Een jaar cel om vals te spelen bij een theoretisch rijexamen...

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Elf klanten van een rijschool in Deurne zijn veroordeeld voor rijexamenfraude. De rijschool hielp hen tijdens het rijexamen met oortjes en verborgen camera's.
Een geslaagd examen kostte de klanten tussen de 500 en 800 euro. Er werden uiteindelijk 33 klanten geïdentificeerd. Elf van hen zijn nu al veroordeeld. Zes van hen kregen een jaar cel.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/22 ... rijexamen/

Een jaar cel voor zoiets, is dat niet wat overdreven? Er zijn al ergere "fijten" gepleegd die een mindere straf kregen. En dan hoor je tegelijk dat de gevangenissen vol zitten...
Gewoon een boete/uitstel van rijbewijs of desnoods een enkelband had ook wel gekunnen zeker hiervoor? Hadden ze niet beter enkel de rijschool hiervoor aangepakt die hier bovendien nog geld voor vroeg?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Het probleem van "een jaar cel", oftewel de inflatie aan celstraffen, is in Belgie gekend.
Het gaat hem erom dat lichtere straffen niet of nauwelijks gevolg hebben (zelfs geen enkelband), waardoor rechters geneigd zijn strengere straffen uit te spreken in de hoop dat er toch nog gevolgen zijn voor de gestraften.
In landen waar straffen wel uitgezeten worden (of tenminste gevolg krijgen), hoor je vaker over celstraffen van weken of maanden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 482 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

splinterbyte schreef: 22 maa 2023, 20:14 Er zijn al ergere "fijten" gepleegd die een mindere straf kregen.
??? "fijten" ???

Ik ga er van uit dat ze hun rijbewijs kwijt zijn en dat een tijdje niet meer gaan kunnen halen waarna ze toch opnieuw examens gaan moeten afleggen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 456 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Voor "fijten" vlieg je bij mij ook achter tralies hoor, ofwel stokslagen, dat kan ook.

Los daarvan. In België moet je pas effectief binnen als je gecumuleerde straffen meer dan 2 jaar zijn. (voordien was dat 3 jaar).
Ze krijgen dus in de praktijk een celstraf met uitstel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Zo onschuldig is het ook niet. Uiteindelijk breng je mensen in het verkeer die dus eigenlijk niet geschikt zijn, aan de andere kant zie je elke dag wel -tig mensen van wie je zou kunnen vermoeden dat ze geslaagd zijn met oortjes en camera :)

Ze zouden beter werk maken van het rijbewijs met punten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 199 keer

Bericht

Dizzy schreef: 23 maa 2023, 07:54 Ze zouden beter werk maken van het rijbewijs met punten.
En wat gaat dat helpen tegen “vals spelen bij een theoretisch rijexamen” ? :bang:
Dzjeezes …
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

duizend schreef: 24 maa 2023, 06:32
Dizzy schreef: 23 maa 2023, 07:54 Ze zouden beter werk maken van het rijbewijs met punten.
En wat gaat dat helpen tegen “vals spelen bij een theoretisch rijexamen” ? :bang:
Dzjeezes …
Een stukje uitknippen om daar dan commentaar op te kunnen geven terwijl het antwoord in de rest van de tekst staat, inderdaad djeezes.

Een rijbewijs met punten zou iets doen aan veelplegers, mensen bij wie boetes niet werken. Dat kan ook gekoppeld worden aan intrekken rijbewijs of zelfs opnieuw halen van een rijbewijs en dan kom je terug bij het vals spelen bij examens. Die examens dienen nl de voor de veiligheid en het aanpakken van mensen die geen interesse hebben in veiligheid helpt daar wel degelijk bij.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Nu ni voor 't een of 't ander.
Maar iemand die compleet zijn gat veegt aan verkeersregels die trekt het zich ook niet aan om zonder rijbewijs rond te rijden.
Ik rij ondertussen ruim 25 jaar en behoorlijk wat km's/jaar en heb in al die jaren al 3 keer mijn rijbewijs moeten tonen. Qua pakkans riskeren die pippo's dus amper iets.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 161 keer

Bericht

Ik sta versteld. Om te kunnen slagen moet je bij wijze van spreken een stopbord kunnen onderscheiden van een paard.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

Ze hadden beter een gewapende overval op een apotheek ofzo gepleegd. Waren ze goedkoper vanaf gekomen. Wat een scheve justitie in dit land ...

