Mijn ouders (senioren) hebben genoeg aan een Scarlet Trio.
Binnenkort komt Fiberklaar langs en op mijn aanraden laten ze toch maar alvast de glasvezel binnen komen.
Nu komen er telefoons van Proximus dat een overstap verplicht is. Ook de klantendienst van Scarlet antwoordt als volgt:
"Op het ogenblik is VDSL netwerk beschikbaar op het adres. Zodra er op je adres een overstap naar glasvezel wordt uitgevoerd zijn wij genoodzaakt om je diensten dan te annuleren."
Ik was van mening dat het binnenhalen van de fiber van Fiberklaar tot niets verplicht? Wel wetende dat VDSL niet een eeuwig leven beschoren is natuurlijk. Maar als ik het zo lees is een overstap op heel korte termijn noodzakelijk.
Klopt dat? Heeft iemand meer info over de kosten die met deze migratie van Scarlet naar Px gepaard gaan?
Verplichte overstap van Scarlet naar Proximus?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Waarschijnlijk verkeerd begrepen, scarlet vdsl2 blijft mogelijk tot het wordt afgesloten. (doorgaans enkele jaren nog)
Momenteel heeft scarlet nog geen fiberaanbod, dus daar stopt het, maar dat zou in de toekomst misschien nog wel kunnen veranderen.
Momenteel heeft scarlet nog geen fiberaanbod, dus daar stopt het, maar dat zou in de toekomst misschien nog wel kunnen veranderen.
- cyberbug
- Elite Poster
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
Of misschien nieuwe tactiek van proximus om mensen die TV hebben nog snel op hunt netwerk te krijgen.
Best nog eens horen bij scarlet en expleciet melden dat: de koper blijft liggen, je niet naar een andere provider overstapt, en dat de fiber er inactief word bijgelegd.
Best nog eens horen bij scarlet en expleciet melden dat: de koper blijft liggen, je niet naar een andere provider overstapt, en dat de fiber er inactief word bijgelegd.
Greetz cyberbug


- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
bron: https://www.fiberklaar.be/nl/faqIk wil geen abonnement, maar wel een fiberaansluiting. Kan dat?
Jazeker. Je kunt nu al een fiberaansluiting aanvragen en je woning of zaak klaarmaken voor de digitale toekomst. Je beslist zelf wanneer je overschakelt naar internet via fiber. Wil je genieten van bliksemsnel, stabiel en vrijwel grenzeloos dataverkeer, dan neem je een fiberabonnement bij een deelnemende internetprovider. Ontdek snel alle voordelen en voorwaarden. Je betaalt nooit iets aan Fiberklaar, ook na de aansluiting worden er geen kosten aangerekend.
Je bent vrij, je bent vandaag niet verplicht om over te stappen op een fiber-abonnement. Laat je niets wijsmaken. VDSL blijft nog zeker vijf jaar bestaan in Fiberklaar-gebied.
Als Proximus nog eens belt, zeg dan dat je geen commerciële telefoontjes meer wil krijgen en dat ze met leugens bij jou aan het verkeerde adres zijn.
-
- Pro Member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik vermoed een lichte dwang van Px om klanten van Scarlet naar het grote Px te duwen. In de hoop dat ze daar blijven en terechtkomen in de duurdere abonnementen
.
Heb nog eens verduidelijking gevraagd bij klantendienst Scarlet. De Faq van Fiberklaar is wat mij betreft duidelijk.
Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

Heb nog eens verduidelijking gevraagd bij klantendienst Scarlet. De Faq van Fiberklaar is wat mij betreft duidelijk.
Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3225
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 228 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Wat ik begrepen had na de oplevering van Proximus-fiber hier in de straat was dat als je de aansluiting liet realiseren, je automatisch overgezet wordt van koper naar fiber. Als je huidige provider geen aanbod heeft op fiber, spijtig... Da's de hoofdreden waarom ik de overstap uitstel: zolang Scarlet Trio niet los van de onderliggende infra (VDSL/fiber) aangeboden wordt, komt fiber niet binnen.
Toegevoegd na 2 uren 52 minuten 31 seconden:
Mijn reactie wordt bevestigd in het jaarverslag 2022 van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie:
Toegevoegd na 2 uren 52 minuten 31 seconden:
Mijn reactie wordt bevestigd in het jaarverslag 2022 van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie:
DataNews schreef: Uit het jaarverslag blijkt dat Proximus niet altijd volgens de regels werkt. Zo zegt de Ombudsdienst regelmatig te worden benaderd door consumenten die klagen over handelspraktijken waarbij Proximus hen ‘als het ware verplicht om over te stappen op glasvezel’. Het bedrijf zou niet altijd melding maken van het herroepingsrecht als dat wettelijk gezien moet. Dat recht geeft de klant de mogelijkheid nog af te zien van een abonnement.
Bron: Eindfactuur en glasvezeluitrol vallen op bij ombudsdienst TelecomDataNews schreef: Het blijkt meestal onmogelijk om de oude packs van het kopernetwerk te reactiveren. Hoogstens slaagt de Ombudsdienst erin om voor een periode van 12 maanden een korting te bedingen voor de klager. Zo wordt de tariefverhoging tijdelijk uitgesteld.
Computer(k)nul