Blijkbaar zijn de opstartkosten van 59 € nu altijd geldig, ook op Love-packs.
Dat is heel wat minder interessant voor potentiele Orange klanten, aangezien ze dit bv. bij Telenet wel laten wegvallen bij packs.
Korting opstartkosten bij love pack afgeschaft
-
- Elite Poster
- Berichten: 7401
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 374 keer
- Recent bedankt: 1 keer
stel je voor dat delhaize aldi colruyt lidl enz zeggen je moet eerst betalen om klant te mogen komen. 

iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 12:37
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 101 keer
Tja dat heb je als Telenet en Proximus een Administratieve opstart kost per klant aan doorenken aan de providers die hun netwerk gebruiken.
Extra inkomsten voor hen. (Telenet/Proximus)
En Zelf kunnen ze dit voor eigen klanten makkelijk weglaten. (wat het voor klanten minder intressant kan maken om naar een alternatieve provider te gaan)
Extra inkomsten voor hen. (Telenet/Proximus)
En Zelf kunnen ze dit voor eigen klanten makkelijk weglaten. (wat het voor klanten minder intressant kan maken om naar een alternatieve provider te gaan)
Greetz cyberbug


-
- Elite Poster
- Berichten: 6044
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 579 keer
- Bedankt: 339 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wat een vergelijking. Van 4 pakken melk en 1 kg aardappelen en vlees, heb je geen 'dienst-na-verkoop' nodig veronderstel ik.proximusboyke schreef: 12 mei 2023, 15:24 stel je voor dat delhaize aldi colruyt lidl enz zeggen je moet eerst betalen om klant te mogen komen.![]()
Een nieuwe klant activeren, installeren, telefonische contacten,....
Als AEG komt, rekenen ze 129 € aan. (zonder herstelkosten) beetje alles in zijn perspectief zien.
https://www.aeg.be/nl-be/support/repairs/#1232629
zeg je ook 'stel je voor dat een wasmachineproducent 129 € vraagt, vooraleer hij begint te herstellen"
Dat Proximus alles gratis kan, is omdat ze woekerwinsten boekten in de jaren 80-90. En ze bijna zeker zijn, dat je nadien jaren blijft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Bij een telecomabonnement betaal je deze dienst elke maand, de verkoop is ook in fijte zelfs nog gaande.
Dan wil je zeggen dat bv. klantenkaarten (ook activatie nodig) bij voedingswinkels ook geld kosten?satsurfer schreef: 12 mei 2023, 18:13 Een nieuwe klant activeren, installeren, telefonische contacten,....
Als ik electro witgoed koop leveren verschillende winkels wel gratis(inbegrepen in prijs).
Jij hebt het eerder over herstellingen. Hier gaat de openingpost ook niet over...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 00:18
- Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
- Bedankt: 124 keer
Orange is meer dan rijk genoeg om dit zelf te betalen als ze dit willen...cyberbug schreef: 12 mei 2023, 15:47 Tja dat heb je als Telenet en Proximus een Administratieve opstart kost per klant aan doorenken aan de providers die hun netwerk gebruiken.
Extra inkomsten voor hen. (Telenet/Proximus)
En Zelf kunnen ze dit voor eigen klanten makkelijk weglaten. (wat het voor klanten minder intressant kan maken om naar een alternatieve provider te gaan)
Vroeger namen de grote providers die kost voor hun rekening, want er zijn altijd wel kosten verbonden bij installatie/activatie/materiaal, maar sinds de wet dat je gelijk wanneer uw contract kunt annuleren is die "permanente" promo van gratis installatie niet meer zo permanent.
Logisch ook, want die kost terugverdienen is niet meer gegarandeerd.
Providers zijn ook het ocmw niet

-
- Elite Poster
- Berichten: 2255
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Mja willen ze meer klanten, dan zullen ze promo's moeten geven, en beter inspelen op klanten houden met goede kwaliteit etc.Gray schreef: 12 mei 2023, 22:46 Logisch ook, want die kost terugverdienen is niet meer gegarandeerd.
Providers zijn ook het ocmw niet
Voor veel mensen is een hoge opstartkost een drempel, en gaan ze in de plaats naar een provider die dat niet heeft, ook al is die duurder per maand.
Ook ik zou bij telenet gebleven zijn als Orange in maart al die opstartkost had gerekend. En eigenlijk dan nog hebben ze die 'per-ongeluk' aangerekend op factuur, ik heb speciaal moeten bellen voor een correctie en een creditnota te krijgen...