kort kan je ook je digitale meter (via fluvius) koppelen aan de v-test.
Probleem: er is voor mij maar data van half oktober 2022 tot heden.
Gevolg: hun schatting is tamelijk van de pot gerukt voor afname. Terwijl ze bij injectie het goed schatten.

Gas => 6000 gasverbruik op dik 8 maanden (incl winter) extrapoleren ze naar bijna 15000 voor een jaar. Ik ben vrij zeker dat ik rond de 7000 zal landen.
Elec dag/nacht/daginjecttie/nachtinjactie afgerond 300/500/550/250 maken ze 1500/1600/1600/600 van. Mijn inschatting is dat dit eerder 400/600/1700/600 zal zijn.
-----------------------
Vraag: Zijn er mensen die wel een volledig jaar DM-data hebben? Klopt het dan wel?

collage uit mijnfluvius/vtest:
Clipboard01.jpg
nota: ook bij de geschatte maandpiek zitten ze er los langs: 4,6 terwijl ik knal op de minimumwaarde van 2,5 zit sinds januari (mijn batterij doet aan peak shaving)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

lirec schreef: 26 mei 2023, 00:29 Context:
Sinds kort kan je ook je digitale meter (via fluvius) koppelen aan de v-test.
Probleem: er is voor mij maar data van half oktober 2022 tot heden.
Gevolg: hun schatting is tamelijk van de pot gerukt voor afname. Terwijl ze bij injectie het goed schatten.
De V-test doet geen schatting.
Als je minder dan één jaar de digitale meter hebt, worden deze waarden niet gebruikt.
Zij krijgen de schatting van Fluvius (op dezelfde manier als de leveranciers schattingen krijgen, waarop ze hun voorschotten baseren) :|
Dus inderdaad van de pot gerukt.

Je kan dus beter je eigen schattingen gebruiken voor de V-test, toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”