HomeWizard P1 Meter

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

beele schreef: 23 sep 2023, 05:22 ==> https://www.dewatergroep.be/nl-be/drink ... r%20hangen!
Helemaal onderaan bij punt 8 staat een foto van een sticker op de analoge elek meter dat je al een digitale watermeter hebt. Die had ik zeker niet, ik vermoed dat die dus ook niet gekoppeld zal zijn.
Het model dat hier hangt is een https://www.sagemcom.com/sites/default/ ... N_1121.pdf

Er hangt geen sticker op maar op de display zie in een antenne symbool wat aangeeft dat hij gekoppeld is. Op de digitale meter onder punt 96.1.1-2 zie ik ook het serienummer van de watermeter dus de koppeling lijkt me wel degelijk in orde.
beele
Plus Member
Plus Member
Twitter: MrBeele
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

DarkV schreef: 25 sep 2023, 09:12
beele schreef: 23 sep 2023, 05:22 ==> https://www.dewatergroep.be/nl-be/drink ... r%20hangen!
Helemaal onderaan bij punt 8 staat een foto van een sticker op de analoge elek meter dat je al een digitale watermeter hebt. Die had ik zeker niet, ik vermoed dat die dus ook niet gekoppeld zal zijn.
Het model dat hier hangt is een https://www.sagemcom.com/sites/default/ ... N_1121.pdf

Er hangt geen sticker op maar op de display zie in een antenne symbool wat aangeeft dat hij gekoppeld is. Op de digitale meter onder punt 96.1.1-2 zie ik ook het serienummer van de watermeter dus de koppeling lijkt me wel degelijk in orde.
Aha, dat ga ik eens controleren vanavond!
Ik vermoed inderdaad ook dat het hun HomeWizard hun eigen watermeter zal gaan in hun API.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb ondertussen HomeWizard gecontacteerd voor meer info... afwachten wat hun antwoord gaat zijn (maar aangezien ze de gasmeter ondersteunen zou ik het raar vinden moest men dit voor de watermeter niet doen).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1464 keer
Bedankt: 1269 keer
Recent bedankt: 25 keer

Bericht

Heeft niemand de troostprijs gekregen ?
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 51 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Hier ook (nog) niets van troostprijs ontvangen
citroene
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Bericht

Goztow schreef:Heeft niemand de troostprijs gekregen ?
Hier ook nog niks ontvangen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk

sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Bericht

Helaas...hier ook nog niets.

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Hier ook nog niks.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dit was het antwoord van HomeWizard ivm. de Belgische digitale watermeters;
We have no support at the moment but are looking into this for the future.
Misschien dat het contacteren van HomeWizard door diverse gebruikers hen kan overtuigen dit wat sneller te implementeren (de effort lijkt me quasi nul aangezien dat het identiek is aan de gasmeter).
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Bericht

Vandaag enveloppe met kleine attentie van Userbase ontvangen! Merci!

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

Hier ook vandaag aangekomen. Bedankt :)
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

Dit zijn de originele verzendingen! De Post verbaast ons opnieuw.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 14 keer

Bericht

Beste userbase crew,

Hartelijk bedankt voor de nuttige attentie die ik vandaag mocht ontvangen!!
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 51 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Hier ook ontvangen. Brief afgestempeld op 28/09, dat pakje waren ze dus duidelijk ergens vergeten.
Bedankt!
citroene
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Bericht

Hier ook Ontvangen, bedankje aan de Crew!
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 83 keer

Bericht

Hier was het gisteren (nog?) niet mee met de post :-(
Fingers crossed dat het morgen/overmorgen mee is.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

en waddist ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

Een troostprijs!
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hier nu ook binnen, thx! Schoon ontwerp ;-)
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Hier ook! Bedankt voor het fijne cadeautje! Userbase is the best!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Mis ik iets... ik lees in deze thread precies niets over cadeautjes (behalve een watermeter).
Goztow
Administrator
Administrator

Bericht

Alle deelnemers die niet gewonnen hebben kregen een troostprijsje. Kunnen diegene die nog niks gekregen hebben het ook even laten weten zodat we mss kunnen opnieuw opsturen?
yaris
Premium Member
Premium Member

Bericht

Ik heb nog niets ontvangen.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hier heb ik mij intussen ook een HomeWizard P1 meter aangeschaft. Met een beetje prutsen past die trouwens mooi achter het klepje waar de P1 poort zit. Jammer wel dat je die LED ring niet kan uitschakelen in de app zoals het met de stopcontacten kan.

Het is toch vooral handig om op korte termijn data te vergaren en uit te zoeken waar sluipverbruikers zitten. Het ding kost niet zoveel dus zeker eens handig om het één en ander mee op te volgen. Voor langetermijndata vind ik EnergieID handiger, die krijgt de tellerstanden ook automatisch door via Fluvius en daar heb ik historische data van >10 jaar in zitten (ooit eens mijn Excellekes met tellerstanden geïmporteerd daar). Meer mogelijkheden naar rapportage ook en als Ecopower klant heb ik premium.

