Ik heb zo een vermoeden dat Telenet af wil van WiFree.
Aangezien de nieuwe HGW modems dit al niet meer uitzenden.
Telenet stopt met hotspotdienst Wi-Free
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
Wifi roaming zoals WiFree en FON waren vroeger heel interessant. Mobiel internet was traag en met heel lage datacap. Vandaag is mobiel internet al iets beter. De meerwaarde van WiFree is dus niet meer wat het vroeger was.
WIFree heeft voor mij bijna nooit gewerkt, heel soms kon je een verbinding krijgen. Lijkt me dus ook niet zo gek dat ze hier geen prioriteit meer aan geven.
WIFree heeft voor mij bijna nooit gewerkt, heel soms kon je een verbinding krijgen. Lijkt me dus ook niet zo gek dat ze hier geen prioriteit meer aan geven.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 720 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik heb beiden gehad. Ik had een FON AP hangen achter mijn telenet modem.
Maar toch heb ik amper gebruik kunnen maken van die gratis wifi op locatie. Als het al eens ging was het verschrikkelijk traag.
Ik heb niet de indruk dat ze dat ooit serieus hebben genomen.
Maar toch heb ik amper gebruik kunnen maken van die gratis wifi op locatie. Als het al eens ging was het verschrikkelijk traag.
Ik heb niet de indruk dat ze dat ooit serieus hebben genomen.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 761 keer
- Recent bedankt: 4 keer
"Is dat nog van deze tijd?" kan je je afvragen.
4G data is tegenwoordig toch alom aanwezig aan een doenbare hoeveelheid GB (voor tijdelijk mobiel gebruik dan toch) voor een redelijke prijs.
Ik merk meer en meer dat wifi hotspots voorzien verdwijnt, ook al omdat ze het moeilijk maken om in te loggen.
Vroeger was het ofwel paswoord vragen, ofwel gewoon connecten.
Maar dan zijn het van die managed hotspots geworden waarop je moest inloggen op een webpage, soms zelfs met je FB of andere accounts; dat maakt het gewoon veel te omslachtig om mee bezig te zijn.
Wat FON betreft, dat is voor mij kopje onder gegaan toen die van prive routers volledig overschakelden naar samenwerkingen met bestaande ISPs.
Wel handig om op in te loggen, maar als je bij de verkeerde provider zat (in BE enkel Belgacom/Proximus), dan had je geen login om dat te kunnen gebruiken (gelukkig konden grandfathered users wel nog verderdoen).
Ik heb nog een FON router liggen hier, trouwens, benieuwd of dat nog zou werken als ik hem terug inplug
4G data is tegenwoordig toch alom aanwezig aan een doenbare hoeveelheid GB (voor tijdelijk mobiel gebruik dan toch) voor een redelijke prijs.
Ik merk meer en meer dat wifi hotspots voorzien verdwijnt, ook al omdat ze het moeilijk maken om in te loggen.
Vroeger was het ofwel paswoord vragen, ofwel gewoon connecten.
Maar dan zijn het van die managed hotspots geworden waarop je moest inloggen op een webpage, soms zelfs met je FB of andere accounts; dat maakt het gewoon veel te omslachtig om mee bezig te zijn.
Wat FON betreft, dat is voor mij kopje onder gegaan toen die van prive routers volledig overschakelden naar samenwerkingen met bestaande ISPs.
Wel handig om op in te loggen, maar als je bij de verkeerde provider zat (in BE enkel Belgacom/Proximus), dan had je geen login om dat te kunnen gebruiken (gelukkig konden grandfathered users wel nog verderdoen).
Ik heb nog een FON router liggen hier, trouwens, benieuwd of dat nog zou werken als ik hem terug inplug

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De data is er (meestal) wel, maar de ontvangst is niet altijd goed he...
Ik heb destijds (2008) een 6-tal Fonera FON's gekocht (was toen 5 euro per stuk) en er direct dd-wrt op geflasht via rs232 redboot hackITnetadmin schreef: 05 mei 2023, 19:27 Ik heb nog een FON router liggen hier, trouwens, benieuwd of dat nog zou werken als ik hem terug inplug![]()

Ding had 16MB RAM en dat ging net voor 54g wifi met paar users. De 7.5V DC voedingen gingen wel 1voor1 stuk na een jaar...
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
- Bedankt: 98 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Telenet stopt met wifidienst Wi-Free. Vanaf 1 november is de 'verouderde dienst' niet meer bruikbaar. Volgens Telenet kost de dienst te veel. De provider zegt dat gebruikers voortaan via het mobiele netwerk op internet moeten.
https://tweakers.net/nieuws/213698/tele ... -free.html
https://tweakers.net/nieuws/213698/tele ... -free.html
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 39 keer
Oef, gelukkig stopt een "dure dienst" voor iedereen,
dan krijgt iedereen vanaf november korting !
(of zou de extra winst naar de Amerikaanse aandeelhouders gaan ?)
dan krijgt iedereen vanaf november korting !
(of zou de extra winst naar de Amerikaanse aandeelhouders gaan ?)
Laatst gewijzigd door ahrand 18 sep 2023, 20:33, in totaal 2 gewijzigd.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
- Bedankt: 228 keer
- Contacteer:
Ik vraag me af wat ze dan met Telenet Essential Internet FIVE gaan doen. Voor zover ik weet is dat op basis van die Wi-Free...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 77 keer
Had ik 4 maanden geleden al een topic over gemaakt met een vermoeden...
viewtopic.php?p=961482
[Mod]
bedankt om het te melden
samengevoegd met bestaand topic
viewtopic.php?p=961482
[Mod]
bedankt om het te melden
samengevoegd met bestaand topic
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3742 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Proximus gaat waarschijnlijk dezelfde weg op.
De nieuwe modems zenden ook geen Hotspot (Proximus Public WiFi) meer uit.
Meer nog, bezitters van de nieuwe Internet Box hebben ook geen toegang meer om hun (bestaande) Proximus Public WiFi account te beheren
Gezien nieuwe klanten, en alle klanten die overgaan naar Fiber, de nieuwe "Internet Box" krijgen, zal Public WiFi ook stilaan verdwijnen?
De nieuwe modems zenden ook geen Hotspot (Proximus Public WiFi) meer uit.
Meer nog, bezitters van de nieuwe Internet Box hebben ook geen toegang meer om hun (bestaande) Proximus Public WiFi account te beheren

Gezien nieuwe klanten, en alle klanten die overgaan naar Fiber, de nieuwe "Internet Box" krijgen, zal Public WiFi ook stilaan verdwijnen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Heb gebeld voor iemand met One en een korting van 6x13 euro gekregen, is niet zo goed als 12x15 natuurlijk, maar als ik niets kreeg had ik gedreigd en overwogen over te stappen. Als ze enkel nieuwe klanten zo belonen promoten ze eigenlijk dat je elk jaar een andere ISP pakt voor de promo's en niet trouw bent zoals ze wel willen.
Probleem is dat er veel klanten gewoon bij de pakken blijven zitten en niets doen...
Probleem is dat er veel klanten gewoon bij de pakken blijven zitten en niets doen...