(En versta me niet verkeerd dat ik deze straf te streng vind. Ik vind dat er véél ergere zaken veel lichter (zeker te licht) bestraft worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat is inderdaad een puntje, de pakkans is belachelijk laag. Men vind verkeersveiligheid hier nu eenmaal geen prioriteit en vandaar de hoge aantallen slachtoffers, elke dag opnieuw. Het lijkt eigenlijk hard op de Amerikaanse situatie met wapens, er is een enorm probleem maar men doet er amper iets aan buiten wat doekjes voor het bloeden.

En een examen vervalsen is wel degelijk niet zo'n kleine zaak want dat betekent dat die persoon niet geschikt is om te rijden maar het toch gaat doen. Dat dit het aantal slachtoffers zal verhogen is logisch. Dit wordt vergoelijkt... tot men uiteraard zelf of een familielid wordt weggemaaid door zo'n idioot, dan is het plots anders.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 24 maa 2023, 09:47 Een rijbewijs met punten zou iets doen aan veelplegers, mensen bij wie boetes niet werken. Dat kan ook gekoppeld worden aan intrekken rijbewijs of zelfs opnieuw halen van een rijbewijs en dan kom je terug bij het vals spelen bij examens. Die examens dienen nl de voor de veiligheid en het aanpakken van mensen die geen interesse hebben in veiligheid helpt daar wel degelijk bij.
Nogmaals hoe helpt een rijbewijs met punten tegen het vals spelen bij een theoretisch examen?
Dat heeft daar niks mee te maken.
Dat is gewoon puur off topic.

Ik kan zonder rijbewijs op zak vals spelen bij een theoretisch examen.
Ik kan met een rijbewijs met punten op zak vals spelen bij een theoretisch examen.
Ik kan met een rijbewijs zonder punten op zak vals spelen bij een theoretisch examen.
Ik kan ook niet vals spelen bij een theoretisch examen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Alé we gaan vervelend doen omdat we geen gelijk krijgen elders :roll:

De topic gaat over vals spelen bij het behalen van een rijbewijs en de straf daarvoor. Ik reageer op de mening dat het een te zware straf zou zijn. Ik vind het niet zo'n ongevaarlijk gegeven en dus een strenge aanpak gepast. Dat vind ik trouwens over het algemeen voor verkeersinbreuken. Anderen haalden ook al aan dat die pakkans (te) laag is. De invoering van een rijbewijs met punten verhelpt daaraan door veelplegers aan te pakken.

Wie zich al niet aan de regels wil houden bij het examen zal zeer waarschijnlijk een gelijkaardige laksheid hebben eens het rijbewijs behaald is. Je krijgt dus mensen zonder veel scrupules en zonder de nodige skills op de baan. Net tegen die groep zou een rijbewijs met punten een gepast ingreep zijn. Iets dat steeds meer landen inzien.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 24 maa 2023, 14:49 De topic gaat over vals spelen bij het behalen van een rijbewijs en de straf daarvoor.
Zeer juist en een rijbewijs met punten heeft daar dus totaal niks mee te maken.
De straf wordt er niet hoger of lager door, het examen niet moeilijker of gemakkelijker, de pakkans op fraude bij het examen niet hoger of lager.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat klopt ook niet want een straf bij een rijbewijs met punten kan bijvoorbeeld zijn dat je op een bepaald moment je rijbewijs verliest en opnieuw moet behalen en dan kom je weer terecht bij het gegeven van vals spelen.

Hier wordt gezegd dat de boete te streng zou zijn maar de vraag is of een geldboete alleen wel gepast is. Iemand met veel geld kan die straf makkelijk "afkopen". Een wachtperiode eer men opnieuw een rijexamen mag afleggen is misschien in combinatie met een geldstraf nog meer ontradend.

Het rijexamen is een test om te checken of je de regels kent maar hier zit je met mensen die de regels niet alleen niet willen leren maar ze ook niet respecteren. Dat begint dus al heel slecht. Men geeft hierbij toch zelf aan dat men niet geschikt is om op de baan te gaan.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 24 maa 2023, 15:09 Dat klopt ook niet want een straf bij een rijbewijs met punten kan bijvoorbeeld zijn dat je op een bepaald moment je rijbewijs verliest en opnieuw moet behalen en dan kom je weer terecht bij het gegeven van vals spelen.
Kan je eens aangeven op welke manier:
De straf hoger of lager wordt,
het examen moeilijker of gemakkelijker,
de pakkans op fraude bij het examen hoger of lager.

Bij iemand zonder rijbewijs,
of bij iemand die zijn rijbewijs kwijtgespeeld heeft.