Nu, met zonnepanelen gecombineerd met die stopcontacten en triggers zie ik wel een meerwaarde. Verbruikers schakelen wanneer er een overschot aan zonnestroom is. Laden van bijvoorbeeld batterij elektrische fiets stoppen wanneer het laden onder een bepaald vermogen zakt (als hij ergens een 80% geladen is) is ook een handige, nu hou ik dat zelf wat in de gaten en heb met deze manier van laden maar weinig capaciteitsverlies op mijn batterij na 6 jaar zeer regelmatig gebruik.

Bizar wel dat het abonnement afsluiten via hun website (iets) duurder is dan via de app, meestal is dat omgekeerd omdat de kostprijs die Google & Apple daarvoor aanrekenen wegvalt. Jammer ook dat het via de app enkel maandelijks kan, toch op iOS.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Op zich was m'n eerste gevoel prima bij de HomeWizard P1 meter... maar nu ik merk dat hij geen volledige ondersteuning heeft voor de P1 meter (nieuwe digitale watermeter) is er toch wel wat teleurstelling. Moest ik dus opnieuw rondkijken op de markt dan zou het vermoedelijk een andere oplossing zijn...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

vverbeke schreef: 06 okt 2023, 07:26 Hier heb ik mij intussen ook een HomeWizard P1 meter aangeschaft. Met een beetje prutsen past die trouwens mooi achter het klepje waar de P1 poort zit. Jammer wel dat je die LED ring niet kan uitschakelen in de app zoals het met de stopcontacten kan.
Staat je DM dan op een plaats waar het groene ledlicht (achter het groene klepje van de DM) nog stoort?
Voor het energieverbruik van de ledring moet je het niet doen want de P1 module neemt zijn stroom rechtstreeks van de digitale meter en wordt de consument dus niet aangerekend.
Sol Invictus!
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

los van het onderwerp, het is niet omdat je het niet moet betalen dat je de energie niet mag 'besparen'...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat mag uiteraard ook.

Het was dan ook maar een toevoeging voor wie nog niet wist dat de P1 wifi module zijn energie voor de kWh meter afneemt en niet erna en een vraag uit nieuwsgierigheid waarom men de led gedimd zou willen hebben.

Zelf gebruik ik, wegens persoonlijk geen meerwaarde meer en andere noodzaak voor de P1 poort, de HW P1 wifi module niet meer. Daar zit dus geen extra verbruik meer. Voor noch na de teller.
Sol Invictus!
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ivob schreef: 09 okt 2023, 06:26
vverbeke schreef: 06 okt 2023, 07:26 Hier heb ik mij intussen ook een HomeWizard P1 meter aangeschaft. Met een beetje prutsen past die trouwens mooi achter het klepje waar de P1 poort zit. Jammer wel dat je die LED ring niet kan uitschakelen in de app zoals het met de stopcontacten kan.
Staat je DM dan op een plaats waar het groene ledlicht (achter het groene klepje van de DM) nog stoort?
Voor het energieverbruik van de ledring moet je het niet doen want de P1 module neemt zijn stroom rechtstreeks van de digitale meter en wordt de consument dus niet aangerekend.
Dat groene ledlicht straalt door dat klepje. Allemaal niet zo verschrikkelijk maar op den duur heb je een huis vol LED kleurtjes. Ik dim dat liever, persoonlijke voorkeur. Op de Fritzbox en AP's kan het. Zelfs op homewizards eigen stekkers kan het, dus jammer dat het voor de P1 meter dan weer niet kan. Ook al omdat het zo'n pulserend licht is, dat is IMHO nog storender dan een vast licht.
Stroomverbruik van dat ding maakt mij niks uit, dat is minimaal.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

