3D printing: mijn eerste design op Printables

Voor de makers en doe-het-zelvers onder ons
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 113 keer

Bericht

Ik ben zo'n 3 jaar geleden begonnen met 3D printen. Zoals velen met een low budget Ender 3 (die nog altijd dienst doet trouwens). En wat print menig beginner? Mods voor die 3D printer :roll: Je vindt er duizenden op Printables en Thingiverse.

Maar gaandeweg begon ik ook ontwerpen aan te passen. Zo ben ik aan de slag gegaan met Fusion 360. Dergelijke tools hebben toch wel een leercurve. Maar al doende leert men. Leuke bezigheid als je er dan nog ook eens in slaagt om iets nuttigs te ontwerpen én te maken. En het werkt inspirerend voor de kinderen: de jongste maakt ook af en toe iets met Tinkercad.

De meeste van mijn ontwerpen stellen niet veel voor: een pootje voor een ladder, een beugeltje om mechanisme van een vuilbak te herstellen, een lensdopje voor een action cam, een decoratief silhouet...

Maar nu heb ik toch een eerste ontwerp gepubliceerd op Printables: https://www.printables.com/model/459210 ... tor-basket

Graag jullie mening. En geef misschien een Like op Printables, misschien geraak ik ooit wel aan een gratis spoel filament :beerchug:
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer
Bedankt: 105 keer

Bericht

Mooi gedaan, en voor zo goed ik het kan zien, goede printkwaliteit.
Internet via Mobile Vikings
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 113 keer

Bericht

jphermans schreef: 23 apr 2023, 16:49 Mooi gedaan, en voor zo goed ik het kan zien, goede printkwaliteit.
Bedankt.

Maar de printkwaliteit is momenteel eerder slecht. Beide printers zijn toe aan een groot onderhoud.