mifi en orange vraagjes.

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Momenteel heb ik enkel internet via Orange (coax).

Aangezien wij regelmatig onderweg zijn (mobilhome), ben ik aan het kijken om orange Go Intense te nemen in combinatie met een mifi. Dan val ik ook in een love pack en is mijn internet wat goedkoper, wat de totaalprijs (62 € /maand) goed doet meevallen.

Ik had hierbij nog wat vraagjes:
- De Go Intense is 70 GB, er staat dat die zowel in de EU als in België geldig is. Dus ik beschik over de volledige 70 GB bvb in Frankrijk? Ik vraag het maar na, want bij de Go extreme is het slechts 45 GB binnen de EU (en 300 in België).
- Ik zou die Go Intense enkel in een mifi router gebruiken (bvb netgear nighthawk M1), dus enkel voor internet. Is dat een probleem?
- Kan je bij Orange (niet als bij telenet One) ook een extra datakaartje krijgen dat je puur voor tablet/mifi whatever gebruikt? Want dan zou die Go Intense mijn huidig GSM abonnement ook kunnen vervangen.
- Iemand toevallig nog een Netgear nighthawk M1 liggen die niet meer gebruikt wordt en die ik dus zou kunnen overkopen?

Bedankt alvast al voor de antwoorden.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Je kan perfect een extra data sim aanvragen. Kost 3€/maand dacht ik.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Lap, een paar dagen geleden stond er bij de GO Intense dat die 70GB geldig was in BE en EU.

Vandaag bestel ik en ik kijk nog eens (na de bestelling) en er staat nu: 70GB in BE, en 35 in de EU.

Spijtige zaak... maar ja, besteld is besteld, ik zie dan wel of ik toekom.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Je zou dus ook (of beter) je Go Intense in een smartphone gebruiken zodat je er optimaal gebruik van kunt maken en daarnaast dan een Suf extra Card a €3 per maand bij kunnen nemen welke gebruik maakt van het zelfde data volume.

Ik doe dit al jaren, je kunt ook gebeld worden en sms ontvangen op een surf extra Card. iMessage verificatie lukt ook.

Het fijne aan Orange is dat je doorheen het jaar je abonnement naar beneden of naar boven kunt bijstellen.

Of eventueel een smartphone met maximaal €200 korting kunt nemen (maar dan zit je er wel 12 maanden aan vast) toch betaal je niets extra dus op zich een goede deal.

Het werkt zowel met een fysieke sim als eSim.

Tot slot het verhaal van dataroaming: staat hier beschreven, helaas is het toegestaan wat ze doen omdat je minder dan €2 per Gigabyte betaalt.

https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm

Jammer want ik dacht ook dat we de volledige 70 Gigabyte konden gebruiken, ik heb afgelopen dagen in Duitsland er bijna 35 doorgejaagd met 2 simkaarten, streaming in de flixbus, overal 5G dan gaat het hard. Live de mol gekeken op 2 schermen, ging vlekkeloos.
Geen sms gehad van orange, geen extra verbruik. Oude voorwaarden misschien?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 388 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nob schreef: 17 apr 2023, 10:11 Lap, een paar dagen geleden stond er bij de GO Intense dat die 70GB geldig was in BE en EU.

Vandaag bestel ik en ik kijk nog eens (na de bestelling) en er staat nu: 70GB in BE, en 35 in de EU.

Spijtige zaak... maar ja, besteld is besteld, ik zie dan wel of ik toekom.

ik had het net ook gezien dat ze stilzwijgend een limiet hebben, gezet op eu intense
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”