Trouwens je kan je rijbewijs ook vandaag al kwijtspelen…

Rijbewijs met punten heeft hier dus totaal niks mee te maken.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

brubbel schreef: 24 maa 2023, 09:55 Ik sta versteld. Om te kunnen slagen moet je bij wijze van spreken een stopbord kunnen onderscheiden van een paard.
Dat vind ik nu toch wel wat overdreven. OK, het is geen hogere wetenschap, maar het is toch wat moeilijker dat rood van groen onderscheiden.

Ik zou zelfs meer zeggen. Laat iedereen zijn theoretisch examen opnieuw doen aan de huidige eisen en het gaat héél rustig zijn op straat!
Misschien nog zo geen slecht idee. :angel:
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Elke 5j opnieuw theoretisch examen, is valsspelen al moeilijker te organiseren en zou ook helpen voor de waspoeder generatie.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat lijkt me dan weer overdreven want dan straf je de meerderheid voor een probleem van een minderheid. Bovendien geef je valsspelers dan alsnog 5 jaar respijt en kan het zijn dat ze gewoon om de 5 jaar vals spelen.

Neen, dit moet wel degelijk aangepakt worden net zoals andere problemen die eraan gelieerd zijn of een factor zijn zoals de pakkans.

Wat je wel kan doen is mensen die herhaaldelijk flagrante overtredingen begaan hun examen opnieuw laten afleggen. Zo pak je gerichter de probleemgevallen aan.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 751 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

Straffen?
Waarom zou je dat als "straffen" catalogeren? Bewijs maar dat je het kan, dan is er niets aan de hand.
Uw auto moet toch ook af en toe gekeurd worden? Waarom zou uw kennis van de wegcode - die ook evolueert - niet gecontroleerd mogen worden?

Maar dat is wishful thinking, als zelfs het rijbewijs met punten er niet komt.
En wat met alle buitenlandse chauffeurs in ons transitland?
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 741 keer
Bedankt: 476 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Een rijbewijs dat een vervaldatum heeft zou helpen - nadien een korte toets zowel practisch als theoretisch, en enkel dan krijg je een nieuw.
Schiet ik hiermee heel hard in mijn eigen voeten? Waarschijnlijk, want ik ben er zeker van dat net zoals ik de merendeel hier niet alle hedendaagse regels weet ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

devilkin schreef: 25 maa 2023, 13:07Een rijbewijs dat een vervaldatum heeft zou helpen - nadien een korte toets zowel practisch als theoretisch, en enkel dan krijg je een nieuw.
Ik denk dat hier enorm protest op gaat komen alsook dat schrikt de overheid af want er gaan er veel zo hun rijbewijs kwijt geraken en hun auto wegdoen en vergeet niet dat de auto nog steeds de melkkoe van de staat is...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik zou ook niet echt content zijn...
Weer betalen voor iets wat je al hebt.
De examencentra kunnen nu al niet meer volgen, het zou dus een complete soep worden als daar ineens honderdduizenden mensen bijkomen.
Dat gaat ook weer een flinke noot kosten natuurlijk. Ik ben net naar de keuring geweest en vond €50,80 betalen al behoorlijk pijnlijk voor iets wat in mijn ogen behoorlijk nutteloos was. (auto is 4 jaar oud, krijgt jaarlijks onderhoud, staat altijd binnen en heeft 25.500 km)

Een rijbewijs met punten lijkt me daarentegen wel een heel goede zaak. Ik ken persoonlijk al te veel mensen die er geen hol mee inzitten om een boete te betalen, maar die er als de dood voor zijn om hun rijbewijs te verliezen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat zou inderdaad een enorme druk zetten en heel wat geld kosten tenzij je iedereen wederom laat betalen. Beperkt het tot de probleemgevallen en dan is het wel haalbaar. In sommige landen bestaat dat ook al, vanaf bepaalde leeftijd je examen opnieuw doen.

Het rijbewijs met punten kent steeds meer ingang maar hier wordt er uiteraard op de rem geduwd maar op de baan op de gas :) Het aantal verkeersslachtoffers zal nog niet hoog genoeg zijn :(
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

cadsite schreef: 25 maa 2023, 17:34 Een rijbewijs met punten lijkt me daarentegen wel een heel goede zaak.
Mensen die veel op de baan zijn ga je ermee treffen want iedereen maakt fouten (al denken sommige dat ze perfect zijn in het verkeer).

