Na wat werken in de garage, vlak waar de telefoonlijn binnenkomt, is mijn internet verbinding weggevallen (EDPNet vdsl2). Als ik de bedrading bekeek zag ik maar 1 aangesloten draad (witte draad in de a). Ik heb geen kennis van hoe intern dit juist in zijn werk gaat, maar ik vermoede dat de blauwe in de b moest...?
Helaas gaf ook dat na aansluiten geen signaal in de modem. Kan iemand met wel verstand van zaken mij uit de nood helpen of moet ik helpdesk hiervoor inschakelen? Bedankt
Aansluiting Vdsl onderbroken
-
- Starter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 93 keer
Vraag: blauw-wit aan de rechterkant is feitelijk een kabel die naar links loopt en daar (opnieuw als blauw-wit) in het zwarte blokje zit. Je steekt allicht een splitter in op de linkerkant met daarin de teldraad verbonden met je modem?
Zoja => Het meest waarschijnlijke is dan dat je blauw aan de rechterkant net onder de witte kabel (die in poort 1 zit) moet aansluiten (dus met 2 erop waar nu niets zit).
----------------------
Lukt dat niet => het rechtse bakje dient zo te zien nergens meer voor.... Sluit in dat geval van de dikke kabel met 2x6 kleuren draden alle mogelijke combinaties van 2 kabels eens rechtstreaks aan op het zwart blokje. Start met blauw en wit combinaties
Als alle 30 variaties niet werken zit je probleem allicht verder in die kabel richting de straat....
----------------------
Als je de werkende combinatie gevonden hebt: ik zou in ieder geval het rechtse bakje niet meer gebruiken als het nergens voor dient
Zoja => Het meest waarschijnlijke is dan dat je blauw aan de rechterkant net onder de witte kabel (die in poort 1 zit) moet aansluiten (dus met 2 erop waar nu niets zit).
----------------------
Lukt dat niet => het rechtse bakje dient zo te zien nergens meer voor.... Sluit in dat geval van de dikke kabel met 2x6 kleuren draden alle mogelijke combinaties van 2 kabels eens rechtstreaks aan op het zwart blokje. Start met blauw en wit combinaties
Als alle 30 variaties niet werken zit je probleem allicht verder in die kabel richting de straat....
----------------------
Als je de werkende combinatie gevonden hebt: ik zou in ieder geval het rechtse bakje niet meer gebruiken als het nergens voor dient
-
- Starter
Thanks, we zijn er uitgekomen... en heb je suggestie opgevolgd en de twee kabels rechtstreeks aangesloten