Hallo,
Wij hebben een Hormann garagepoort met SupraMatic E 3 sturing. Hieraan hangen zowel een HE1-868.3MHz (voor afstandsbediening met blauwe knopjes) als een HE1-40.685MHz (voor afstandsbediening met grijze knopjes) ontvanger. Buiten hangt een draadloos FCT3b 868.3 codepaneel. Dit heeft door vocht de geest gegeven en is blijkbaar niet meer verkrijgbaar. De muur krijgt vrij veel regen te verduren.
Nu ben ik aan het zoeken geweest achter een nieuwe codepaneel. Op amazon had ik deze bundel gevonden: https://www.amazon.de/dp/B0BNTTWVD3?th=1. Die afstandsbediening voor de sigarettenaansteker lijkt me ook wel handig voor in de auto. Deze zouden zonder problemen moeten werken neem ik aan?
Onze afstandsbedieningen zijn ook stilaan aan vervanging toe (batterijen zijn al es vervangen). Is er eigenlijk een "betere" frequentie, de 868 of 40MHz, qua bereik of interferentie of wat dan ook?
Bedankt voor de info!
Hormann garagepoort bedieningspaneel
-
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb daar gewoon een Meross aangehangen en werk nu via app... werkt prima veel eenvoudiger dan al die afstandsbedieningen etc...
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07MV6LFM ... r=8-4&th=1
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07MV6LFM ... r=8-4&th=1
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 448 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Zelfde hier, heb een garagepoort met sturing uit de jaren stillekes (lees 1975) en die is nu fully iOS/Siri integrated met zo'n cheap-ass Meross ding ertussen.
Als we gaan fietsen zie je de mensen soms nogal kijken als ik aan de hoek van de straat roep "Hey Siri, Open de garagepoort", maar dat dat werkt is gewoon top
Als we gaan fietsen zie je de mensen soms nogal kijken als ik aan de hoek van de straat roep "Hey Siri, Open de garagepoort", maar dat dat werkt is gewoon top
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Klinkt allemaal goed en zou voor mij persoonlijk wel kunnen werken maar mijn vrouw heeft en wil geen smartphone en mijn ouders al helemaal niet. Daarom heb ik dus wel zo'n keypad nodig en blijven de vragen open...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Lijkt ook wel apart nog te bestaan: https://www.amazon.de/Wireless-Controll ... 103&sr=8-1
Ik zou het gewoon proberen en eventueel terugsturen
-
- Elite Poster
Ik zie geen link of foto ofzo? Bedoel je 1 vd 2 items van de bundel die ik vond op amazon?joskedejos schreef: 27 apr 2023, 19:12 Lijkt ook wel apart nog te bestaan:
De vraag is gewoon of de bundel die ik vond zal samenwerken met mijn installatie?
Ik zie ook BS erbij staan, werkt dit dan ook bij de gewone 868 MHz of is dit iets speciaals?
En welke frequentie nu de "betere" is en waarom?
-
- Pro Member
Ik zie die link daar wel... hij bedoelt dat de 2 items uit jouw bundel ook los te koop zijn (en goedkoper zijn los) dus zie niet in waarom je de bundel zou kopen. Beide items (het draadloos paneel en de knop werken op 868 MHz en je gaf aan dat je daar al een zender voor hebt hangen aan je poort, dus dat moet gewoon werken dan...darkzero schreef: 27 apr 2023, 19:25Ik zie geen link of foto ofzo? Bedoel je 1 vd 2 items van de bundel die ik vond op amazon?joskedejos schreef: 27 apr 2023, 19:12 Lijkt ook wel apart nog te bestaan:
De vraag is gewoon of de bundel die ik vond zal samenwerken met mijn installatie?
Ik zie ook BS erbij staan, werkt dit dan ook bij de gewone 868 MHz of is dit iets speciaals?
En welke frequentie nu de "betere" is en waarom?
Als je te maken hebt met smartloze personen dan lijkt me dat goeie opties.
Wat die BS betreft dat staat daar ook uitgelegd: "Funk-Codetaster mit Bi-Secur Technologie sind abwärtskompatibel, d. h. auch mit Antrieben der Serie 1 und 2 (868 MHz) einsetzbar."
maw Bi-Secur Technologie (zou dus nog veiliger moeten zijn dan de oude standaard) en achterwaarts compatibel met de oude serie 1 en 2 (maw het zal werken met wat je hebt, lijkt mij het belangrijkste).
Welke frequentie beter is, volgens mij (ik kan fout zijn), zijn de gebruikte frequenties in de loop der tijd gewijzigd en nieuwere versies zullen waarschijnlijk veiliger zijn, maar tenzij je heel bezorgd bent over die veiligheid (dan moet je waarschijnlijk ook nog andere extra maatregelen nemen (camera's, alarm, etc...)) en indien je een bestaand werkend systeem hebt, lijkt mij gewoon gebruiken wat je hebt het meest kostenefficiënt qua oplossing.
-
- Elite Poster
Ondertussen staat de link er inderdaad bij, hij zal het bericht achteraf aangepast hebben neem ik aan.
De link die hij stuurt is inderdaad dat codepaneel maar dan zonder klepje. Ik had voor de versie met klepje gekozen omwille van de regen. Dit is duurder maar ik krijg veel slagregen op die muur dus vandaar mijn keuze.
Zoals ik al zei heb ik een ontvanger voor zowel de 40 als de 868 frequentie dus ik zou beide opties kunnen overwegen. Huige codepaneel is 868. Daarom de vraag: welke van deze 2 frequenties is dan nieuwer, beter qua bereik, interferentie, ...
De link die hij stuurt is inderdaad dat codepaneel maar dan zonder klepje. Ik had voor de versie met klepje gekozen omwille van de regen. Dit is duurder maar ik krijg veel slagregen op die muur dus vandaar mijn keuze.
Zoals ik al zei heb ik een ontvanger voor zowel de 40 als de 868 frequentie dus ik zou beide opties kunnen overwegen. Huige codepaneel is 868. Daarom de vraag: welke van deze 2 frequenties is dan nieuwer, beter qua bereik, interferentie, ...
-
- Pro Member
De HE1-40.685MHz is een ouder type... (maar je kan het nog steeds kopen). Als je geen problemen met interferentie met andere apparaten hebt met de 868 (de nieuwere), dan zou ik daarvoor kiezen...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 85 keer
Probeer eens eerst te bellen naar Vos tools in Brecht. Is 1 van de grootste Hormann poorten service punten in Vlaanderen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor deze tip! Wij verhuizen binnenkort naar onze nieuwe woning en ze hebben daar een ProMatic 4 gehangen. Ik zat al te kijken om eventueel de Bluetooth en/of Wifi module van Hörmann er bij te kopen (integratie met Homey) maar deze oplossing is wel een pak goedkoper (en werkt ook met Homey). Alvast opgeslagen voor laterDave schreef: 25 apr 2023, 13:51 Ik heb daar gewoon een Meross aangehangen en werk nu via app... werkt prima veel eenvoudiger dan al die afstandsbedieningen etc...