Iemand die enkel 's zondag naar de kerk rijdt kan veel gevaarlijker zijn maar de kans dat hij ooit "punten" krijgt is zo goed als onbestaande.

In plaats van mensen te flitsen die 1 km/u te snel rijden zou men beter de gekken eruit halen (maar dat vraagt manueel werk met anonieme wagens, is arbeidsintensiever en vooral veel slechter voor de staatskas).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 628 keer

Bericht

Problemen met puntenrijbewijzen:
- er worden vaak teveel punten afgetrokken voor kleinere overtredingen
- de punten groeien vaak te traag weer aan, of helemaal niet
- er zijn vaak dure cursussen beschikbaar en/of verplicht (kassa kassa) om de punten terug op te laden (dus ook weer voordeliger voor mensen met meer geld)

Boetes aangepast aan inkomen en vermogen zou veel beter zijn.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Punten worden hier al afgeschoten zonder de invulling te kennen.
Enne, ik rij zelf veel.

Boete volgens inkomen? Ik heb het effect van IKG gezien, de prijs van de crèche volgens het inkomen…
Slecht idee.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 452 keer

Bericht

cadsite schreef: 25 maa 2023, 17:34 .... €50,80 betalen .... behoorlijk nutteloos was. (auto is 4 jaar oud, krijgt jaarlijks onderhoud, staat altijd binnen en heeft 25.500 km)
Dan heb je toch een keuring voor 2 jaar gekregen... na 4 jaar vrijstelling van technische keuring...

en, euh, wanneer wordt het dan wel 'nuttig' in uw ogen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

DarkV schreef: 26 maa 2023, 20:48 In plaats van mensen te flitsen die 1 km/u te snel rijden zou men beter de gekken eruit halen (maar dat vraagt manueel werk met anonieme wagens, is arbeidsintensiever en vooral veel slechter voor de staatskas).
Het gebeurt dan ook praktisch nooit dat mensen die geflitst worden omdat ze 1 km/uur te snel rijden dan toegelaten een boete krijgen.
Sol Invictus!
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Joe de Mannen schreef: 27 maa 2023, 06:30
cadsite schreef: 25 maa 2023, 17:34 .... €50,80 betalen .... behoorlijk nutteloos was. (auto is 4 jaar oud, krijgt jaarlijks onderhoud, staat altijd binnen en heeft 25.500 km)
Dan heb je toch een keuring voor 2 jaar gekregen... na 4 jaar vrijstelling van technische keuring...

en, euh, wanneer wordt het dan wel 'nuttig' in uw ogen ?

J.
Ik heb inderdaad het geluk gehad dat ik een jaar vrijstelling kreeg.
Nuttig? Eigenlijk nooit...
Een garage kan dat veel beter. Dat dit dan ook wat geld zal kosten, daar heb ik geen probleem mee. Mensen die werken mogen er iets aan over houden.
Het gedoe om dat aan geprivilegieerde partner uit te besteden klopt niet voor mij. Als je je wagen in de garage laat voor een jaarlijks onderhoud kan de keuring in 1 beweging mee gebeuren door de persoon die de auto helemaal onder handen genomen heeft. Als je geen onderhoud wenst te doen, dan kan een externe keurder die taak overnemen.

Mijn andere wagen was ook nieuw aangekocht met trekhaak uit de fabriek, maar daarmee wordt een caravan MTM +750 kg getrokken. Daarom moest die vanaf dag 1 naar de keuring. Je zou die keuring van de trekhaak moeten gezien hebben... :roll:
Ga je dat ook als 'nuttig' verdedigen?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Uiteraard is het beter om de keuring te laten uitvoeren door dezelfde garage die je herstellingen doet en factureert, strak doordacht plan.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ja inderdaad, die Nederlanders weten echt niet waar ze mee bezig zijn, de dommerikken...
Je ziet dat ook hé, als je in Nederland rijdt, al die auto's hangen met spuug en kauwgom aan elkaar.
De APK die daar gebeurt is compleet waardeloos. :roll:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Er zijn dan ook veel klachten in Nederland ivm extra afkeur die tot kosten leiden. Maar feel free to migrate...
Is het hier perfect ? uiteraard niet, maar om te zeggen dat het nutteloos is, is te kort door de bocht. Je vergeet welke uitzonderingen je al krijgt: 4 jaar vrijstelling bij een nieuwe auto, 1 jaar extra vrijstelling als je weinig kilometers doet. Maar klagen is plezant he.
J.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Modbreak:
taalgebruik aub
Op een ander kakken ook blijkbaar. :banana:
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 39 keer

