Scarlet alternatief voor Telenet ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 21 keer

Bericht

Daar Telenet zijn prijzen 6% verhoogt zijn wij aan het uitkijken naar een andere provider.
Is Scarlet een waardig alternatief hiervoor ?
Waar ik zelf aan denk is het volgende :
telenet tv app : heeft Scarlet ook iets dergelijks zodat we op de slaapkamers via de chromecast op een makkelijke manier tv kunnen kijken ?
modem uitvallen : ik las hier op het forum iets over dat de modem elke 3 dagen herstart wordt. Kan dit niet 's nachts gebeuren ?
opnames delen : kan je zoals bij Telenet opnames van de ene digicorder op de andere digicorder bekijken of zoals bij Telenet via de tv app ?
slechte routering scarlet : dat las ik hier ook op het forum dat dit een probleem zou zijn bij online games maar intussen opgelost zou zijn.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Scarlet is niet slecht 3TB limiet (zelfde als bij Telenet) 70/10mbps down/upload (als je lijn dit aankan)

- TV app: momenteel bied scarlet dit momenteel nog niet aan (extra TV toestellen zijn enkel mogelijk via de huur van een extra decoder @ € 4 dacht ik)
- Modem uitvallen: hier word een ip refresh mee bedoelt, maar dit gebeurd bij proximus bijna nooit dus ik veronderstel ook bij scarlet niet meer.
- Opnames delen: dit is tegenwoordig in de cloud dus ik veronderstell dat al je decoders hier toegang toe hebben (maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen)
- Slechte routing: dit is ooit een tijdelijk probleem geweest maar hier hoor je tegenwoordig nooit meer iets van.

Verder is het zeker aan te raden om een lijntest toe doen om te zien welke snelheden je kan halen bij scarlet/proximus
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... tml#/input
en eventueel ook de zenderlijst na te kijken of je geen gewenste zenders mist die je bij telenet wel had
https://www.scarlet.be/nl/packs/zenders ... nderen.php
Greetz cyberbug

Afbeelding
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

Ik zou eerst oplijsten welke zenders je wil zien.
De zenderlijst bij Scarlet is zeer beperkt.
Geen NG, geen themazenders zoals Jam, plattelands tv.....

Een app hebben ze niet en zie ik ook meteen niet komen.
Maar elke Vlaamse zender kan je tegenwoordig wel streamen.

Uitvallen doet de modem niet, het is een ip refresh zoals hierboven al vermeld.
Het kan zijn dat het even lijkt of er geen internet is.
Het tv signaal heb ik nooit zien wegvallen, maar kijk ook maar zelden Scarlet tv.
Ik kijk meestal TV vlaanderen via de satelliet of via de app van TVV die heel goed werkt.

Mvg
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1685 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Scarlet Loco + TV Vlaanderen is ook een optie als je via Chromecast of smart-tv wil kijken.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Er zijn opties maar uiteindelijk ga ik dan nog duurder uitkomen dan bij Telenet.
Heb twee slaapkamers waar een tv met chromecast staat, ook in de woonkamer en keuken staat een tv met digicorder nu.
Dan zou ik al 4 digicorder/boxen moeten gaan huren/aankopen.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Bij Scarlet is het maximum aantal boxen die je extra kan huren tijdens je bestelling 2 (dus max 3 in totaal)
Bij TV Vlaanderen heb kan je via Live TV op 2 apparaten tegelijk kijken (en max 5 apparaten tegelijk geregistreerd)

Dus misschien zijn beide al geen optie. (tenzij 2 schermen tegelijk en 5 geregistreerd voldoende is)
Ik weet wel niet hoe internet+TV+4 digiboxen bij TN goedkoper is dan dan €49 (Scalet loco €34 + TV Vlaanderen APP TV Basic €15)
Greetz cyberbug

Afbeelding
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 489 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Misschien moet je eerst eens oplijsten wat je hebt en wat je minima zijn.
Anders is het gissen in het ijle.