vverbeke schreef: 09 okt 2023, 09:58 Dat groene ledlicht straalt door dat klepje. Allemaal niet zo verschrikkelijk maar op den duur heb je een huis vol LED kleurtjes. Ik dim dat liever, persoonlijke voorkeur. Op de Fritzbox en AP's kan het. Zelfs op homewizards eigen stekkers kan het, dus jammer dat het voor de P1 meter dan weer niet kan. Ook al omdat het zo'n pulserend licht is, dat is IMHO nog storender dan een vast licht.
Wanneer dat het probleem is dan is dat gemakkelijk op te lossen.
De HW P1 wifi module past, zoals je zelf schrijft, perfect achter de klep van de digitale meter, ook wanneer deze klep volledig gesloten is. Plak die klep gewoon af met ondoorschijnende tape en je ziet niets meer van de groene led.
Sol Invictus!
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ivob schreef: 09 okt 2023, 17:20
vverbeke schreef: 09 okt 2023, 09:58 Dat groene ledlicht straalt door dat klepje. Allemaal niet zo verschrikkelijk maar op den duur heb je een huis vol LED kleurtjes. Ik dim dat liever, persoonlijke voorkeur. Op de Fritzbox en AP's kan het. Zelfs op homewizards eigen stekkers kan het, dus jammer dat het voor de P1 meter dan weer niet kan. Ook al omdat het zo'n pulserend licht is, dat is IMHO nog storender dan een vast licht.
Wanneer dat het probleem is dan is dat gemakkelijk op te lossen.
De HW P1 wifi module past, zoals je zelf schrijft, perfect achter de klep van de digitale meter, ook wanneer deze klep volledig gesloten is. Plak die klep gewoon af met ondoorschijnende tape en je ziet niets meer van de groene led.
Zo kan ik het idd voor mijzelf oplossen. Het ding is, niet iedereen krijgt dit weggewerkt achter dat klepje en het blijft een halfslachtige oplossing. Een setting in de app, zoals ze al hebben gedaan voor hun stekkers, is op de lange termijn veel eenvoudiger en voor iedereen die hier "last" van heeft een oplossing. Je ziet settings i.v.m. LEDs in steeds meer producten.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

vverbeke schreef: 09 okt 2023, 09:58 op den duur heb je een huis vol LED kleurtjes
Staat jou electriciteitsmeter dan open en bloot in je living of slaapkamer ?
yaris
Premium Member
Premium Member

Bericht

DarkV schreef: 10 okt 2023, 14:18
vverbeke schreef: 09 okt 2023, 09:58 op den duur heb je een huis vol LED kleurtjes
Staat jou electriciteitsmeter dan open en bloot in je living of slaapkamer ?
Bij mij is dat ook wel zo. Meter staat in de living, woon in een rijhuis zonder garage. Het stoort mij niet maar ik kan me wel voorstellen dat het als storend wordt ervaren. Mijn zwave stick heeft ook zo'n irritante kleurtjes maar dat kan je wel uitzetten.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik vind het eerlijkgezegd nogal frappant dat ik hier een feature aangeef die wel handig zou zijn voor mij en veel anderen (zijnde: mogelijkheid om de LEDs uit te schakelen of te dimmen op de P1 meter) en mij hier in een aantal berichten zou moeten beginnen verantwoorden waarom dat überhaupt nodig zou zijn en waarom ik daar überhaupt last van zou kunnen hebben.

Me dunkt dat ik bijlange niet de enige ben die last heeft van ledjes op allerhande apparatuur waardoor uw huis 's nachts op den duur een kerstboom lijkt. Al zeker wanneer men dan nog eens pulserende leds gaat gebruiken zoals op die P1 meter. Fabrikanten mogen daar meer aandacht voor hebben. Alleen al de LEDs op de bbox3 + stroomadapter die hier in een hoek in de living hangt geven voldoende licht om als nachtlamp te dienen. (en dan branden nog bijlange niet alle LEDs aangezien ik die enkel als modem gebruik)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Feature requests meld je best bij de fabrikant (ik heb dat ook gedaan voor de digitale watermeter)... daar kan Userbase weinig mee volgens mij.

Trouwens geen probleem dat je dergelijke wensen hebt maar mogen wij ons ook afvragen of dit louter een estetisch probleem is (bv. wanneer hij in de kelder hangt) of wel degelijk een storend probleem is (als hij in je living hangt) en onze verbazing uitdrukken bij dat laatste (ik zou hem dan eerder wegwerken in een kast want erop kijken zou me even hard storen als die LED).
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Deze ochtend een extreem onaangename ontdekking: door de WiFi Energy Socket van Homewizard, was mijn hele diepvriezer ontdooid.

Vorige week heeft de elektriciteit (en dus internet) hier even uitgelegen, en blijkbaar moet je die Energy Socket dan nog eens terug aanzetten. Mijn bomvolle diepvries zat dus zonder stroom, zonder dat ik het wist, en ik mocht vanochtend voor honderden euro's eten weggooien.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 154 keer

Bericht

Dit is een tegenvaller.
Best voor z'n toestellen, enkel een verbruiksmeter tussen steken die geen schakelaar bevat.
Heeft Homewizard wel zoiets ? Anders moet je deze intern doorverbinden dat dit nooit meer kan gebeuren.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 193 keer

Bericht

Je kan in de app instellen wat hij moet doen als de stroom uitvalt.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 154 keer

Bericht

Ik zou toch niet vertrouwen op een app voor zo'n belangrijke zaken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 82 keer

Bericht

Idem bij Shelly plugs, maar kan je inderdaad instellen om terug te gaan naar zijn stand bij uitvallen (via app of rechtstreeks op de webserver van de plug, setting wordt uiteraard in de plug zelf opgeslagen). Bij eerste firmware versies hadden die ook het vervelende gedrag dat bij een firmware upgrade de plug uitschakelde, wat bij nieuwe upgrades gelukkig niet meer zo is.