Bericht

cadsite schreef: 27 maa 2023, 07:31 Nuttig? Eigenlijk nooit...
Een garage kan dat veel beter. Dat dit dan ook wat geld zal kosten, daar heb ik geen probleem mee. Mensen die werken mogen er iets aan over houden.
Het gedoe om dat aan geprivilegieerde partner uit te besteden klopt niet voor mij. Als je je wagen in de garage laat voor een jaarlijks onderhoud kan de keuring in 1 beweging mee gebeuren door de persoon die de auto helemaal onder handen genomen heeft. Als je geen onderhoud wenst te doen, dan kan een externe keurder die taak overnemen.
Vorig jaar auto binnen gedaan voor jaarlijks onderhoud + nazicht technische controle want dat moest een week of 2 daarna gebeuren. Rij naar de controle -> RODE KAART; Lichten stonden niet correct afgesteld ... terug naar de garage: "Ah ja, inderdaad, vergeten ..."

Iedereen haat de technische keuring, maar het nut ervan bovenop de eigen garage is hierboven bewezen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ivob schreef: 27 maa 2023, 07:28 Het gebeurt dan ook praktisch nooit dat mensen die geflitst worden omdat ze 1 km/uur te snel rijden dan toegelaten een boete krijgen.
Dan heb je er ook geen probleem mee hun boetes te betalen veronderstel ik ? Sinds de toleranties afgeschaft zijn hoor je het meer en meer.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Fatsie schreef: 27 maa 2023, 08:53 Vorig jaar auto binnen gedaan voor jaarlijks onderhoud + nazicht technische controle want dat moest een week of 2 daarna gebeuren. Rij naar de controle -> RODE KAART; Lichten stonden niet correct afgesteld ... terug naar de garage: "Ah ja, inderdaad, vergeten ..."

Iedereen haat de technische keuring, maar het nut ervan bovenop de eigen garage is hierboven bewezen.
Dit is een mooi voorbeeld inderdaad.
Vorige week vertelde mijn collega dat haar stuur trilt. Ik zeg haar: waarschijnlijk is je wiel niet meer in balans, best eens langs een bandencentrale gaan.
In de bandencentrale vroegen ze haar of ze aan het solliciteren was voor F1 coureur want haar voorste banden waren compleet klets aan de binnenkant. (ze heeft het zelf gezien en stond versteld dat er geen profiel meer was.
Ze was de week ervoor naar de keuring geweest en had een groene kaart.

Ik wil maar zeggen, je kan alles bewijzen met anekdotische verhalen.

Maar goed, ik weet ook wat dat het principe 'keuring' een goede zaak is. Alleen ben ik niet tevreden over de uitwerking ervan. Maar blijkbaar is het totaal not-done om te zeggen dat je het niet leuk vind om €50,80 uit te geven aan zoiets. :roll:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 751 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

DarkV schreef: 27 maa 2023, 09:08 Dan heb je er ook geen probleem mee hun boetes te betalen veronderstel ik ? Sinds de toleranties afgeschaft zijn hoor je het meer en meer.
Toleranties afgeschaft?
Die zijn helemaal niet afgeschaft, enkel geüniformiseerd.
Vroeger kon een politiezone zelf beslissen om in een zone50 pas te flitsen vanaf 90km/u, die "extra" toleranties zijn afgeschaft, de toleranties zelf niet.
Met allerlei hulpmiddelen is het toch niet zo moeilijk om u iet of wat aan de regels te houden? Waze maakt een geluid als ik te snel rijd, werkt best effectief voor mij.

@rijbewijs met punten voor veelrijders
Die zouden zich dan ook veel aan de verkeersregels moeten houden, niet?
Zolang de pakkans niet omhoog gaat, denk ik niet dat een rijbewijs met punten veel invloed gaat hebben. Maar het kan geen kwaad om het alvast in te voeren :).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

heist_175 schreef: 27 maa 2023, 11:44 Toleranties afgeschaft?
Die zijn helemaal niet afgeschaft, enkel geüniformiseerd.
In de familie is hier iemand geflitst aan 32 km/u in een zone 30... je naald van je kilometer tellen is zo dik dat je het verschil zelfs niet ziet tussen 30 of 32 !

Enfin... jij bent die persoon die constant overal netjes z'n snelheid rijdt... zo ken ik er nog.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 482 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Geflitst aan 32 of aan 38 gecorrigeerd naar 32?
Bye, Maurice
https://on4bam.com