Beste,
na al 4 jaar gelukkig gebruik van mijn fritzbox 7590 op scarlet trio abbo (op whitelisted firmware) heb ik al enkele malen geprobeerd om mijn fritzos te updaten naar versie 7.50 (nu 7.29). Ik kan zonder problemen, updaten, maar telkens ik bij de instellingen (ofwel via de wizzard of rechtstreeks in het menu) van dsl kom en deze aanzet (met settings: scarlet vdsl met tv, username ikke@SCARLET en paswoord ikke) en ik druk op toepassen start de toepassen balk wacht 30 sec. Na even wachten verbreekt mijn pc zijn netwerkverbinding en krijgt deze geen ip meer van de fritzbox. Inloggen met de frit via fritz.box lukt dan ook niet meer. Enkel een recovery met de recoverytool lukt na meerdere keren proberen soms.
Hoe hebben jullie de fritzbox zonder problemen kunnen updaten?
Heb ook al eens geprobeerd om de fritz achter mijn bbox v3+ te hangen en zo in te stellen als slave apparaat, maar zelfs dan geen ip meer en kan niet meer verbinding maken met de fritz.
Mvg Andy
Fritzbox 7590 fritzos 7.50
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 910 keer
- Bedankt: 3511 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik heb exact hetzelfde al 2 keer voorgehad bij het updaten van een Fritz!Box 7530
- remote update van 07.29 naar een lab versie > probleem
- reset naar fabrieksinstellingen, update naar lab > probleem
- terug moeten recoveren naar 07.29
- remote update naar 07.50 > probleem
- recovery met 07.50 > probleem
- terug moeten recoveren naar 07.29 (meerdere pogingen)
- Fritz!Box lokaal netwerk valt volledig uit (zowel via LAN als via WiFi).
- intern blijft de Fritz!Box internet krijgen: VoIP, dyndns, etc blijft werken.
- Fritz!Box blijft remote bereikbaar (maar remote een downgrade uitvoeren is niet mogelijk)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter
top, dacht dat er misschien een probleem was op mijn dsl lijn omdat mijn broer (edpnet) zijn fritz7590 probleemloos kon updaten.
extra info:
heb volgende zaken geprobeerd :
-update van werkende 7.29 naar 7.5 via bestand en via webinterface
-update van clean 7.29 naar 7.5 betsand en webinterface
-Forces update met 7.5 recovey file
- forced update van 7.29 naar beta 7.51 mei 6 via web en bestand
in 60% van de updates krijg ik de inlogpagina te zien en daarna de instelwizzard en in de overige gevallen direct geen netwerkacces meer.
extra info:
heb volgende zaken geprobeerd :
-update van werkende 7.29 naar 7.5 via bestand en via webinterface
-update van clean 7.29 naar 7.5 betsand en webinterface
-Forces update met 7.5 recovey file
- forced update van 7.29 naar beta 7.51 mei 6 via web en bestand
in 60% van de updates krijg ik de inlogpagina te zien en daarna de instelwizzard en in de overige gevallen direct geen netwerkacces meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hier zelfde model en zit al paar weken op 7.50 wel manueel ge updated en geen issues gehad
Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Starter
Heb nog eens geprobeerd, dit maal de fritz op een stabiele 7.29 met al mijn instellingen. Daarna de bbox3v+ van zolder gehaald en als hoofdmodem geplaatst (fritz op lan 1 op bbox en fritz en mijn pc op lan 2 fritz). Op de frit ingesteld als mesch repeater. Dan via firmware upgrade->file geupdate naar 7.50. Na restart van de fritz krijg ik het geup^date scherm date r nieuwe dect en vpn settings zijn (nog nooit gezien deze popup) en de fritz werkt!
Maar dan als ik de fritz als hoofdmodem zet en ik zet de instellingen dat de fritz de hoofdmesh is krijg ik enkel geen ipv4 adressen en dns settings meer. Dus de fritz wil alles op dnsv6 en ipv6 doen en blijkbaar is dit een probleem op mijn pc's? Want nu zit ik weer met een obereikbare frits in met mijn pc op ipv4 op 169.254.xx.xx??
Maar dan als ik de fritz als hoofdmodem zet en ik zet de instellingen dat de fritz de hoofdmesh is krijg ik enkel geen ipv4 adressen en dns settings meer. Dus de fritz wil alles op dnsv6 en ipv6 doen en blijkbaar is dit een probleem op mijn pc's? Want nu zit ik weer met een obereikbare frits in met mijn pc op ipv4 op 169.254.xx.xx??
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Vermits ik soms problemen heb met mesh repeaters in mijn Fritz wereld, en in de release notes van 7.50 meldingen staan van verbeteringen op dat gebied. En vermits Proximus minder kieskeurig lijkt op de firmware van de Fritzbox tegenwoordig, dacht ik de stap te wagen. Maar dat was dus een slecht idee, exact hetzelfde fenomeen als hierboven beschreven. Geen enkel device kreeg nog verbinding via WiFi of kabel, Fritzbox 7590 enkel via internet beanderbaar. Is er al terugkoppeling van AVM?philippe_d schreef: 10 mei 2023, 06:58 Ik heb exact hetzelfde al 2 keer voorgehad bij het updaten van een Fritz!Box 7530Het eigenaardig probleem dat zicht stelt na een mislukte update:
- remote update van 07.29 naar een lab versie > probleem
- reset naar fabrieksinstellingen, update naar lab > probleem
- terug moeten recoveren naar 07.29
- remote update naar 07.50 > probleem
- recovery met 07.50 > probleem
- terug moeten recoveren naar 07.29 (meerdere pogingen)
Ik zal AVM informeren hierover, gezien ik dus niet alleen ben met het probleem
- Fritz!Box lokaal netwerk valt volledig uit (zowel via LAN als via WiFi).
- intern blijft de Fritz!Box internet krijgen: VoIP, dyndns, etc blijft werken.
- Fritz!Box blijft remote bereikbaar (maar remote een downgrade uitvoeren is niet mogelijk)
Gelukkig heb ik nog een 2e reserve bij de hand, die draait nu op 7.29 zonder probleem. De andere is nu onbruikbaar op 7.50, en ik vind de recovery niet voor 7.29 (enkel 7.50 op AVM site?). Waar is die beschikbaar?
-
- Moderator
-
- Starter
heb gezien dat er een nieuwere firmware is v7.56. heeft iemand al eens geprobeerd of deze wel direct werkt? Ben nu op vakantie en ga als ik terug ben deze versie een kans geven, en als het niet lukt ga ik gewoon terug naar oude versie.
Kan het zijn dat de update failed omdat ik de 7.29 Belgische versie als stable had en niet de internationale english 7.29??
Kan het zijn dat de update failed omdat ik de 7.29 Belgische versie als stable had en niet de internationale english 7.29??
-
- Moderator
Wat Firmware betreft, bestaat er geen Duitse, Belgische of internationale versie.Lonelobo schreef: 16 jun 2023, 19:30 Kan het zijn dat de update failed omdat ik de 7.29 Belgische versie als stable had en niet de internationale english 7.29??
Alle Firmwares zijn "internationaal", en je kan het land en de taal instellen bij de eerste opstart.