Misschien kan je gewoon een andere formule bij telenet nemen zonder comfort verlies. Misschien kan je alles veranderen met minimaal comfortverlies en aanzienlijke besparing, misschien...
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
Bedankt: 124 keer

Bericht

Het zal wel niet lang duren eer scarlet zijn prijzen ook verhoogt.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

karine schreef: 28 apr 2023, 21:56slechte routering scarlet : dat las ik hier ook op het forum dat dit een probleem zou zijn bij online games maar intussen opgelost zou zijn.
Bij familie in Limburg merk ik dat scarlet op zo'n 16ms zit terwijl Telenet het met 10ms doet, en bij mij thuis vroeger had ik 6ms met edpnet (wel Oost vlaanderen).
Maar alsnog zou ik die 16ms niet slecht noemen, het is alsnog wel stabieler dan Telenet.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 95 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

edwin.d schreef: 29 apr 2023, 07:18 Ik zou eerst oplijsten welke zenders je wil zien.
Dit dus, maar denk na wat je ECHT wil zien.
=> Mogelijk stel je vast dat je evengoed kan cord-cutten: enkel internet nemen & alles kijken via de apps van de respectievelijke zenders die je dan chromecast.

Hier ging de tv-box een jaar geleden de deur uit. Nog geen moment gemist, had ik veel eerder moeten doen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Scarlet heeft zeker voldoende zenders enkel de mogelijkheden ontbreken. De Telenet app is zo goed al perfect voor de Chromecast. Handig overzicht, snel en zelfs de opnames van de digicorder in de woonkamer kunnen bekeken worden ermee.
Had Scarlet dergelijk app gehad was het zeker het overwegen waard geweest. Het klinkt misschien gek maar we hebben 5 tv's in huis waarvan 2 met een Chromecast werken, 1 met een digicorder en 2 met een digibox.(wel allemaal voor een prijsje kunnen aankopen)
Was ook al aan het kijken om de vaste telefoon weg te doen maar die is blijkbaar inbegrepen in het abonnement bij Telenet.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Op elke tv een Chromecast met Google TV en je bent ook van de ouderwetse manier van tv-kijken verlost.
Het probleem bij overstappen is dat je je gewoontes hebt afgestemd op de productbundel van je huidige operator. Je zoekt een goedkopere kopie van die productbundel die eigenlijk niet bestaat, tenzij je kiest voor de Telenet-kopie die Proximus heet.

Dus je kan jezelf afvragen, beslissen Telenet of Proximus wat mijn kijkgewoontes zijn of beslis ik zelf. Een decoder van je operator heb je niet meer nodig eigenlijk. Je operator hoeft ook geen apps te voorzien, alle omroepen hebben een app, Netflix heeft een app, Disney+ heeft een app,...

Gewoontes veranderen! Dan ben je altijd goedkoper af. Je kan alles bekijken met een internet-only abonnement.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 489 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Dat is wat te kort door de bocht.
Ik heb ruim 2 jaar geen TV aanbieder meer, dus weet een beetje hoe het zit.
Het simpelweg zappen en opnemen kan niet meer. Als je daar belang aan hecht heb je geen alternatief.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

cadsite schreef: 30 apr 2023, 07:18 Dat is wat te kort door de bocht.
Ik heb ruim 2 jaar geen TV aanbieder meer, dus weet een beetje hoe het zit.
Het simpelweg zappen en opnemen kan niet meer. Als je daar belang aan hecht heb je geen alternatief.
Inderdaad, dan zit je steeds met al die app's te prullen. Wil je VRT kijken, de VRT app, VTM, de VTM app, VT4, VT4 app, enz enz.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 121 keer

Bericht

In realiteit valt dat wel echt mee. Dat is voornamelijk iets dat mensen als barrière zien die van klassiek tv kijken komen. Dat gaat eigenlijk bezt snel weg.
Je verandert een beetja van manier dat je media consumeert. Ken niemand in omgeving die er spijt van heeft eigenlijk. Iedereen verkiest de 'nieuwe' methode.

Maar dat is idd een persoonlijk dingetje dat iedereen voor zichzelf moet bepalen, is een persoonlijke keuze.

Mijn advies, probeer het eens uit mzt behoud van je huidige abonnement en wie weet...
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Probeer het uit.
Je kan nog steeds kiezen voor de Scarlet-bundel op je eerste tv.
Voor tweede, derde en vierde tv werk je met TV Vlaanderen of de gratis apps van de omroepen.

Voor een kopie van je Telenet-bundel moet je bij Proximus zijn.

Je kan ook steeds terug naar Telenet, Scarlet werkt met abonnementen die steeds opzegbaar zijn.